Tanec bláznů

Tanec bláznů

Anotace: Osamělá žena. Zachumlaná v zabláceném potrhaném plášti. Opírá se o starou hradební zeď. Na jediném místě, z něhož je v téhle části města vidět nebe. Na někoho čeká.Možná se dočká, možná ne. No co, poradí si sama. snad...

Mrholí. Občas vločka. Takhle si uženu smrt! Sem jsem utíkala, až jsem si zastříkala záda blátem. Teď tu civím na dva navlhlé trhovce. Stejně navlhlé jako já. O pět mužských výšek pod mým bidýlkem. Hádají se o posledního osla na tržišti, až jim červené čepičky nadskakují. Nehty od mrazu bílými, škrábu po kamenné zídce. Nervózní? Jistě! Přitáhnu si kapuci a zaposlouchám se do zvuků okolo. Vrkání holubů, nadávky z nedalekého pajzlu (Hledala jsem vznešenější název pro takový podnik. Opravdu. Marně…), šplouchnutí splašků, volání městské hlídky někde daleko, mrouskání koček nad mou hlavou. Nejsem si úplně jistá, co to mrouskání přesně znamená, ale myslím, že je to přesně to, co dělají, když takhle strašně řvou. Napadlo mě, že asi není nejchytřejší takhle tu viset přes zeď a otočila jsem se. V úzké uličce, sevřené předsazenými patry domků se něco pohnulo. Že by? Ne, jen další ožrala. Nebo nějaký místní poctivý chudý, který se po dni stráveném tvrdou dřinou plouží domů za poctivě zaslouženým odpočinkem. Pche! To sotva!
Co když nepřijde? Co když mi tu někdo ublíží? Místní se na mě dívají všelijak. A to jsem se patřičně vyfikla! Musí přijít! Vždyť on jediný mi odpověděl. Pravda, docela mě sepsul. Ne, že bych si to nezasloužila. Subjektivní? Citová? No, ano. Dělám to poprvé, tedy ne pro sebe, ale takhle veřejně, a používám své nástroje. A že se moc málo stalo? Myslím, že jsou situace v životě, kdy dovedeme ocenit spíš méně děje, než více. Ale vše pochopil. A já mu děkuji. A doufám, že se ještě objeví, protože tohle je teprve začátek…
Nic neslíbil. Nejspíš nepřijde a já si budu muset pomoci sama. Jenom tu nastydnu. Už se úplně setmělo a po pařížské modři oblohy se potulují šedé mraky. Z nich padá to nadělení. Nohou šťouchnu do scvrklé dýně. Odhopká do stružky uprostřed uličky vedoucí podél vnitřní strany staré hradby. Skupinka zevlující spodiny se zastavuje přímo proti mně a jedno z místních individuí mě bere kolem pasu. „Já tu čekám na Firrena!“ vyhrknu v duchu. Jako by jen to jméno mělo moc je zahnat. Pokouší se mě líbat a myslí si, že nevím, proč mě osahává. Já u sebe ale žádné cennosti nemám. A i to málo, co mám, budu bránit. Sama, sem hlídka nechodí. Nikdo mi nepomůže. Určitě nikdo z místních.
Autor Lada 3, 24.01.2014
Přečteno 726x
Tipy 5
Poslední tipující: Pavel Wilk, Aiury, Jin&Jang, enigman, Robin Marnolli
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Och, určitě dám tip :)

Začátek se mi dost líbí, škoda jen, že jsem si Tvého dílka nevšimla dříve, ale aspoň mám teď dostatek času k tomu, abych si pokračování v klídku přečetla a náležitě okomentovala (chichi) :)

Líbí se mi spád Tvého psaní, jak je to psané formou volných myšlenek, které letí a uhání, a já tak mám pocit, že žena opravdu pospíchá a zároveň na něco (v tomto případě na někoho) čeká.

Jak už uvedl Firren, věta "Sem jsem utíkala" mě zpočátku také zarazila. A odsazení také bylo už zmíněno, tákže... :)

Jdu se hned vrhnout na další díl ;)

14.03.2014 16:08:14 | Aiury

kdo si počká ten se dočká...otázka je koho čeho...

30.01.2014 00:34:46 | enigman

Mea culpa!
No jo furt, už to tam je... Na chvíli mi odumřela inspirace :)

31.01.2014 17:04:31 | Lada 3

pokud to bude mít pokračování, kategorii bych nechal...

24.01.2014 20:56:21 | Robin Marnolli

Ahoj Lado, je vidět, že jsi v životě už něco napsala, dokážeš vyjádřit přesně to, co chceš. Až na malé klopýtnutí na začátku (Sem jsem utíkala - Na toto místo jsem utíkala), se to čte o něco lépe než předchozí povídka, to i díky odstavcům, jenom se zkus příště zamyslet i nad odsazením, text by byl ještě přehlednější :-).
Tak trochu jsem doufal, že budeš pokračovat v předchozím příběhu, který mi, i přes můj komentář, přišel dosti zajímavý.
Ale jak už jsem psal u povídky "Ráno, jako každé jiné", pocitové záležitosti mě moc neberou, jsem tedy rád, že je tohle dílko vcelku krátké. Dalo by se polemizovat o tom, zda jej zveřejňovat v románech, přestože samotný smysl zařazení mezi prózu na pokračování je mi více než zřejmý. Myslím asi ale, že by se Tanec bláznů lépe vyjímal mezi povídkami. Přeji hodně inspirace a námětů k další tvorbě.
Tvé další texty si rád přečtu. Snad se i tobě bude něco líbit z mé prózy :-)

24.01.2014 12:51:53 | Firren

Drahý Firrene,
ano, tu větu jsem brousila, až jsem ji probrousila. Jediná mi dělala potíže. S odsazením máš úplnou pravdu. Jediné, co mi s ním dělá potíže je vlastní lenost.
Tvoje věci jsem četla víceméně všechny, kdyby se mi nelíbily, nevyzvala bych Tě přeci k tanci. Ale ani Tiché meluzíně se nechce, tak to asi budu muset odtroubit a pokračovat sama.
Zatím zkouším, co všechno to tu umí. Až to vyzkoumám, chyby zbaběle zapřu a opravím je!

P. S.: Ten, kdo se rozhodne natlouct do klávesnice Tanec bláznů 2, si může dělat víceméně, co chce! Předem ale upozorňuji, že toho, kdo do mého Světa (berte s rezervou) přivede jednorožce, elfy, moudré mluvící draky a třpytivé víly s malinkými křidélky na zádech, toho uškrtím.

24.01.2014 21:07:53 | Lada 3

No vzhledem k tomu, že nemám rád magii, démony a pod., bych tomu asi dokázal v pohodě vyhovět, jen si myslím, že na to nemám.
...jednou jsem tu něco delšího zkoušel vyvěsit a zrovna na dračku to nešlo...
Také jsem omezený časově a poslední dva týdny jsem se pohádal s fantazií...zatím spolu ještě nemluvíme.
RM.

24.01.2014 23:08:58 | Robin Marnolli

Nezapomeň také na upíry, vlkodlaky a na milostný trojúhelník mezi nimi v jedno jakém pořadí... i když ne, o "sameckém" vztahu upíra a vlkodlaka by se dalo uvažovat... ;-)
Škoda, že na tanec v dnešní hektické době není čas.

24.01.2014 21:38:43 | Firren

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí