Po krátké úvaze - po dráze!

Po krátké úvaze - po dráze!

Anotace: ...

Velmi dlouho, doslova celá léta, cestoval za studiem, zaměstnáním i dovolenou, cenově dostupným, mnohé lokality zpřístupňujícím, vlakem.
Bylo jen málo míst, kam se kdysi nebylo možné dostat po železnici.
Uvyklý pozorovatel za četná léta strávená ve vlaku, zažil veselé historky, avšak taktéž dramatické chvíle.
Od posledních pravidelných cest právě železničními vagóny, do reklamní společnosti, jej dělily celé čtyři roky.
Díky aktuálně probíhající dovolené i pod tíhou postupně uzavíraných hranic z možné hrozby covid, hledal laciný způsob, jak smysluplně využít řádně naplánované i schválené volno.
Ano, jelikož se ocital, plul na pomyslné vlně, zakoušel snesitelnou lehkost bytí, po týdnu skvostných stavů, ne nepodobných těm z kultovního filmu EASY RIDER, odložil vůz a jal vzít útokem honosnou i nákladně zrekonstruovanou odbavovací halou stojící u železnice.
Naplánoval si cestu po kolejích do dvaapadesát kilometrů vzdáleného Bruntálu.
Zajímavé, zašeptal pod zlatavým knírkem, po silnici je to ale pouhých třicet osm kilometrů.
S akuratesou, která je pro něj typická, opustil svůj byt již čtyřicet minut, před domnělým odjezdem spoje.
A to i přesto, že za poslední čtyři roky díky denně nachozeným asi čtyřiceti tisícům krokům, nabyl jednak skvělé kondice, vytrvalosti, avšak i výbušnosti.
Proto nebylo divu, že trasu, kterou v roce 2016, coby obtloustlý obchodník reklamky, zvládal za dvacet minut, nyní absolvoval za úctyhodných čtrnáct minut.
V hale s rozprostřenou nádherně vyvedenou secesní freskou nad jeho hlavou, viditelně pookřál.
S dojetím pak nakročil ke skleněné přepážce, za níž seděla sympatická asi pětačtyřicetiletá štíhlá zrzka.
Té poeta sdělil, že svou důvěru propůjčí dráze nejen cestou tam, leč i zpátky. Za samozřejmé by pak považoval, že mu bude poskytnuta sleva z ceny jízdného, neboť jednosměrná jízdenka stála nemalých osmdesát šest korun.
Elegantní snad i chic žena v bílé služební košili se ještě koketně zeptala, zda míní zpáteční jízdu absolvovat téhož dne.
Odpověděl, že ano.
Nevěděl, jak to souvisí, ale daleko víc jej zajímalo skonto z jízdného.
Usměvavá diva mu oproti nové bankovce v nominálu dvě stě korun, kterou předával jen velmi neochotně, podávala hned dvě jízdenky.
Proč?
A údivu plný byl i jeho pohled na nevelký displej s uvedenou cenou, za tlustým, asi neprůstřelným sklem.
K jeho zděšení uviděl čísla v pořadí jedna, sedm, dva !
Moment?!
Takže nedostanu ani korunu slevu? Za zpáteční jízdenku?
To jsou služby!
Autem by to tedy bylo nejen rychlejší, ale i kýženě, levnější!
To ještě netušil, že bude posuzovat ještě jednu kategorii a tou bude jízdní komfort…
Podle instrukcí informační tabule vyhledal číslo nástupiště i kolej, kterou z předchozích cest vůbec neznal.
Čím víc se přibližoval k prezentované koleji, tím víc nevěřil vlastním očím.
To opravdu myslí vážně?
Staré motorové dva vagónky, chtějí poslat na přibližně šedesátikilometrovou trať?
Vždyť tyto vozy nejvíce byly využívány na trasu zvanou „hradecká koza“
A Hradec nad Moravicí je vzdálen jen osm kilometrů, to se dá vydržet.
Ale přeci to bude sedminásobek „hradecké kozy!“
Ještě doufal, že k dvojici čtyřicet let starých vagónků připojí modernější vlečnou soupravu.
Sebral odvahu, aby zjistil něco víc od sedící dívky na lavičce peronu, které na chodidlech odpočívala hlava Staforda.
Dívka však odpověděla s úsměvem, že nic připojovat nebudou a lidé pouhých patnáct minut před odjezdem vlaku stojí nebo sedí na peróně proto, poněvadž strojvůdce ještě nechce otevřít dveře pro cestující…
Po létech, kdy málem zapomněl, o čem je cestování vlakem v tuzemsku musel uznat, že nálepka takzvaného „komunálu“ je nejspíše namístě!
Autor kudlankaW, 28.08.2020
Přečteno 460x
Tipy 11
Poslední tipující: Frr, Marten, Amonasr, Vivien, knihomolka, Iva Husárková, jenommarie, Dreamy
ikonkaKomentáře (38)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...jo taky nesnáším cestování...;-)

31.08.2020 15:33:11 | Marten

Díky za přispění, tajemný Martene

03.09.2020 18:21:17 | kudlankaW

Jí jej snášel po celá desetiletí. docela dobře... V daný den jsem byl však zaskočen převelice

03.09.2020 14:51:20 | kudlankaW

Diky Márty, vrátils mě do doby, kdy jsem drkotala starýma vlakama na studia, třikrát přesedala, a nikdy si tím nepolepšila.

30.08.2020 18:31:44 | Vivien

:)

03.09.2020 18:21:33 | kudlankaW

Dík Vivi za reflexi

30.08.2020 20:26:18 | kudlankaW

Připomněl jsi si zkrátka staré časy.
Třeba ti chtěli uchovat atmosféru, když už jsi vyjel.
Já jsem s vlaky spokojená, ale asi by mě též překvapil ten vláček.
Tady jezdí do Českého Krumlova..už nevím až kam a jak dalekou trasu. Mám ty motoráčky ráda. Jen pokud celou cestu nesvítí do očí.
Po přečtení stále dobrá nálada milý Márty:-D *ST

28.08.2020 23:22:40 | jenommarie

Díky, Maruško. Ale skoro 60 km ve starem drkotavém a řvoucím motoráku, to je traumatizující.

28.08.2020 23:33:54 | kudlankaW

Chudáčku..měli by ti vrátit jízdné:-D:-(. věřím ti to.

28.08.2020 23:36:36 | jenommarie

Nelituj mě, zlato. Jak jsem poukázal v textu, tyto dva vagónky opravdu desítky let jezdily do nedalekého Hradce nad Moravicí a to jest jen 8 km.
Jistě je to také o vytíženosti dané tratě, kterou není možné pro převýšení, nebo nerentabilnost elektrifikovat. Důvodů bude celá řada, mno, alespoň se mi to hluboko vryje do paměti. Ze zkušeností vím, že po létech se právě s úsměvem vzpomíná na ony hořkosladké vjemy. Na tváří líbá Marušku poet

29.08.2020 08:06:36 | kudlankaW

Jistě i dříve si vzpomeneš..vždyť už vzpomínáš..všechny zážitky z cest se nám usadí, jako obrazy a z okna vagónku jsi jistě viděl i nějaké krásy.
Moc TI děkuji milý Márty a neboj nyl zo nadnesený ..koment..to ale víš.
Tak si užívej i dnešní den krásně. U nás se rozpršelo už v noci a pokračuje.
Děkuji za pozdravení a objímám TĚ výletníku.Pá M.

29.08.2020 08:46:45 | jenommarie

Po týdnu jsem nyní doma. V noci ve 2 hod, zrovna když celoročně vstávám do práce,mě probudil za pootevřeným oknem, doslova liják.
Užil jsem si od pátku do pátku, parádní slunečný týden a jsem za to povděčen!
nyní už doma, za deště mohu sepisovat nastřádané postřehy, dělit je s Vámi. Objímám Tě Maruško. PS: Pověsil jsem další díl z jízdy vlakem :)

29.08.2020 09:22:15 | kudlankaW

Tak se ti vydařilo a měl jsi předobědnané jistě počasí..teď za deště se odpočívá nejlépe..já také koukám na déšť do zahrady a kávu si vychutnávám. Střásej a sepisuj..my budeme jistě číst se zájmem. Pěkný den TI přeji milý Márty;-) Úsměv ať ti dnes neschází. Pá

29.08.2020 09:31:52 | jenommarie

Dám si Maruško kávu po Tvém boku? Mohu?
Už si ji jdu vařit vodu...
To bude krása sledovat doteky kapek o vše nač narazí
zadumáme si s pocitem, že život je i tak hezký nic neschází...

29.08.2020 09:36:14 | kudlankaW

Však si jí dej a ať TI chutná. Je krásný život, i když není vše, co by jsme chtěli a ty srdce tolik někdy bolí..tak je tolik věcí, proč jej mít rád/a a úsměv si dát..zahřeje též..posílám dnes i když prší..přes kapky..ti úsměv :-D ;-) Děkuji TI Márty za slovíčka..Vždy potěší

29.08.2020 09:49:50 | jenommarie

Marie, mám v Tobě, mohu-li to tak přeneseném pojetí napsati "vrstevnici do nepohody"
Díky za mnohé
tak sbohem

29.08.2020 09:52:16 | kudlankaW

Pěknéé :-D ;-) jj a já TI moc též, tak pá

29.08.2020 09:54:19 | jenommarie

ach...

29.08.2020 10:14:18 | kudlankaW

achich ach káva dobrá:-D

29.08.2020 10:20:57 | jenommarie

No je přijatelné úrovně, tady jen to "instantní"
Jak u Tebe? Zlatíčko?

29.08.2020 10:29:03 | kudlankaW

Instantní a melu prsty po klávesnici do mobilu :-D ;-) ..ale občas si udělám tu mletou..do stlačovače..mám koupenou výbornou..jen na toto se nemusí čekat.

29.08.2020 10:33:59 | jenommarie

Takže umíš udělat obé :)
Já občas chudého prachobyčejného turka
Ale také chutná!
Grunt je základ!

29.08.2020 10:48:19 | kudlankaW

Já už bych si turka nedala:-D asi jsem se rozmazlila, ale představa plivání lógru, jiné se dřív nepilo..pravda.:-D Hlavně ten základ a ať chutná že;-)

29.08.2020 10:51:33 | jenommarie

V mnohém s tebou, maruško, souhlasím...
kdybys byla muž, napsal bych, žes "zpanštěla"

29.08.2020 10:53:39 | kudlankaW

Jj však to o sobě vím a klidně to i povím..toto nejsou zas takové nějaké frňákoviny :-D ..myslím nosík vysoko.

29.08.2020 10:55:54 | jenommarie

jsi sdílná ale svá!

29.08.2020 11:32:10 | kudlankaW

;-)

29.08.2020 12:36:43 | jenommarie

ach, aach

03.09.2020 18:21:49 | kudlankaW

Márty ach dnes je krásný den. ;) pá a měj se krásně

03.09.2020 18:47:42 | jenommarie

Pro mě však méně
předčasně jsem se vrátil z dovolené...

03.09.2020 19:31:33 | kudlankaW

Joj..no hups rovnýma nohama do práce..tak přeji jen ať to dáváš a brzy se zase zotročíš :D** úsměv..samo, že vím. Pěkný večer Márty

03.09.2020 19:39:18 | jenommarie

zlato,
přeješ mi pěkné věci

já dám si na Tě
Maruško
rovnou dvě deci!
pálenky

03.09.2020 20:50:39 | kudlankaW

;) na zdraví Márty.
Jen s humornou to bylo..vždyť vím, že vstáváš a my máme ještě hlubokou noc.;)*

03.09.2020 20:52:34 | jenommarie

ještě budu spát
se slovy si hrát

03.09.2020 20:54:14 | kudlankaW

;) dobře děláš, kdo si hraje, ten je zdraví. ;)

03.09.2020 20:56:03 | jenommarie

:-*

03.09.2020 20:59:16 | kudlankaW

Ty jsi se toulal a já teď chvíli s tebou, s čelem opřeným o sklo okna starého motorového vagónku. :)

28.08.2020 23:10:00 | Dreamy

A další epizody z dneška, budou zde na Literu, v následujících dnech na pokračování... Žel cesty po okolí Bruntálu jsem dneškem definitivně uzavřel. Přiští týden budou(doufám)reporty z Beskyd, Pa zlato;)

28.08.2020 23:40:09 | kudlankaW

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí