Melien Edhel - VI. kapitola

Melien Edhel - VI. kapitola

Anotace: Jelikož jsem dnes dokončila novou kapitolku, tak posílám další díl dřív, než jsem plánovala. Lidianna se účastní večeře s Legolasem a králem. Bohužel se nechá od Thranduila vyprovokovat a musí za to nést následky...

Sbírka: Melien Edhel

VI. KAPITOLA
Venku se setmělo. V knihovně vládlo ticho kromě tlumeného praskání ohně v krbu a občasného zašustění papíru pod Erestorovým perem. Lidianna na okamžik zavřela oči. Hlava ji neskutečně třeštila a chtělo se jí hrozně spát.
Erestor rozhodně nemarnil čas. Jakmile zjistil, že už je Lidianně lépe, začal hned následující den s výukou. Většina věcí, co od ní ale požadoval, jí připadala naprosto zbytečná. Historie Eldar byla nekonečná, možná by i ji zaujala, kdyby Erestor netrval na tom, aby všechny události a historické postavy znala nazpaměť. Ale pořád to bylo lepší než hodiny etikety, které ji vysloveně pobuřovaly. Nelíbilo se jí, jak málo práv má žena v této společnosti. V žádném případě nehodlala být vlastnictvím muže, který by o ní rozhodoval! Jediné, co si opravdu zamilovala, byly lekce Quenyi. I sám Erestor byl příjemně překvapen, jak rychle si tento elfský jazyk osvojovala. S psaním v Tengwar už to bylo o trochu horší, ale Lidianna pilně cvičila, takže po nějaké době její klikyháky začaly konečně připomínat elegantní elfská písmena. S tím vším se ještě srovnala, nelišilo se to vlastně příliš od toho, co se musela učit kdysi ve škole, ale kamenem úrazu byla historie rodů. Lidianna nechápala, proč by si měla pamatovat představitele nějakého jí neznámého a již dávno vymřelého rodu. V tomto jediném případě byla vděčná, že jsou ženy tak opomíjeny, aspoň to pro ni znamenalo méně jmen k zapamatování. Ne, že by ji to přivedlo blíže k řešení Erestorovy poslední otázky.
“Nuže? Kterak odpověď tvá zní?”
Lidianna vzhlédla. Netušila, jak dlouho tam seděla s očima upřenýma před sebe. Napadlo ji, že pokud zná nějakou místnost v paláci opravdu dobře, tak je to právě knihovna. Během těch deseti dní, co ji tu Erestor vyučoval, měla dost příležitostí si ji důkladně prohlédnout, zvlášť když v poslední době si Erestor zvykl jí zadat úkoly k vypracování a zanechat ji tam o samotě.
Erestor znechuceně potřásl hlavou. Jak je možné, že není schopná vyjmenovat, kdo se účastnil bitvy u Dagorladu, největší bitvy ve Druhém Věku? Vždyť už to probírali tolikrát! Podíval se na Lidiannu pozorněji a zjistil, že je zase myšlenkami jinde. Cožpak Edain nejsou schopni dávat chvíli pozor?!
“Já stále čekám!” Erestor pomalu ztrácel trpělivost.
Lidianna se horečnatě snažila si vzpomenout, ale po dalším dnu stráveném nad texty, které pro ni Legolas podle Erestorových pokynů připravoval, se už nedokázala příliš soustředit. Tak ráda by se aspoň na okamžik dostala z paláce! Osmnáct hodin učení denně jen s malými přestávkami na ni bylo opravdu příliš. Cožpak Erestorovi nikdo neřekl, že lidé potřebují taky někdy spát? Lidianna na něho nenápadně pohlédla. Erestor ji fascinoval. Tolik se lišil od Eldar, s nimiž se dosud setkala. Jeho vlasy byly tak černé, až se modře leskly a jeho vnímavé šedé oči prozrazovaly jeho věk, který jeho hladká tvář rezolutně popírala. A očividně stále očekával její odpověď.
“Hmm... Gil-galad?” hodila namátkou.
“A dál?” Zvedl se ze židle a přešel k oknu.
Lidianna zabodla podrážděný pohled do jeho zad. Jak může být stále tak čilý, vždyť musí spát ještě méně než ona! Dobře věděla, že vedle její výuky musí ještě plnit povinnosti pobočníka krále, ať již to znamenalo cokoli.
“Elendil?” pokračovala v tipování.
Souhlasně přikývl, ale stále mu to nestačilo.
Povzdechla si. Proč musí vědět takové věci? To se učí všichni Elfové a nebo to štěstí má pouze ona?
“Je to opravdu tak důležité?” zeptala se mírným hlasem.
Erestor se k ní otočil. “Samozřejmě! Tehdy Sauron poražen byl a na čas klid nastolen!” vysvětlil jí tónem jako kdyby byla duševně zaostalá.
“No a? Vždyť ve Třetím Věku se zas objevil!” bránila se.
“A proč?! Neb vy lidé slabí jste!” zpražil ji Erestor pohotově. “Jsi tedy aspoň schopna mi říci, kdo ve Věku Třetím proti němu bojoval?”
Lidianna se na něho prosebně zadívala. “Nemohli bychom to odložit na zítra? Jsem už tak unavená.”
Erestor se zachmuřil. Jak ji má něco naučit, když je pořád vyčerpaná? Vyučování prince Legolase bylo daleko jednodušší. Ale ten také věděl, jak se má chovat, a nehleděl na něho nikdy tak vzpurně jako někdy Lidianna. Jeho city vůči ní se od jejich prvního setkání příliš nezměnily, i když musel uznat, že umytá, vhodně oděná a učesaná nevyhlíží špatně. Konečně začal chápat, čím prince zaujala. On sám by jí však nikdy nedal přednost před Elanor.
“Již včera jsem výuky tvé dříve ukončil! Nemůžeš cos takého dne každého vyžadovati!”
Lidianna se opřela lokty o stůl a skryla tvář v dlaních.
Erestor se zrovna chystal ještě něco dodat, ale zarazil se, když do knihovny náhle vstoupil král Thranduil. Lidianna si jeho příchodu nebyla vědoma, dokud nepromluvil.
“Už jsi pro dnes skončil, Erestore?”
Lidianna sebou polekaně trhla. Přeběhl jí mráz po zádech. Od jejich rozmluvy v jeho pracovně se s ním nesetkala a ani po tom netoužila. Rozhodla se, že se tentokrát bude raději ovládat a nebude ho zbytečně dráždit. Vstala a poklonila se mu.
Thranduil s úžasem hleděl na dívku před sebou. V ničem se nepodobala tomu stvoření, které si Legolas přinesl. Vlasy stočené do ruliček a přiléhavé červánkové šaty s motivem růží a zelenou spodní sukní a límcem jí nadmíru slušely. Zarazila ho ta proměna.
Pak však spatřil něco, co ho potěšilo. V jejích zelených očích stále doutnal plamen vzdoru a Thranduil nepochyboval o tom, že je jen otázkou času a správně zvolených slov, kdy se opět naplno rozhoří. A on byl pevně rozhodnut toho docílit.
Erestor pokrčil rameny a tiše pronesl něco, čemu Lidianna nerozuměla. Thranduil se nad tím pousmál. Jeho ledové oči na okamžik ztratily něco ze svého chladu a Lidianna byla ohromená, když i jeho rysy trochu zněžněly. Tolik najednou připomínal Legolase!
Vzpomínka na prince Eryn Lasgalen ji rozesmutněla. Od jeho nenadálé noční návštěvy ho nespatřila a neodvážila se na něho vyptávat Erestora. Samotnou ji překvapilo, jak ji jeho nezájem bolí, proti své vůli znovu toužila slyšet jeho zpěvavý hlas, cítit jeho opojnou vůni a spočinout v jeho pažích.
“Ty dnes večer se mnou a se synem mým pojíš,” přerušil Thranduil její snění a nabídl jí rámě.
Lidiannu to zarazilo, dosud vždy jedla sama v knihovně. Z neznámého důvodu to v ní vzbudilo nedůvěru. Váhavě položila svou ruku na Thranduilovu paži. Nelíbilo se jí být u něho takhle blízko, cítila se malá a zranitelná. Nenápadně si ho prohlížela. Zatímco při jejich prvním setkání byl oděn do dlouhé hnědé róby dodávající mu auru důstojnosti, dnes vypadal jako válečník. Jeho sametová vínová tunika bez rukávů, pod kterou měl oblečenu bílou košili, dala vyniknout jeho širokým ramenům a ačkoli byla bohatě zdobena zlatými výšivkami, neubírala mu nikterak na mužnosti. Spolu s černými přiléhavými nohavicemi vyzdvihovala bledost jeho pleti. Mocný meč u jeho boku ještě umocňoval majestátnost jeho osoby. Celkový dojem byl impozantní.
Thranduil ji vedl dlouhou chodbou do východního křídla. Lidianna se nemohla dočkat, až uvidí Legolase, ale zároveň ji pomyšlení na něho znervozňovalo.
Když vstoupili, stál u okna a vyhlížel ven. Lidianna nemohla neobdivovat jeho mužnou postavu oděnou do černých nohavic a stříbrnomodrých šatů přepásaných černým koženým opaskem, na kterém byla připnuta elegantní elfská dýka. Vlasy měl zapletené jen po stranách, zbytek mu měkce splýval po zádech jako zářivý vodopád. Lidianna v očekávání zadržela dech.

Legolas zahlédl Lidiannin odraz v okenní tabuli a úmyslně zůstal ještě chvíli odvrácen, aby se mohl vzpamatovat. Byla tak okouzlující! Přiléhavý živůtek šatů zdůrazňoval její útlý pas, který jako by ho vybízel, aby ho sevřel ve svých rukou, a její odhalená ramena si přímo říkala o to, aby je zasypal žhavými polibky.
Během těch deseti dní, co ji neviděl, se často přistihl, že na ni myslí. Zdůvodňoval si to tím, že pro ni překládal dokumenty, ale čemu má přisoudit to podivné rozechvění, které se ho nyní zmocnilo? Když se konečně otočil, aby Lidiannu pokynutím hlavy pozdravil, na jeho vyrovnané tváři se neodrazil ani náznak těchto emocí.
Lidianna se téměř ztratila v jeho neuvěřitelně modrých očích připomínajících letní oblohu. Jako duchem nepřítomna se mu poklonila a nechala se Thranduilem usadit do křesla vpravo od jeho místa v čele stolu. Legolas zasedl po králově levici, ale ačkoli seděli naproti sobě, důsledně se vyhýbal jejímu pohledu. Byl si totiž vědom toho, že je otec bedlivě sleduje a nechtěl mu poskytnout příležitost, aby je přistihl při něčem, co by mohl shledat nevhodným. Lidianna na něho zmateně hleděla, vycítil, že nechápe, proč se opět chová tak odtažitě. A on nerozuměl tomu, proč mu na jejích citech vůbec záleží.
Na Thranduilův pokyn je služebná obsloužila, král si nalil víno a to bylo znamení, že se může začít jíst. Večeřeli mlčky, každý zabrán do svých vlastních myšlenek. Lidianna měla hlad, ale to podivné napětí panující v místnosti ji zbavilo jakékoli chuti k jídlu, ani pořádně nevěděla, co má před sebou na talíři. Když už všichni odložili příbory, nechal Thranduil sklidit ze stolu a dolít víno. S číší v ruce se v myšlenkách obrátil na svého syna.
*Nuže, Legolasi, stále o tom, cos řekl mi, přesvědčen jsi?*
Legolas na zlomek sekundy spojil svůj pohled s Lidianniným. V jeho něžných očích se zračila němá prosba. Pak se zrakem upřeným na Thranduila rázně odvětil: *Uma, Adar (Ano, otče).*
Krále jeho odpověď rozladila. *Tys již dosti starý, bys věděl, že všeho jen dle zevnějšku posuzovati nesmíš!*
*Toho také nečiním!* zareagoval Legolas stručně.
*Dobrá!* Thranduil začínal být znechucen synovým smýšlením. *Přesvěčme se tedy!*
Úsměv, který se mihl na jeho rtech, Legolase znepokojil. Kdyby aspoň seděl vedle Lidianny, aby ji mohl myšlenkově sdělit, že má krotit svůj temperament. Takhle to ale nebylo možné a Legolas byl přesvědčen, že o to Thranduilovi šlo, když Lidiannu usadil po svém boku. To pomyšlení ho nenaplňovalo zrovna klidem.
“Lidianno, pověz mi, jaké jsou hodiny tvé s Erestorem?” vyptával se Thranduil nenuceně.
Lidianna, která seděla s rukama složenýma v klíně a očima upřenýma před sebe na stůl, překvapeně vzhlédla. Z jeho tváře se nedalo nic vyčíst, ale jeho nečekaně přívětivý tón se jí zdál podezřelý. Zalétla pohledem k Legolasovi, aby se ubezpečila, že je vše v pořádku. Povzbudivě přikývl, ačkoli se mu srdce svíralo nepříjemnou předtuchou. Lidianna upřela svůj zrak zpět na krále.
“Erestor je velmi důkladný,” řekla opatrně. Neměla ponětí, jakou odpověď od ní očekává.
“Vskutku? A čehož nového ses již naučila?” Tázavě pozvedl obočí. “Erestor zmínil se, že jste dnes boj se Sauronem probírali.”
“To je pravda. Bylo to velice zajímavé.” Jen stěží potlačila zazívání.
“Jistě? A kolik z výkladu jeho si pamatuješ?" chtěl vědět Thranduil. Lidiannin bezradný výraz mu byl jasnou odpovědí. Všiml si ho i Legolas a rozhodl se zakročit.
“Adar, já nechápu, proč bychom o záležitosti této hovořiti měli. Cožpak oba dosti vzpomínek smutných na události tyto nemáme?” Hlas se mu zlomil.
Lidianna na něho udiveně pohlédla. V jeho citlivých očích se zračila hluboká bolest, jeho tvář byla popelavě bledá.
“Život válečníka pln ztrát a zármutku jest, tomu sis již přivyknouti mohl!” napomenul ho Thranduil ostře, podrážděn synovým vměšováním.
“A vy jste se již se ztrátou blízkých svých vyrovnati dokázal?” opáčil zasmušile Legolas.
Thranduil na okamžik nebyl schopen slova. Je možné, že Legolas nějakým způsobem odhalil jeho tajemství? Ten však nic dalšího nedodal, a tak se opět obrátil k Lidianně, která byla zmatená jejich rozpravou.
“Názoru Legolasova jsem již slyšel, ač o ten jsem věru nestál. Teď toho tvého znáti chci!”
Lidianna zaváhala, vycítila možnou past. Pohledem prosila Legolase o pomoc, ale ten byl příliš ponořen do svých úvah, než aby to zaregistroval. Thranduilovi to však neušlo.
“Cožpak schopna nejsi sama za sebe hovořiti, že zraku svého neustále k Legolasovi upíráš?” otázal se jí jízlivě.
Lidianna se zamračila a pevně sevřela rty, aby nepronesla něco, čeho by mohla litovat. Thranduil pobaveně sledoval její vnitřní boj. Rozhodl se ji ještě víc podráždit.
“Nuže, nemáš snad co říci?” vybídl ji kousavě.
Lidianna bojovně vystrčila bradu a v očích se jí divoce zablýsklo. Máš to mít!
“Já si myslím, že každá válka je hrozná. Zvlášť pokud trvá tak dlouho jako ta vaše.”
“Čehož tím naznačuješ?!” zareagoval Thranduil příkře.
Legolas zpozorněl. Nejraději by okamžitě zasáhl, ale dobře věděl, že se do jejich rozhovoru nesmí vměšovat. Napnutě sledoval, co bude dál.
“Jen to, že nechápu, proč vám trvalo tři Věky, než se vám podařilo Saurona porazit,” odvětila bez zaváhání.
“Neb na spojenectví s Edain spolehnutí není!” odsekl Thranduil, který očividně sdílel Erestorův názor.
“A odkdy vy urození a všemocní Eldar naši pomoc potřebujete?” prohodila. Znělo to spíš jako konstatování než otázka.
Legolas rezignovaně zavřel oči.
Thranduil se zamračil. “Nebýt touhy rodu vašeho po moci, bylo by zlo toto dříve zničeno!”
Legolas s rostoucími obavami očekával Lidianninu odezvu. Právem.
“A kdybyste vy nebyli tak arogantní, tak by tohle zlo nikdy nevzniklo!” opáčila chladně.
“Jak se takto hovořiti opovažuješ!” vyštěkl Thranduil.
Legolas marně zadoufal, že na to Lidianna nebude reagovat.
“Proč se zlobíte? Copak jste nechtěl slyšet můj názor?” otázala se s předstíranou nevinností.
Thranduila to rozčílilo. “Názoru ano, však urážek nikoliv!” zvolal popuzeně.
“Vy jste s tím jako první začal,” pokrčila přezíravě rameny.
Legolas v duchu zaúpěl. Tato jasná provokace se nemohla minout účinkem. A také neminula!
“Však to omluvou pro chování tvé není!” zařval jeho otec už skoro nepříčetně. “A ty jako žena vůli mé podřízena jsi!”
Lidianna pobouřeně vyskočila z křesla. Věděla, že dělá chybu, ale nedokázala se již déle ovládat. Legolas ji zhrozeně sledoval. Zřetelně cítil blížící se katastrofu, ale nemohl udělat nic, aby jí zabránil.
“Co si o sobě myslíte?! Já nejsem Váš majetek!” zakřičela vztekle.
Thranduil také povstal. Působil hrozivým dojmem. “Nepamatuji si, že bych tobě vstáti dovolil!” Výhružně přimhouřil oči.
“A kdo se Vás ptal?!” pohodila pohrdavě hlavou odhodlaná nedat na sobě znát svůj strach. “Proč mě rovnou neuvážete na řetěz jako psa?!”
“Pes na rozdíl od tebe aspoň vychování nějakého má!” zpražil ji rázně.
“Naznačujete snad, že pes je víc než já?” V jejím nenadále vyrovnaném hlase ke svému údivu rozpoznal hrozbu. Zaujalo ho to.
“Zaráží mě, že významu slov mých jsi pochopila...” prohodil ledabyle.
Lidianna zalapala po dechu. Co si to dovoluje?! Vzteky se jí zatmělo před očima. Jako v transu uchopila svou nedopitou číši a neuváženě ji vší silou mrštila po Thranduilovi. V okamžiku, kdy zaslechla úzkostný Legolasův výkřik “Uuma (Nečiň toho)!”, si uvědomila, co učinila. Ale bylo již pozdě. Zděšeně si zakryla ústa a jako ve zpomaleném filmu sledovala, jak rudé víno vyšplíchlo z poháru ven a potřísnilo Thranduilovu sněhobílou košili.
Thranduil číši obratně chytil a ohromeně zíral na Lidiannu. Ta s očima naplněnýma bázní pomalu ustupovala z jeho dosahu.
“Tampa (Zastav)!” zahřměl a vztekle praštil číší o stůl.
Lidianna na víc nečekala a rozeběhla se ke dveřím. Daleko se však nedostala. Thranduil bez dalšího varování vyrazil za ní, popadl ji surově za vlasy a škubnutím ji přitáhl čelem k sobě. Lidianna vykřikla bolestí, oči se jí zalily slzami.
“Dina (Zmlkni)!” okřikl ji a dvakrát ji tvrdě udeřil naplocho přes obličej. Lidianna zaúpěla nepřirozeně vysokým hlasem. Chvěla se hrůzou a marně se pokoušela osvobodit. Její odpor ho ještě víc rozlítil. Pozvedl ruku, aby ji znovu ztrestal. Strnula v očekávání dalšího úderu a snažila se obrnit proti blížící se bolesti. Věděla, že každý její výkřik bude jen záminkou pro další bití. Raději zavřela oči, a tak neviděla Legolasovu ruku, která zastavila Thranduilovu paži.
“Tampa tanya, Adar (Přestaňte, otče). Uuma crona he (Neubližujte jí). Saes (Prosím)!”
Lidianna zaslechla poblíž Legolasův hlas a otevřela oči. K jejímu úžasu stál hned vedle ní. Nechápala, jak se tam tak rychle ocitl, ale pocítila okamžitou úlevu.
“Důvodu jediného sděl mi, proč neměl bych ji za opovážlivost tuto záda do krve zbičovati nechati!” zvolal Thranduil rozzlobeně.
Legolas byl odhodlaný ochránit Lidiannu před otcovým hněvem. “Vy řekl jste, že za chování její odpovědnosti nesu a já připraven jsem závazku tomuto dostáti! Pokud tedy někoho potrestati chcete, mne ztrestejte!”
“Ona se provinila, ona za to pykati bude! Povinností tvou jest na potrestání její dohlédnouti, však jist si nejsem, zda schopen jsi se o záležitost tuto postarati?!” obořil se na něho Thranduil.
“Já slova svého Vám dávám, že ona trestu neujde,” ubezpečil ho Legolas rezolutně.
“Dobrá tedy!” Thranduil uvolnil Lidianniny vlasy ze svého sevření a hrubě ji mrštil směrem k Legolasovi, který ji pohotově zachytil. “Však až s ní hotov budeš, já tebe v komnatách svých očekávám!”
Legolasovi se to příliš nezamlouvalo, ale znal otce příliš dobře, než aby zkoušel protestovat.
“Manka lle merna (Kterak si přejete, otče), Adar,” přisvědčil téměř automaticky.
Lidianna se ustrašeně tiskla k Legolasovi. Nerozuměla jim, neboť hovořili příliš rychle, ale Thranduilův zlostný tón nenechával příliš prostoru pochybnostem. I když se jí zdálo, že se nakonec Legolasovi podařilo ho trochu uklidnit. Aniž by promluvil, uchopil ji za paži a svižným krokem ji odváděl z jídelny. Lidiannu zarazil hrubý stisk jeho prstů, ale ignorovalo to a poslušně kráčela vedle něho. Ulevilo se jí, když se dostali z Thranduilova dohledu.
Legolas ji protáhl předpokojem, otevřel dveře do její ložnice a prudce ji strčil dovnitř. Lidianna, která něco takového nečekala, ztratila rovnováhu a upadla na zem. Předpokládala, že Legolas ihned zase odejde, a proto ji zarazilo, když ji následoval dovnitř a kopnutím za sebou zavřel dveře.
“Co chceš dělat?” zeptala se nejistě.
Zlověstně mlčel a s rukou na rukojeti své dlouhé dýky se k ní blížil. Lidianna, která se ještě nestačila zvednout ze země, před ním polekaně couvala, v čemž jí hbitě zabránil, když jí svou vysokou černou botou přišlápl lem šatů. Zručně tasil a nesmlouvavě na ni shlížel. Lidianna strnula a s obavami ho sledovala. Z jeho tváře se vytratila veškerá přívětivost, jeho rty byly přísně sevřené a jeho jindy laskavé oči se proměnily ve dva kusy ledu. I jeho hlas byl mrazivý.
“Věz, že to, čeho nyní učiním, mne nikterak netěší, leč volby jiné nemám! Já tebe již několikráte varoval, však tys slov mých nedbala! Nyní proto trestu svého přijmi!”
Sehnul se a jediným mávnutím dýky odřízl pruh látky z její sukně. Než se vzpamatovala, zastrčil dýku zpět do pouzdra, škubnutím ji postavil na nohy a vlekl ji směrem k posteli. Lidianna zpanikařila. Začala se divoce bránit, ale proti jeho síle neměla sebemenší šanci. Legolas ji přinutil pokleknout u rohu lůžka a zatímco jí jednou rukou držel paže nad hlavou, druhou jí je pevně přivazoval cárem látky k ozdobnému sloupku postele.
Lidianna si připadala jako ve zlém snu. Když už si oddychla, že unikla Thranduilovu hněvu, zjistila, že jeho syn je možná ještě nebezpečnější. Ohlédla se přes rameno, aby zjistila, co dělá. Spatřila záblesk kovu a vyjekla. Legolas uchopil horní lem jejích šatů a dýkou jí je rozpáral až k pasu. Lidianna se třásla a snažila se od něj dostat co nejdále. Ale Legolas opět dýku skryl a prudkým pohybem strhl zbytky šatů z jejích zad. Odolal silnému pokušení po nich přejet dlaní. Místo toho se chvíli opájel bělostí její kůže, děsilo ho pomyšlení na to, co se chystal udělat. Bylo mu jí líto, kdyby šlo jen o něj, volil by mírnější trest, ale Thranduil byl neúprosný. Legolas se právem obával, že by ji opravdu byl schopen nechat zbičovat do krve. To nemohl připustit. Ačkoli její chování u večeře bylo neomluvitelné, jeho otec na tom nesl svůj podíl. A Legolas si s ním hodlal o jeho urážlivém vystupování vůči Lidianně promluvit.
Zastrčil pouzdro s dýkou do boty a pomalu si začal rozepínat opasek. Lidianna ho pozorovala vyděšenýma očima. Zmítala sebou ze strany na stranu a stále doufala, že ji Legolas jen tak trápí, přece to nemůže myslet vážně!
Legolas uchopil pásek do pravé ruky a napřáhl se k úderu.
“Ne!” vykřikla Lidianna přiškrceným hlasem. Rychle odvrátila hlavu.
První rána dopadla na její bílá záda a zanechala na nich ošklivý rudý pruh. Lidianna sebou trhla a kousla se do rtu, aby zarazila své zaúpění. Po čtvrté ráně se však už nedokázala udržet a začala tiše naříkat. Legolas ihned přestal s bitím.
“Zanecháš již vzdoru svého?” zeptal se jí. Doufal, že přikývne, nechtěl jí působit další bolest.
Neodpověděla, jen odevzdaně svěsila hlavu. Tohle celé je určitě jenom zlý sen! Každou chvíli se přece musí probudit... Nebo ne?
Legolas s těžkým srdcem pokračoval ve výprasku. Její pláč ho zraňoval, ale byl odhodlaný zlomit její odpor jednou provždy. Mimoděk přitlačil.
Lidianna zatnula nehty do dřeva sloupku. Z jejích úst se vydral srdcervoucí vzlyk. Síla úderů se zvětšila a ona měla co dělat, aby nezačala křičet. Ale nehodlala mu to potěšení poskytnout, i když měla pocit, že by mu to bylo jedno. Nové rány dopadaly na její záda, měla je v jednom ohni. Pochopila, že nemá smysl vzdorovat.
“Přestaň,” zasténala.
Legolas uposlechl a zopakoval svoji otázku. Lidianna se třásla po celém těle, pohled, který na něho upřela, byl plný zášti. Nemohl se jí divit, ale stejně ho to zarmoutilo. Mlčela, rty pevně stisknuté. Legolas se díval na její záda pokrytá nachovými pruhy, některé z nich již bledly, jiné se zbarvily do fialova. Udivovalo ho, že se ještě dokáže ovládat, že se stále odmítá podvolit. Jen nerad pozvedl ruku k dalšímu úderu.
“Ano,” zašeptala tiše a zahanbeně opět sklonila hlavu.
Kdyby Legolas neměl jako všichni Eldar dokonalý sluch, ani by to nezaslechl. Pocítil úlevu. Opásal se a připevnil si pouzdro s dýkou zpět na původní místo.
“Doufám, že lekce tato tobě postačí a já nebudu nucen cos takého zopakovati!” pronesl chladným tónem, který ho stál velké úsilí.
Přeřízl její pouta a odcházel. Mezi dveřmi se proti své vůli ještě ohlédl. Lidianna stále klečela, prsty svírala sloupek, až jí klouby zbělely, hlavu měla vztyčenou. Připadalo mu, že se spíš podvolil on, ona zůstala stejně hrdá jako předtím. Nechtěl ji tu takhle nechat, ale neměl na vybranou. Spěšně vyšel ven a zavřel za sebou dveře. Na okamžik se o ně opřel. Zevnitř k němu doléhal Lidiannin žalostný pláč. Nejraději by se k ní vrátil, aby ji utěšil, avšak dobře věděl, že by to neocenila. Děsilo ho pomyšlení, že už by se na něj nikdy nedokázala podívat jinak než s nenávistí vepsanou v očích a jeho dotyk a pouhá přítomnost by v ní vzbuzovaly jen hrůzu a odpor. Zamračil se. Krev mu prudce tepala ve spáncích, zaplavila ho vlna hněvu. Ráznými kroky se vydal za otcem.

Jakmile za Legolasem klaply dveře, Lidianna klesla na podlahu a hlasitě se rozvzlykala. Otupělost, která se jí zmocnila během výprasku, pominula, zbyla jen hluboká nenávist k Legolasovi. Nechápala, jak ji kdy mohl přitahovat, a doufala, že už ho nikdy neuvidí, ačkoli si byla vědoma toho, že je to jen bláhové přání. Bála se ho teď víc než Thranduila. Jeho bití bylo horší především proto, že ho neočekávala, nikdy nevěřila tomu, že by byl Legolas schopen jí skutečně ublížit. Teď však tato víra vzala za své. Proč ji tedy zachraňoval před Thranduilem, když ji pak zbil sám? Obávala se, co dalšího ji od těch dvou čeká.
Autor Nienna, 27.05.2008
Přečteno 741x
Tipy 23
Poslední tipující: Elyona, Konakira, Sára555, Lavinie, Alasea, Kes, Lostris Queen, Ulri, Ihsia Elemmírë, jjaannee, ...
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

také se mi to moc líbí, jen ten Legolas mne stve. Uz jednou ji dal par facek, to mi tedy romantické moc neprijde. Doufam, ze si to v dalsim dile odskace a ze mu Lida jen tezko bude odpoustet :-) a propos, co je vlastne s Ivanem?

28.05.2008 13:48:00 | Jasmin

líbí se mi, že se dokážeš vžít do té doby, kdy takovéto tresty byly....:) To bych asi nedokázala.... Líbí se mi taky, jak píšeš.... máš moc hezkej styl...Nemám co dodat... prostě nádherný.... honem další dílek...

27.05.2008 20:33:00 | Tezia Raven

strašně se mi to líbí...a už teď se hrozně moc těšim na další díl:)

27.05.2008 20:14:00 | rry-cussete

Mozem povedat nieco ine ako krasne? :) velmi sa mi to paci. len kedy bude trosku viac romantiky? :D

27.05.2008 18:43:00 | Escheria

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí