Dobroučká kašička pro svatý týden

Dobroučká kašička pro svatý týden

Anotace: "Literácký receptář", viz http://liter.cz/Basne/241364-view.aspx

"Dobroučká kašička pro svatý týden"


ingredience (nákup pro 100 porcí):

mléko polotučné (stačí 2 1l krabice)
krupička dětská (musí stačit 2 0,5kg balení, lze nahradit moukou, ale není to ono)
máslo (stačí nejmenší, které se vám podaří koupit)
sůl kuchyňská (stačí 1kg sáček)
kakao (stačí 1 krabice Granka)
cukr (stačí 1kg sáček, podle vaší chuti si vyberte moučku, krystal, vanilkový, skořicový… )
(kdo nesladí cukrem, může použít med, ale bude to drahé; umělá sladidla se nedoporučují)
pepř celý (kuličky, bude stačit 1 sáček)
paprika sladká mletá (rovněž 1 sáček)
potravinářské barvivo (1 balení postačí, lze koupit i v dobrých drogeriích, doporučené barvy jsou zelená nebo modrá, ale můžete si koupit kteroukoli, podle obliby; případně i více barev)
volitelně lentilky
volitelně džem libovolné chuti


Pracovní komponenty:

hrnec velký
hrnec malý
měchačka nebo kvedlačka
lžíce polévková nebo větší 2x (pro sebe a strávníky, musíme udržovat hygienu)
nůž kuchyňský
talíř pro naši porci


provedení:

Pro správnou aplikaci budeme potřebovat porci asi pro stovku strávníků, ale většina ochutná jen jednou. Důležitá je volba velkého hrnce. Měl by být nejlépe lehký (nebudete přeci stát před školou s nějakým těžkým křápem), vhodně ušatý, široký (musí do něj být dobře vidět, zlepšuje to celkový dojem) a prostě velký. Minimálně na 2,5 až 3 litry vody.
Takový hrnec se naplní mlékem po 3/4 objemu. Mléko se nechá opatrně (na nízký stupeň plotny) vařit. Zatímco se vaří, použije se menší hrnec na rozpuštění několika plátků másla. Když se mléko rozbublá, přidáváme do něj za stálého míchání kvedlačkou nebo měchačkou pomalu krupici tak, aby došlo k rozumnému zahuštění. Závisí na vašem uměleckém cítění. Kašička by neměla být příliš tekutá, ale přehnaná hustota může být také na škodu – je třeba si uvědomit, že po vychladnutí kaše ještě trochu zhoustne.
Když se nám zdá kaše dostatečně hustá, pokračujeme v mírném ohřívání a míchání, přičemž přisypáváme sůl a cukr až do takového poměru, kdy nám bude kaše chutnat. Potom odstavíme produkt z vařiče (nezapomeňte na hlášku: "Hrnečku, dost!"), odlijeme si na talíř svou porci, posypeme Grankem, cukrem, kápneme máslo a necháme si chutnat.

Zbytek kašičky nám mezi tím futrováním trochu vystydne a je připraven pro další práci. Přidáme do něj trochu tekutého másla a kakaa (ať je pro všechny, ale nepřehánět – špatná barva!), přidáme 5 - 6 lžic cukru, 2 (klidně víc, nebojte se toho) lžíce soli a jemně posypeme sladkou paprikou tak, aby byla červená zrnka opticky dohledatelná, ale nebylo jich příliš. Všechno důkladně promícháme. Po-té přimícháme potravinářské barvivo (pokud jich máme víc, je efektivnější i efektnější rozdělit kašičku na díly, každý nabarvit jinak a potom vhodně naaranžovat zpět do hrnce), v této fázi můžeme přidat i onu trošku džemu, ať tam máme nějaké vitamíny. Nakonec posypeme kuličkovým pepřem, případně jeho směsí s lentilkami.
Podáváme při pokojové teplotě a žádné oběti nenutíme sníst více než jednu lžíci, ani polykat pepř, neboť jsme humánní. Složení kašičky sdělujeme rádi, avšak jen jako odměnu za ochutnání. Podávat kašičku mohou pouze osoby, které samy snědly více než dvě lžíce.
Dobrou chuť.
Autor drsnosrstej kokršpaněl, 08.06.2009
Přečteno 474x
Tipy 24
Poslední tipující: Findë, Zefi, Mbonita, Romana Šamanka Ladyloba, NikitaNikaT., jedam, Ctěný pán, Lea Aura, spare, Dota Slunská, ...
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

no tak to musí být opravdu lahodné !!!

14.06.2009 13:00:00 | Gabkinsson

Teda vjemy měli strávníci bohaté - to se musí nechat!

13.06.2009 14:39:00 | spare

hahaha :)

12.06.2009 08:41:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Fíha, tak to je nářez! :o)

11.06.2009 17:42:00 | NikitaNikaT.

L.A.: v zásadě to neni rozhodující položka receptu, ale preferoval bych odrůdu piper nigrum, zejména proto, že je nejlacinější a nejdostupnější... ovšem umělecké kreativitě se meze nekladou - čím víc tématických variací, tím bohatší vjemy :)

08.06.2009 23:06:00 | drsnosrstej kokršpaněl

a používá se pepř černý nebo bílý nebo směs barevných?

08.06.2009 22:43:00 | Lea Aura

Co ty vsechno neumis:))

08.06.2009 20:13:00 | Dota Slunská

Na pohled lákavé a pak se uvidí....tedy ti svatí!!!

08.06.2009 20:09:00 | Marfuša

:-)))

08.06.2009 19:02:00 | Štěpina G

Och..to předložím dámám ve školní jídelně :-)

08.06.2009 16:10:00 | Chancer

no comment :-) :-) :-)

08.06.2009 16:04:00 | Levandule

Mlska!

08.06.2009 10:22:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí