Tomasz Adamek vs. Nagy Aguilera

Tomasz Adamek vs. Nagy Aguilera

Anotace: Zhodnocení zápasu z 25.3.2012 (5:00). Omluvte prosím sníženou kvalitu a případné překlepy. Kvůli mé neschopnosti přepočítat si newyorský čas na středoevropský jsem u počítače na zápas čekal od 22:00 celou noc až do 5:10.

Sbírka: Krátké reportáže z boxu

(ještě k anotaci: Je docela nuda, jen čučet do monitoru a opakovaně mačkat F5, aby mi zápas náhodou neutekl :D A představte si, že to děláte 6 hodin v kuse. No díky bohu za posun času...)
-------------------------------------------------------------------------------------
 187 centimetrů vysoký a 101 kilogramů těžký Tomasz Adamek, skvělý polský boxer a do nedávna i držitel dvou pásů těžké váhy, se dnes krátce po páté hodině ranní postavil proti Nagymu Aguilerovi, o 4 centimetry vyššímu a 2 kilogramy těžšímu borci z Dominikánské republiky. 
 Tomasz byl od začátku jasným favoritem. Vždyť ze 46 zápasů byl poražen pouze dvakrát a z toho jednou známým Vitalijem Klitschkem, zatímco Nagy z 26 zápasů prohrál celkem šestkrát. I tak to ale mohlo dopadnou jakkoli, protože box je nevyzpytatelný a jedna dobře mířená rána je mnohdy schopna vše úplně obrátit. 

 V prvním kole se boxeři spíše oťukávali dlouhými přímými výpady. Až po minutě a půl se Adamek odvážil k první výraznější sadě úderů. Aguilera se ale nenechal zastrašit a za pár vteřin mu ji úspěšně vrátil. Po zbytek kola byly síly vyrovnané. 
 Druhé kolo se pokusil začít Aguilera, ale rychlého Poláka se mu nepodařilo zasáhnout. Adamek pak celou minutu útočil přímými údery na hlavu a veškerým soupeřovím pokusům o zásah se bravurně vyhýbal. Až čtyřicet vteřin před koncem kola se dostal ke „slovu“ i Aguilera a podařilo se mu Adamka párkrát tvrdě zasáhnout. 
 Třetí kolo začal Aguilera útoky na břicho. Ty se moc úspěšné nezdály, ale když se mu Adamek pokusil pár úderů také zasadit, schytal několik tvrdých ran i do hlavy. Naštěstí se Polák brzy vzpamatoval a následujících třicet vteřin znovu ovládal. V poslední minutě se ale opět předvedl Nagy, ovšem pár vteřin před odzvoněním kola se Adamkovi povedl skvělý levý hák na bradu následovaný pravým hákem a nezaznít gong, Aguilera by pravděpodobně skončil na zemi. 
 Ve čtvrtém kole byl Aguilera již opatrnější a ani Adamek nechtěl riskovat. S nadhledem vyčkával na tu nejlepší příležitost a vždy, když se v krytí soupeře objevila skulinka, využil šance a tvrdě ho na ni upozornil. Minutu před koncem kola se Aguilera znovu probudil, ale jeho útokům chyběla agresivita, neboť vždy, když Poláka hezky zasáhl, ubral, namísto toho, aby se do něj nemilosrdně pustil. 
 Na začátku pátého kola dostal Adamek napomenutí od rozhodčího za nechtěný úder hlavou. Potom už ale Polák kolo řídil, i když ne vždy to bylo jasně vidět.
 Šesté kolo Polák znovu ovládal a opět nepříliš výrazným způsobem. Vlastně jediná zajímavá věc, která se stala, byla, když čtyřicet vteřin před koncem dostal Adamek druhé napomenutí, tentokrát za úder ramenem. 
 Sedmé kolo začalo stejně jako předchozí a i tak pokračovalo až do své poloviny, kdy dostal Adamek očividně chuť na knockout a víc se do svého soupeře pustil. To už byla Aguilerova únava a otřesení jasně znát. 
 V osmém kole už Adamek jen vyčkával a přemýšlel, jak svého soupeře co nejlépe a nejjednodušeji poslat k zemi. Možná také díky tomu dostal Aguilera možnost ho párkrát pěkně a tvrdě zasáhnout a tím mu ukázat, že zápas ještě neskončil a že se rozhodně nehodlá vzdát bez boje. 
 V devátém kole už bylo jasné, že Aguilera má na výhru šanci jen v případě, že svého soupeře knockoutuje. O to se také snažil, ale Adamek dobře uhýbal a v poslední minutě se zase zkusil vrátit i k rozdávání ran. A přesto, že se mu to moc nezadařilo, stále bylo poznat, že zápas řídí. 
 V posledním kole se Adamek chystal na zakončení. S rukama dole se svého soupeře pokoušel vyprovokovat k nějakému neuváženému úderu, ale to se mu nezadařilo. Aguilera si zachovával chladnou hlavu a přes to, že věděl, že jinak než na knockout už vyhrát nemůže, hledal si jen ty méně nebezpečné situace. Nakonec bylo tedy desáté kolo jedno z těch méně výrazných. 

 Tomasz Adamek na body s velkou rezervou vyhrál podle všech porotců. Ale jak stále opakoval polský komentátor, Aguilerovi je třeba uznat to, že do souboje vložil srdce a i když to s ním nevypadalo dobře, nezvdával se. 

 Zápas celkově nepatřil mezi ty nejzábavnější, ale rozhodně se sledovat dal, přesto, že jednotlivá kola probíhala prakticky stejně a bez výraznějších překvapení. Řekl bych, že v tomhle případě se server boxrec.com trefil s hodnocením 3 hvězdičky z 5, protože to přesně odpovídalo zajímavosti zápasu.
 
Aguilera vs Adamek
 
Autor vyskovak.cz, 25.03.2012
Přečteno 1084x
Tipy 1
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jestli je polák ten bílej tak o moc nižší nevypadá :D
každopádně je to taky taková hnusná gorila, jako kličko.
Reportáž je pěkná, lepší než ty ostatní

25.03.2012 10:49:39 | Black Sardinian

Taky sleduju, že ta fotka je zvláštní a moc nepotvrzuje, co jsem psal :D
Ale fakt je nižší. Možná na téhle fotce ještě stojí na váze nebo co já vím.
A dík, já čekal, že to dopadne hůř.

25.03.2012 12:15:40 | vyskovak.cz

jasně, oni se fotěj a jeden bude stát na váze :D:D:D

25.03.2012 20:01:22 | Black Sardinian

A nebo stojí na špičkách :D

25.03.2012 20:23:09 | vyskovak.cz

Je to divný, ale jak jinak si to chceš vysvětlit? Podle měření i na ostatních fotkách je Aguilera vyšší, tahle je divná. Takže jestli Adamek nenosí boty s podpatkama, musí na něčem stát.

25.03.2012 20:22:28 | vyskovak.cz

jo i tydleti si občas berou sukýnky a podpatky 8-D

25.03.2012 20:52:33 | Lilien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí