praxe v České spořitelně

praxe v České spořitelně

Anotace: Tuto slohovou práci, na téma REPORTÁŽ Z PRAXE jsme dostali za úkol ve třetím ročníku na SOŠ.

Domácí slohová práce

PRAXE V ČESKÉ SPOŘITELNĚ

( reportáž )

Osnova:
1, náročné zaměstnání
2, mýlka
3, bankovní účty
4, úvěry a hypotéky
5, přepážky
6, klienti versus zaměstnanci

Může se to zdát jako pohodové zaměstnání, ale i ve spořitelně je dost náročné a důležité práce, o čemž jsem se přesvědčil na souvislé praxi, kterou jsem absolvoval na pobočce v Kutné Hoře.
Z počátku jsem byl přesvědčen, že budu celých pět dní sedět na jednom místě a jen se okolo sebe dívat, ale omyl. S příchodem otevírací doby se práce jen valí. Na každém úseku, ať už je to oddělení hypoték a úvěrů nebo oddělení běžných účtů. Každý člověk tu má své místo a zaměření a všichni jsou na sobě „ závislí “ . Pokud selže jeden článek, ostatní na to doplatí.
Na oddělení běžných bankovních účtů se práce den ode dne hromadí. Ať je to různé zakládání do složek jednotlivých klientů např. účtů nebo kreditních karet, tak třeba i různé ověřování listin anebo pravosti podpisů. Denně zde projdou rukama zaměstnanců statisíce až miliony Korun a metráky papírů.
Ne jinak je tomu na úseku hypoték a úvěrů. Zde se všichni denně proplétají v bludišti skříní s kartotékami a hromadami dokumentů a mezi zapletenými kabeli od telefonních linek. Každý den se musí kontrolovat, zda mají všichni klienti řádně a včasně splaceno a jestli nemá zpoždění v platbách. Pokud se něco takového zjistí, ihned se posílá zákazníkovi upozornění o zpoždění platby, v krajním případě začínají naskakovat různé sankce.
Zaměstnanci, kteří mají své pracoviště za přepážkou se denně setkávají s desítkami, ale i stovkami klientů, kteří mají různé problémy, a tak je raději řeší přímo na pobočce. Jejich práce spočívá nejen v poradenství zákazníkům, ale hlavně v práci na počítači. Zde mají přístup k informacím, které potřebují pro pomoc klientům. Mají zde připojení nejen na internet, ale také na intranet, což je interní sít celé České spořitelny a mohou se díky němu spojit nejen s hlavním střediskem, ale i s každou pobočkou v celé České republice.
Všichni lidé, kteří do pojišťovny chodí jen z povinnosti a nikdy si tuto práci nezkusí, si myslí, že je to zaměstnání, které by zvládl každý. Ale není to pravda. Na každého je zde kladen tlak důvěry a tajemství, což si myslím, každý nedodrží. A proto si pojišťovna musí své nastávající zaměstnance školit a především z těchto povinností vyzk
Autor miihal, 01.11.2006
Přečteno 1310x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

hle, díky za upozornění...nejak jsem si toho nevšiml...už je to opraveno.....miihal

25.11.2006 18:02:00 | miihal

A bylo to ve spořitelně nebo v pojišťovně ? Myslím, že to není totéž.

05.11.2006 18:15:00 | Terakota

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí