Úklid

Úklid

Pechy se postavil vedle mě s lahváčem Plzně v ruce a zapálil si.

„Tak už to vyklop. Jak ses k tomu dostal?"

„Budeš zklamanej kamaráde. Poctivou prací vyšetřovatele."

„Fakt? A já myslel žes někomu šláp na kuří oko tak se tě chtěl zbavit."

„Takže asi tak - měl jsem chlapíka co ho někdo umlátil železnou tyčí ráno v lese při běhání. Vražedný nástoj nikde, svědci žádný, stopy žádný, jen jeden vajgl. Hádám že teď ho budu moct pomocí DNA ztotožnit s Olegem."

„To není moc."

„Šéf v to umanutě viděl domácí zabíjačku ale...tamní starosta byl takovej nějakej divnej. Jedinej měl nějaké tipy co by kdo moh vědět a s čím by to mohlo souvist, přitom to podstatné na čem s obětí dělal vůbec nezmínil. Sice jsem neměl pořád nic, ale už jsem začal tušit odkud vítr vane."

„Takžes šťoural co kde vypadne za kostlivce? "

„Přesně tak. Navíc mi pomohla taková nevinná větička. Když ne já tak nikdo."

„Pan starosta byl takovej sobec jo?"

„Starosta ne, ale zaměstnavatelé Olega něco hledali - a když to nenašli rozhodli se pomoct tomu aby to nenašel nikdo a tak to udělali poněkud toxické."

„A já prej mluvím v hádankách."

„Každopádně pan starosta tu byl od toho aby hlídal. Snažil se týpka odradit - napřed házením klacků pod nohy. Potom nějaký ten anonym. No a nakonec to poslal vejš. "

„Starosta dělal pro Rusáky? Spící agent? To si ze mě děláš ... "

„Když úspěšnej a protřelej komunistickej kádr co je prověřenej ve všech směrech, jezdí do ciziny a nemá žádný vroubek u StB tak by přece i tebe napadlo, že už pracuje pro mocnější organizaci, která se nedělí a nemá zájem o nějaký polovičatý závazky."

„A přijel Oleg."

„Podle mě jim to nahlásil a nečekal že to vyříděj takhle. Myslel, že používaj jiný metody dneska. A když zjistil že ani omylem tak dostal strach. Jeho syn myslel že ze mě, ale kdepak, docvaklo mu, že jim na ničem nesejde a že by je třeba mohlo napadnout se ho zbavit taky aby náhodou nemluvil."

„Tvoje umění jemné psychologie jsem vždycky obdivoval." zavrčel ironicky Pechy.

„Proběhlo mírné cuchání nervíků - rozhodující důkazy, potvrzení vyšetřovací verze a tak. Čekal jsem, že mi to položí. Nenapadlo mě, že by ho zkusili odstranit přímo mě pod nosem. I když mě mělo trknout, že to bylo v plánu od začátku. Tyč jsem měl najít u oběšence pravděpodobně spolu s nějakým tím posledním dopisem o výčitkách svědomí napsaném na pc."

„Fajn. To bych bral. Ale proč to všechno?"

„To ti kamaráde poví váš analytik až si s ním promluvím. A nebo taky ne."



Přece mu neřeknu, že vůbec netuším jestli mě Mojma v zoufalství nevodil za nos.
Autor publicenemy, 14.11.2017
Přečteno 400x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí