Srdce bojovnice II - 11. díl

Srdce bojovnice II - 11. díl

Anotace: Co odpoví Riel kapitánovi? A jaká zkouška ji čeká dál?

Sbírka: Srdce bojovnice II

Krátce jsem zaváhala, ale stále jsem se dívala kapitánovi zpříma do očí. Nechtěla jsem, aby z řeči mého těla poznal, že mě svou otázkou přivedl do rozpaků. A že se mu chystám lhát...
Jistě, uzavřela jsem s ním sice dohodu, ale ani ta ho přece neopravňovala k tomu, aby se šťoural v mém soukromí! Nejsem z těch, co detaily svého milostného života vykládají na potkání! To už bych mu snad i raději pověděla o Daeronovi, než abych přiznala, jak moc pro mne princ znamenal! Neboť okamžiky, které jsem s ním prožila, pro mě byly neuvěřitelně cenné… a tak křehké, že jsem se obávala, že by se mohly rozplynout, kdybych o nich byť jen špitla.
„Byla jsem princovým vojákem a dál nemám, co bych k tomu dodala,“ odvětila jsem neochvějně.
„Skutečně?“ Glorfindel si mě přeměřoval zkoumavým pohledem.
„Skutečně!“ přisvědčila jsem a hlavou mi problesklo těch několik nádherných chvil, které jsem s Thranduilem prožila. Jak bych o něčem takovém mohla hovořit? Vždyť bych ty mně tak drahé vzpomínky poskvrnila, pokud bych je s někým sdílela...
„Byl bych raději, kdybys mi sdělila, že mi do toho nic není, než mi lhala,“ pronesl kapitán lehce vyčítavě.
„A Vy byste to ode mne přijal?“ opáčila jsem pochybovačně.
„Ovšem!“
„Pak vězte, že Vám do toho zhola nic není!“ vyhověla jsem mu a se zadostiučiněním zaznamenala, jak mu lehce poklesla čelist.
„Jak si přeješ. Pak bych ovšem řekl, že tím naše dohoda padá!“ oznámil mi odměřeně, jakmile překonal své ohromení nad mým nepochybně neobvyklým chováním.
„Jak si přejete... pane!“
Chvíli jsme na sebe mlčky zírali, než nakonec Glorfindel jako první uhnul pohledem a zadíval se kamsi do dáli.
„Ostatně na tom ani nesejde. To, že jsi tu, je pro mne dostatečným důkazem, že se Thranduil přes tu událost dosud nepřenesl. Škoda,“ prohodil spíše sám pro sebe.
Nereagovala jsem, neboť jsem to zčásti považovala za jeho způsob, jak polechtat mou zvědavost. A zvědavá jsem opravdu byla, jenom se mi nezamlouvala cena, kterou kapitán za svou sdílnost požadoval. Zdálo se však, že on už prince docela pustil z hlavy, a opět se soustředí výhradně na to, zda bych mohla být pro jeho jednotku nějakým přínosem. Tedy přinejmenším pokud jsem tak mohla soudit na základě jeho slov.
„Dobrá... teď se podíváme na tu tvou lukostřelbu...“ pronesl s nádechem skepse. „Hleď se vytáhnout, protože to je možná tvoje poslední příležitost, jak na mne zapůsobit. Při boji nablízko jsi připomínala spíše vyděšeného zajíce a tvá poslušnost a chování vůbec také značně pokulhávají. Možná, že ti to Thranduil trpěl, ovšem já si nehodlám nechat rozvracet morálku mužstva, rozumíš? Dokaž mi, že stojíš za případné potíže a nebo raději pokorně přijmi Saerosovu nabídku,“ poučil mne chladně a vyzývavě si mě přitom přeměřoval, nepochybně předem přesvědčený o tom, že neuspěji.
Působil tak sebejistě, že to ve mně vyvolalo vážné pochybnosti o mých schopnostech. Což bylo nejspíš přesně to, čeho chtěl svým malým proslovem docílit. V duchu jsem zaklela. Copak tohle nikdy neskončí? Budu muset neustále někomu něco dokazovat? Proč jsem jenom princi podlehla? Mohla jsem zůstat v Eryn Galen a konečně plnit i nějakou jinou službu než jen hlídat hranice. Což byla činnost, která mi, jak se zdá, nebude pod velením Glorfindela ani povolena. Zmocnily se mě dosud potlačované obavy, co si počnu, pokud selžu. Skončím snad někde v kuchyni?
Zatímco mi hlavou vířily ty nejčernější představy o mé budoucnosti, sevřela jsem pevněji svůj luk a zadívala se skálopevně na kapitána.
„Já jsem připravena... Kam mám střílet?“ otázala jsem se a napjatě čekala, co si na mě vymyslí. Protože jedno mi bylo naprosto jasné... že mi to ulehčovat nebude.
Když mlčky ukázal na břevno na protější straně ohrady, jenom jsem ztěžka polkla. Pastvina, která se mi předtím zdála poměrně malá, nyní ve světle tohoto úkolu nabrala nebývalých rozměrů a mě na okamžik napadlo, jestli právě odsud nečerpal princ inspiraci pro můj úkol. Protože vzdálenost, kterou mi imladriský kapitán vyměřil, byla dokonce ještě o pár stop větší než ta, kterou jsem musela překonat v Eryn Galen.
Autor Nienna, 22.02.2009
Přečteno 544x
Tipy 34
Poslední tipující: Alasea, Sára555, Lostris Queen, Koskenkorva, Nergal, Kes, Tasha101, Lavinie, jjaannee, odettka, ...
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:)

23.02.2009 19:02:00 | Nergal

Tady vidíš, jak jsem odvážná ;-D

22.02.2009 16:36:00 | Nienna

Blázníš? I s jedinou hraběnkou je to o hubu - a ty to budeš mít trojnásobně. A dobrovolně! Ááááááááááááááááá :-D

22.02.2009 16:02:00 | odettka

Ale těch zajímavých informací, co se dozví! *muhehehehe* Když jsem to psala, tak mi to připadalo aspoň jako tři tvoje hraběnky dohromady. ;-D

22.02.2009 15:52:00 | Nienna

A já si říkala, že nic horšího ji snad ani nemůže potkat... Babinec - to radši 100 x výslech od Glorfindela!!! :-D

22.02.2009 15:50:00 | odettka

Léčba šokem se teprve chystá... Nimloth má i kamarádky, bude "babský" pokec ;-D

22.02.2009 15:43:00 | Nienna

Jen ať ji Glorfindel pěkně potrápí... Léčba šokem je prý pro neposlušné pacienty to nejlepší ;-)

22.02.2009 15:37:00 | odettka

Riel ty lhářko ;)Stejně Thranduil ti nejde z hlavy... No vidím že Riel to nebude mít lehké, ovšem Glorfindel s ní asi taky ne tak to vyjde na stejno ;)

22.02.2009 09:51:00 | Ladyelf

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí