Gulášová polévka d'amour deluxe

Gulášová polévka d'amour deluxe

Anotace: Abst.: Gulášová polévka může být zajímavou a významnou složkou jídelníčku moderního středoevropana. Tato práce se zabývá snadnou přípravou velmi speciálního subtypu tohoto oblíbeného pokrmu při využití prefabrikovaných dílů. Více viz "Literácký receptář".

"Gulášová polévka d'amour deluxe"

Abstrakt:
Gulášová polévka může být zajímavou a významnou složkou jídelníčku moderního středoevropana. Tato práce se zabývá snadnou přípravou velmi speciálního subtypu tohoto oblíbeného pokrmu při využití prefabrikovaných dílů.


Úkol:
Příprava jednoduchého multikomponetárního vysokokalorického substrátu pro absorpci organismem in-vivo.


Chemikálie:
voda pitná (nejlépe vodovodní nebo studniční)
polévka sáčková gulášová (1) (dle vašeho oblíbeného výrobce, 2x balení dle potř. množství, polévka do hrnečku je nevhodná)
cibule bílá (na 1 porci tak půlka střední cibule)
paprika pálivá mletá (sáček)
paprika sladká mletá (sáček)
pepř černý mletý (sáček)
gulášové koření (sáček nebo jakékoli vaše oblíbené koření do guláše nebo jinam…)
brambory (dle hrnce, viz pomůcky – měly by zaplnit tak 1/5 až 1/4 hrnce)
sůl kuchyňská (sáček)
špek nebo slanina (stačí minimální množství… zbytky z lednice)
špekáčky (tak 2 až 3 pro 4 porce, “by oko“, může být i měkký salám nebo klobása)
chléb (libovolný, postačí jeden nebo půlka)
nějaká plovoucí zelená zelenina (volitelně)


Pomůcky:
hrnec s pokličkou (objem dle množství, používám ca 5 l pro 4 dospělé porce)
naběračka a měchačka
prkénko dřevěné (nejlépe několik)
nůž kuchyňský
koš odpadkový (v některých případech postačí pes domácí)


Postup práce:
Ze všeho nejdřív si připravíme brambory. Brambory oloupeme a nakrájíme na kostičky/hranůlky/jiná geometrická individua o velikosti přibližně posledního článku palce (nesplést se při krájení). Takovýchto bramborových entit bychom měli mít vyhotoveno množství odpovídající asi tak 1/5, maximálně 1/4 použitého hrnce. Brambory promyjeme, hrnec naplníme vodou (asi do 81,333periodická procenta objemu). Brambory dáme vařit na nejvýkonnější stupeň sporáku (nebo - pokud provádíme venku v kotlíku, doporučeno - velmi nízko nad oheň). Brambory osolíme tak, jak bychom je solili, kdybychom nikdy nečetli tento návod, tedy jako rozumní lidé. Milovníkům kmínu není jejich koření zapovězeno.
Zatímco se vaří brambory, připravíme si další přísady: Z pod nože nám musí na prkénku zbýt na jemné kostičky nakrájený špekáček nebo dva (velikost na půl posledního článku malíčku), na nudličky rozcupované dva plátky špeku nebo slaniny a na co nejdrobnější drť elementarizovaná cibule (polovina/dvě… kolik jen snesete a podle počtu porcí). Všechny tyto ingredience smícháme, jemně opepříme a posypeme gulášovým nebo jiným oblíbeným kořením.
Pokud se brambory už vaří, necháme jim ještě čas, aby vyměkly horkem natolik, že po bodnutí ostrým nožem znovu samy sjedou do vody. Jsou-li v takovém stavu, ubereme výkon vařiče zhruba na 3/4 (resp. posadíme kotlík výš nad plamen) a postupně po kusech přidáme polévku ze sáčku. Každý přídavek dobře rozmícháme, aby nám v polévce nezůstaly žmolky. Necháme vařit bratru 5 až 7 minut bez ohledu na to, co nám doporučuje výrobce na sáčku a jestli máme vůbec bratra, a pokud možno celou dobu nebo alespoň velmi často mícháme.
Do vonící polévky nyní přidáme naší směs z prkénka a zároveň přidáme něco soli neboť, jak se rozvařují brambory, sůl se ztrácí. Všechno dobře promícháme, posypeme hladinu jemně sladkou i pálivou paprikou a vaříme za občasného promíchání dalších tři až pět minut. Dle potřeby ochutnáme a doladíme chuť dle vlastních buněk. Možno (na své riziko) přidat i plovoucí zelenou zeleninu.
Výsledkem by měla být polévka s výraznou chutí a velkou hustotou. K polévce se doporučuje čerstvý nebo mírně opečený chléb, klid k jídlu a velký talíř.


Vyhodnocení:
U metody byla kladena jen marginální pozornost k bezpečnosti práce (BOZP) a nebyla provedena plná toxikologické analýza, vč. jejího vyhodnocení vzhledem k oblasti použití substrátu. Autor doporučuje aplikaci substrátu pouze u druhu Homo sapiens spp., zejména proto, že nejsou k dispozici žádná klinická data pro vyhodnocení toxikologie u jiných druhů a dosud nebyla provedena ani žádná mezidruhová, inter- a intraindividuální laboratorní studie.
Studie na lidech (2) proběhla v letech 1998 – 2008 na čtyřech vybraných dospělých dobrovolnících (což je poměrně malý vzorek, nezaručující plnou validitu) různého věku a pohlaví. Experiment prokázal, že substrát působil při opakovaném dávkování (bylo aplikováno více než 50 dávek v nepravidelných intervalech) netoxicky a vyvolával mírnou návykovost, způsobující u pokusných exemplářů akutní požadavky mírně zvyšovat dávky. Maximální dávkování se zastavilo přibližně na hodnotách 1600 ml/porce, což odpovídá přibližně příjmu až 2kg per osoba/den (v tomto případě šlo o self-testing autora publikace, takže nelze učinit nestranné validní závěry, minimálně o substrátu ne).
Dávkování bylo vždy perorální. Intravenózní a jiné způsoby dávkování se nedoporučují. Lze konstatovat, že nebyla nalezena letální dávka substrátu a žádná z experimentálních osob v desetiletém testovacím období ani v období po něm (zatím) neuhynula. Chronické účinky na zdraví osob jsou stále předmětem výzkumu (3).


Literatura:
(1) příbalové informace zakoupeného výrobku
(2) drsnosrstej kokršpaněl, et al.: Mučíme svou rodinu vhodnými kulinářskými experimenty, Č.Budějovice, 2009, nakl. Velmi levné braky, str. 310 - 412.
(3) drsnosrtej kokršpaněl, et al.: Výzkum působení výživného substrátu 1b na populaci anonymním samplováním na internetu s vyhodnocením prostřednictvím elektronicky korespondenčního biofeedbacku, studie probíhá na: http://liter.cz/Reportaze/241652-view.aspx.


Závěr:
Dobré chutnání!
Autor drsnosrstej kokršpaněl, 09.06.2009
Přečteno 629x
Tipy 43
Poslední tipující: Hazentla, Findë, Grafomanická MIA, jiljovský, Gabi, Squat_the_world, Marfuša, Mbonita, spare, Ctěný pán, ...
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (13)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Odborná dokonalost:D mimochodem, nedělal jsi někdy v NASA?:D

09.08.2010 10:11:00 | Grafomanická MIA

Nabízím se dobrovolně a samovolně jakožto vzorek populace pro tvůj výzkum! Ovšem poprosil bych vyměnit entity masité za nemasité, v případě, že to nenaruší celou konzistenci pokrmu:))

05.07.2009 20:40:00 | Squat_the_world

A hurá do přírody, ...tedy po jídle si lehnout pod
Pinus uncinata subsp. uliginosa , resp. Pinus rotundata-to je středoevropský endemit, který společně s Pinus sylvestris vytváří unikátní rašelinné lesy. V České republice se přirozeně vyskytuje na Třeboňsku a na šumavských rašeliništích (viz např. Rašeliniště Kapličky), na Moravě na Rejvízu v Hrubém Jeseníku.
.....dobrou chuť hlavně trempíkům

14.06.2009 08:53:00 | Marfuša

božský pokrm
božsky podaný
..jsi jak druhej Babica:-)

13.06.2009 21:56:00 | Mbonita

A pak že jsou vědečtí pracovníci šílení anebo dokonce nepraktičtí...!:-)))
ST za recept a tuplovaný ST za zpracování.

13.06.2009 14:42:00 | spare

:)))) Už jdu vařit!

12.06.2009 20:20:00 | Ctěný pán

tohle je pro mně nejzajímavější způsob podání receptu :)

12.06.2009 08:48:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Silene. A uzasne! :)

09.06.2009 23:24:00 | Dota Slunská

Hmmm... žrádlo... :o))

09.06.2009 23:19:00 | jedam

Kokršpaněle - výtečně!

09.06.2009 22:46:00 | Bíša

:-) opravdu stylová záležitost :-)

09.06.2009 21:41:00 | GM

Výborný vědecký popis. STkvělá zábava.

09.06.2009 20:02:00 | Lea Aura

Po odborné stránce nelze dílku nic vytknout. Snad by jen mohlo být doplněno o nutriční hodnoty polévky.:-))
Bavila jsem se :-)))

09.06.2009 19:57:00 | Štěpina G

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí