Úklid

Úklid

Ráno jsem do kanclu dorazil jako první a pustil se do úklidu. Neboť pořádek na pracovním stole ukazuje na systematického detektiva jak kdysi prohlásil jeden moudrý muž. Byl to můj bývalý šéf kdyby vás to zajímalo.

Chvíli po mě dorazil Bohdan a přiložil ruku k dílu. Chvíli jsme svorně rovnali papíry a mlčeli, až mu to nedalo.

„Tak jak jsi na tom, už ses pohnul?"

„Je tu náznak spojení mezi vraždou a Richardem..." pronesl jsem ledabyle.

Chvíli měl pusu otevřenou dokořán, pak si sedl a začal se hurónsky smát. Když se dosmál tak si odkašlal a otcovsky pronesl -

„Hele mladej, dám ti malou radu. Nikdy před šéfem nevyslovuj jméno Richard, jinak poznáš jak můžeš neuvěřitelným fofrem jít dávat pokuty za špatné parkování někam do vyloučené lokality."

Hluboký povzdech.

„Podívej, každej nováček v tom začne dřív nebo později šťourat a hledat něco co se nikdy nenašlo. Vážně každej. Richard je legenda. Mýtus. Romantika. Jenže logickou úvahou zjistíš, že to naprosto nedává smysl. Zabít člověka aby neprozradil tajemství podzemí? A proč? Co tam může být? Tajné plány? Čeho? Letadel? Zbraní? Vždyť už je tolik let po válce, dnes máme k dispozici počítače, mnohem pokročilejší technologii, většinu vědců si rozdělili mocnosti a vytěžili jejich vědomosti. A právě naopak, pokud by tam i čirou náhodou něco použitelného v tomto směru bylo je v tvém zájmu to vyzvednout co nejdřív dokud to má cenu, ne to ukrývat. Dál - seznamy agentů gestapa a nebo SS? Konfidentů, tajných spolupracovníků? Vždyť ty organizace už dávno neexistují a ti lidé jsou buď mrtví a nebo starci těsně nad hrobem, jaké tajemství bys o nich chtěl tajit? Ukradená umělecká díla? Opět - obrazy a tak dále musíš vyzvednout co nejdříve, jinak se zničí. Peníze jsou už dávno neplatné. Jedině tedy pokud věříš ve zlaté cihly, diamanty, kterými by reinkarnace Heinricha Himmlera financovala znovuzrozenou SS, případně UFO a nějaké obrovské židozednářské spiknutí...ale z hlediska friců to naprosto nedává smysl."

Promnul jsem si bradu.

„Ne z hlediska skopčáka to nedává smysl, máš pravdu."

Někdy je myšlenky potřeba utřídit, že drahý Watsone?
Autor publicenemy, 30.10.2017
Přečteno 395x
Tipy 1
Poslední tipující: Jezero
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí