Jaký je skok do dospělosti?

Jaký je skok do dospělosti?

Anotace: Porovnání věku v dětství a v dospělosti.

3.8.2007
Dnešek je poslední den, kdy nejsem dospělý muž, který je za všechno zodpovědný. Poslední den, kdy mě moje mamka musí živit, šatit, mít za mě zodpovědnost. Dneska naposledy jsem měl právo vzít s mými kamarády banán z naší kuchyně, položit ho na silnici a čekat až ho přejede auto. Dneska je poslední den, kdy se tomu můžu hrozně smát. Zítra by to už nebylo správné.
Zítra se probudí moje kurátorka, vyčistí si zuby a já nevím, co ještě všechno, radši to ani vědět nechci, půjde do své práce v Nuslích a tam jako první ze všech věcí určitě udělá to, co mi slíbila. To, co má vlastně za povinnost. Vezme můj rejstřík, kde je záznam o mých 0,57 promile a úplně navždy ho skartuje. Od zítřka už nebudu žádný alkoholik.
Za mých osmnáct let bez jednoho dnu jsem toho stihnul hodně. Povedlo se mi, že se ze mě stal kluk šikovný, rozumný, snaživý. Dostal jsem se na základní školu, což nebylo vůbec nic lehkého, nemyslete si, v ní jsem strávil dva roky, poté jsem se dostal ze druhé třídy na jazykovou školu, která mi dala do života přesně to, co jsem potřeboval a z ní jsem se poprvé s obavami, ale nakonec bez potíží dostal na gymnázium. Moc proher jsem v životě zatím nezažil. Zatím mi vše, dá se říct, vycházelo. Doufám, že věk do osmnácti není pohádka, doufám, že celý život je pohádka.

27.8.2007
Mé obavy se naplnily. Život se naprosto změnil. Nic není jako dřív, jsem úplně jiný člověk. Dospělost není žádná sranda. Nevím, jestli se mi povede z toho nějak dostat, jasně, jsem dospělý zatím jen něco málo přes dvacet dní, ale už mě to vůbec nebaví. Tolik povinností, které jsem předtím neměl, tolik starostí, kterých jsem předtím neměl. Lidé okolo mě přestali oslovovat mladíku, už jsem pro ně nějaký pán. Děti mi začaly říkat dobrý den, já jsem se proto musel naučit jim říkat ahoj. Už jsem ten, který život dožívá, ale neužívá. Všechna radost je pryč. Bože, já chci zpátky svoje mládí!
Autor Kutcha, 01.10.2007
Přečteno 619x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Mě to přijde furt stejný, nevidim rozdíl mezi tim jak jsem se měla když mi bylo 15 a ted, když mi je 20, možná míň starostí, žádná škola, jsem moudřejší, víc peněz díky práci, můžu pít a kouřit aniž bych zapírala věk - beztak mi lidi typují pořád 15.. možná to bylo tim, že jsem se na dospělost netěšila a někde vevnitř zůstávám pořád dítětem, a hlavně jsem na žádný rozdíl nečekala...

21.10.2008 13:21:00 | The_blood_of_Kingu

máš pravdu není to lehké být dospělím,někdy mě to taky štve.dřív jsem neměla žádné starosti a teď jich je na mě až moc.musíme se s tím smířit co se dá dělat dětství se už nevrátí.někdy ale člověk se může takzvaně vrátit do dětství a zablbnout si pro radost

02.11.2007 20:51:00 | mikyša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí