Výskyt nového druhu

Výskyt nového druhu

Anotace: ...

Pokud Radkin Honzák a s ním celá plejáda slovutných mužů v oboru říká, že přibližně pětadevadesát procent času jedeme v režimu autopilota a naše DNA je předem naprogramovaná, nadto se jeví pravděpodobným že tam, kde máme být, zkrátka budeme, pak mohu souhlasit.

V opačném případě, slovy i příkladem J.D. tam, kde být v danou dobu být nemáme, nám vyšší moc, kupříkladu znemožní brzké nelezení klíčů od vozu, anebo umožní emoční prožitek spojený s vizuálem defektu jednoho z kol našeho mobilního silničního milce.

Nazvěme to souhrnným označením jako předvolba DNA anebo řízení osudu.

Dost možná si nás jen nikdo nenavolil do svého matrixu jako účastníka jeho smyčky

Nicméně vztaženo k mé oteklosti, sedmnáctého dne v červenci, jsem se ocitl v Horní Lipové

Josefe, jistě důvěrně znáš (slova k Amonovi z literáku)

přičemž mé dunivé kroky vedly ze spodního parkoviště u železničního viaduktu, po vlnovce asfaltu, dál po úbočí jednoho z jesenických kopců na místo zvané Lesní bar

(sídlištní barbar)

Na víc než mocně sluncem temperovaném koberci asfaltu,
neměl jsem se při odulosti i strmém stoupání do kvaltu


Mou lbí prostupovaly živé vzpomínky na pojmy, symboly práva útrpného i intenzivní prožitky genia loci až příliš blízkých míst, kde se konaly masivní, bezprecedentní procesy s takzvanými čarodějnicemi.

Nabyl jsem dokonce jisté úrovně snad sugesce, jako bych byl v nevábném opuchlém těle ve stoupavých vírech horkosti za všeobjímajícího vedra, coby kupec, barvíř či jiný obžerstvím posedlý měšťan, mistrem Joklem na pokyn Bobliga, cejchován železem nebo vázán před samotným napínáním na skřipec.

Lalok mého povislého břichu, je mi o letních měsících o dost větší přítěží.

Podobně jako série okolností pro člověka, jež má být usvědčen z kacířství
Dobrá, obraťme list, dle pohledného doktora Jana Vojáčka, mají lidé sklon hodnotit se až nezdravě příkře.

Ti, kteří již zdolali bezmála dva kilometry stoupání, jsou v cíli své pouti, ukryti ve stínu bytelné pergoly Lesního baru, přerývavě oddechují popíjejí z nabídky limonád i piv

Občas milostivě z výšin baru pohlédnou na ubožáky, kteří pletou nohama vysílením.

Povýšenecky pak někteří mají ve tvářích snad i úšklebky

Ve skupině těchto horkem i výstupem zbědovaných lidí bez kondice, medvědím krokem jde i strýček Marty

Není ničím zajímavý, tuctový muž v prostředních létech

Snad až na to, že na triku v barvě bílé kávy má několik desítek malých potních map

Zasloužil se tak o nový druh tvora – v onu upocenou chvíli, kdy se dobelhal na plošinku pod Lesním barem, mohl být nazván pro množství potniček

– Slezský strakáč!
Autor kudlankaW, 18.07.2021
Přečteno 355x
Tipy 10
Poslední tipující: OpilyJohn, Pamína, Marten, Lighter, Amonasr, mkinka
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Výborně napsaný, maestro!

03.11.2021 09:07:52 | OpilyJohn

Děkuji moc, Johny. Já zas obdivuji Tvůj způsob nahlížení na život, sdílení nočních hrátek i sofistikovaný a jindy civilní psány projev.
Budu se opakovat, ale jako bývalý kupec čí lufťák vidím podobným úhlem pohledu

Piš dál, máš ve mně čtenáře!

03.11.2021 17:13:04 | kudlankaW

...a mají tam vysokohorskou přirážku k ceně piva?...tak co bych tam nahoru lezl...;-D

19.07.2021 13:47:21 | Marten

Bez přirážky
Pivo v plechu asi 25 Kč ;)

19.07.2021 14:18:26 | kudlankaW

Horní Lipovou, Marty, znám, ale spíš jen při průjezdu autem nebo dříve častěji vlakem. A v tom slavném Lesním baru jsem nikdy nebyl, jen jsem o něm v minulosti četl a slyšel v rádiu, že se tam každý obslouží sám a sám také nechá v kasičce příslušný obnos. Tak to mám radost, že to stále ještě funguje, v našich končinách (myslím to celorepublikově) bych totiž na úspěšnost podobného experimentu nikdy moc nevsadil. Ale možná to nějakým lehkoživkům vlastně ani nestojí za to, aby se kvůli pár pivům lopotili tak vysoko. Živě jsem si Tě každopádně při tom výstupu představoval a dokonce jsem se zastyděl, že jsem podobnou anabázi na ona místa ještě nepodnikl. Ovšem doby, kdy jsem coby mladík kdysi občas šplhal po hřebenech a úbočích Jeseníků, už jsou dávno ty tam a o dávné kondici si už mohu nechat jen zdát... :-))

18.07.2021 21:33:57 | Amonasr

Josefe, jsem velmi rád, za Tvou rychlou reakci. Vlastně mi to včera přišlo jako obchodní majstrštyk, skloubit pohybovou aktivitu se samoobslužným občerstvením.
Napadá mě ještě komentář Zdeňka Hledače, který mi vloni v září, vysekl v sms poklonu v té podobě, že pokud jsem během týdne vystoupal na nejvyšší vrcholy Jeseníků a Beskyd, tak to už považuje za jiSTý druh hrdinství, vztaženo ke statnému padesátníkovi ;)
Nu, děkuji, že jsi rozehrál svou představivost, kterak Márty stoupá kvůli plechovce ledového piva. To jsem si stejně nedal. Kvůli nízké P v N, obracím každou kačku.
Ještě jsi v Jeseníkách?

18.07.2021 21:52:33 | kudlankaW

Ano, i já už to stejně jako Hledač vnímám jako jistý druh hrdinství ;-)) V Jeseníkách bývám vždycky jen na pár dnů, zejména když už je potřeba posekat trávu na zahradě. Takže zhruba za týden tam zase nejspíš na chvíli vyrazíme - na častější výlety to moc není, cesta autem z Prahy tam trvá skoro 4 hodiny, takže nemá moc smysl tam jezdit jen jako na víkendovou chalupu, protože to chce vždycky vyšetřit ještě nějaký den navíc, aby z toho víkendu nezbyla na pobyt celá jen sobota a člověk ji navíc nestrávil ještě se sekačkou v ruce. Ale máme to tam moc rádi - škoda jen, že po dálnici to jde akorát do Hradce Králové a pak už ta cesta zkrátka moc neodsejpá... A v pátek odpoledne to někdy je i hodina navíc, než se z Prahy v těch šílených kolonách na věčných uzavírkách vůbec vymotáme ;-)

20.07.2021 11:56:25 | Amonasr

Díky za “špalek” textu
Obšírně vysvětleno, jen co je pravda, děkuji Ti.
Přeji, ať slunce Tvé kroky provází…

20.07.2021 22:39:46 | kudlankaW

Díky Marty a nápodobně! :-)

22.07.2021 10:05:45 | Amonasr

:)

25.07.2021 19:25:10 | kudlankaW

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí