Bohyně, Kapitola I

Bohyně, Kapitola I

Anotace: Můj první dokončený román, tři roky starý. Vznikl spojením dvou nedokončených slabších románů. Ráda bych sem přidávala po jedné kapitole každý pátek.

Sbírka: Bohyně

Začalo to před třemi měsíci. Tehdy byl pátek, sedmého dubna, hned dva dny po mých šestnáctých narozeninách. Jako každý všední den jsem byla ve škole a nudila se. Přemýšlela jsem o nadcházejícím víkendu. Během týdne jsem s kamarádkami neměla čas oslavit mé narozeniny, tak bychom možná mohly něco podniknout. Třeba zajít do klubu…

Byla hodina dějepisu. Podle stránky v učebnici mé spolužačky, která asi jako jediná dávala pozor, jsme zrovna probírali Vikingy. Jediné, co o nich vím, je, že žili na severu, a nijak mi to nevadí. Nepotřebuju zbytečné informace navíc, a tak mám před sebou kus papíru, na který si jen tak kreslím, případně na druhou stranu jakoby píšu učivo. Na kolenech mám svůj dotykový mobil s QWERTY klávesnicí v tyrkysovém krytu vyrobeném na zakázku. Na něm jsem přihlášená na Headbooku a píšu si s kamarádkami sedícími o pár lavic dál.
Nevím proč, ale dokážu vnímat několik věcí najednou. Například jsem s přehledem sledovala televizi v mém pokoji, poslouchala rozhovor ve vedlejším pokoji, poslouchala hudbu z rádia a seriál na počítači sloužící jako zvuková stěna pro jednu akční hru, kterou jsem ovládala jednou rukou, protože v té druhé byl mobil, přes který jsem se zrovna vybavovala s nejlepší kamarádkou. Ještě dnes si pamatuju všechny detaily všech věcí. Ale to jsem odbočila.
Zrovna jsem obdivovala svou kresbu představující ženu s dlouhými černými vlasy svírající v ruce meč. Oblečení bylo velmi jednoduché – obyčejný volný háv s provázkem okolo pasu. Za to jsem se vyřádila na plášti vlajícím ve větru. Zkoušela jsem ještě dodělat pár krvavých skvrn, ale… No, to už se mi moc nepovedlo. Nevadí, guma vyřeší všechno. Ještě to trochu vystínuju.
„Pst,“ ozve se za mnou šepot, „Diano.“ Na záda mi poklepe ruka a já ucítím ten známý zvuk papíru šustícího o mé oblečení. Aniž se otočím, nastavím pravou ruku za sebe a vzkaz převezmu. Je od toho nejpozornějšího kluka ze třídy. Poznám to podle jeho okrasného písma psaného červenou propiskou. Rychle jsem rozvinula papír a podívala se na šifru.
Sami jsme si vymysleli tajnou abecedu pomocí různých znaků a s ní komunikujeme. Je to tak bezpečnější.
Rychle jsem si to přeložila. Ty já kino večer? - Ondra.
Píšeme stručně. Nechceme zbytečně překládat nějaké romány, když to můžeme vyjádřit i jednoduše.
Vzala jsem tužku. Klub naroz - Co to?! Učitelka mi vytrhla papír z rukou. Přísně si jej prohlížela a obracela. Očividně se snažila rozluštit náš kód.
„Ale no tak, Diano,“ začala rázným hlasem, „ je ti šestnáct. Ani v tomto věku to nemůžeš přestat dělat?“ vyvolala salvu smíchu. Já ten svůj zatím potlačovala. „Už bys s tím měla přestat,“ pokračovala nervózně roztřeseným skřehotajícím hlasem. „Jsi na to už moc stará.“ S každou větou přicházely další vlny smíchu. „Měla by ses zaměřit na něco jiného. Na něco, co není taková ztráta času,“ dodala s odporem.
„Třeba na učení,“ pronesl jeden kluk a tím třídu odrovnal úplně. Sotva jsme popadali dech. Učitelka byla rudá vzteky. Ani se jí nedivím, ale zkuste si partě teenagerů říkat něco takového! Ještě, že si ze sebe dokážu udělat legraci. Lidi ve třídě berou mě a Ondřeje jako pár, ačkoliv spolu nic nemáme. Jsme jen kamarádi.
Bohužel, učitelka papír vyhodila. Nevadí. Na druhou stranu své kresby jsem napsala odpověď a Ondrovi ho poslala.
Ondřej je vysoký, má čokoládově hnědé oči a opálenou pleť. Jeho tmavě hnědé vlasy má obarvené na špinavý blond a vždy si je rošťácky rozcuchává. Chodí na kick-box, a tak má výbornou fyzičku a úchvatně vypracované tělo. A taky neskutečně rychlé reflexy. Stačí jen trochu máchnout rukou a on už uhýbá. Žije pouze s matkou. Otce nikdy nepoznal. Nic o něm vlastně neví, až na to, že žije někde na severovýchodě Spojených států. Nejspíš to bude původem Španěl nebo Ital, protože po něm Ondra zdědil bronzovou pleť. Jeho matka je bývalý voják. Opustila armádu, když se dozvěděla, že je těhotná. Byla odvolána přímo z bojiště – v tu dobu byla v plném proudu druhá americká válka za nezávislost.
Tehdy se domorodí obyvatelé vzbouřili proti Američanům, a ti je za to skoro všechny pobili. Přesto se indiáni bránili dlouho a vytrvale.
Ondřej žil chvíli v Americe, ale když měl dva roky, přestěhovali se do České republiky. Na žádném místě však nezůstali příliš dlouho – ani nevím proč – ale pak se přistěhovali sem. Jeho matka chtěla syna zapsat do vojenské školy, protože chtěla, aby její chlapec bojoval za vlast, stejně jako ona, ale Ondra svou přihlášku dal do naší školy. Když se to jeho matka dozvěděla, byla naštvaná a nikdy mu to neodpustila. Je na něj hodně přísná a za každý prohřešek, ať je jakkoliv malý, absolvuje dlouhý vyčerpávající trénink. Aspoň se tak Ondřej udržuje ve formě.
Skoro všechny holky ve třídě by s ním chtěly být, ale on si nikoho nepustí k tělu. Má pověst zbabělce a vyvrhele. Nikdo ho kvůli jeho ostýchavosti nemá rád. No, ať si o něm myslí kdo chce, co chce, ale Ondřej je velmi společenský tvor. Co se sem přistěhoval, okamžitě jsme byli přátelé a vždy se se mnou bavil otevřeně a o vážných věcech. Žádné pitomosti ohledně fotbalu či hokeje, ani vychloubání, jak včera zmlátil toho či onoho. Ostatní si o něm mohou říkat, co chtějí, ale neznají ho dobře. Ne tak dobře jako já.
Odpověď je tady: 8 kino, 10 klub. Úžasné, jak dokáže vše naplánovat. Takže se večer sejdeme ve městě na kino a potom zajdeme do klubu. Už se těším.

Autor Klíště, 28.02.2014
Přečteno 469x
Tipy 2
Poslední tipující: Aiury
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ahoj Klíště,
jsem vděčnou čtenářkou fantasy příběhů (i těm s hororovými i poněkud morbidními prvky) a jsem ti nesmírně vděčná za to, že jsi ve svém profilu uvedla, že nepíšeš nic ne stylu "upíři, vlkodlaci..." :)

Musím smeknout před tvým smyslem pro český jazyk, krásně se to četlo.

Přestože vůbec netuším, jak tvůj příběh bude pokračovat, byla jsem první kapitolkou tak unešena, že jsem ti dala supertip. A těším se, jak bude tvé dílo pokračovat... :)

31.03.2014 14:34:05 | Aiury

Boreliózo Lymská,
jako první jsem četla Bohyni. Musím pochválit tvou gramatickou zdatnost, kultivovanost a smysluplnost projevu, která mě poněkud mátla, když jsem zvážila děj, prostředí a poněkud, i na fantasy, divoké reálie (Ano, můj hlavouostůlbicí reflex vyřadila z funkce jen přítomnost jediné funkční klávesnice v zóně dopadu.). Chtělo se mi křičet, že na Liter zaútočila další cáklá náctiletá nána a vyskočit z okna. Naštěstí to není vysoko, nezabila bych se, jen bych si odřela záda. Tak jsem to zavrhla a četla dál. Tvůj profil, v záchvatu masochismu. A ten byl skvělý! Proč takové chytré Klíště zplodilo takové zlo?!
I dala jsem Ti druhou šanci (vlastně sobě, protože za blba jsem tu asi já) a přečetla tuhle vaječnou věc. Začíná to vcelku naivně, pohádkově, legendisticky… A to k tomu patří! A končí to sakra krásně!
Takže, VELICE se Ti omlouvám a v hlubokém předklonu si lížu kolena! A těším se, co z Tvé, tak nevinně začínající, Bohyně vypadne (o tom co by mohlo z bohyně vypadnout, se budu příštích pár dní, co se mi před očima budou míhat pozlacená střeva, žebříky, živí červi a podobné libosti, snažit usilovně nepřemýšlet).
Takže chytré Klíště zplodilo něco chytřejšího, než jsem já a já bych tleskala, kdybych zrovna kajícně nebila hlavou o stůl ( Klávesnici jsem odsunula, takže se omlouvám za případné chyby, protože nevidím, co píšu.)

07.03.2014 00:58:07 | Lada 3

Díky za šanci a omlouvám se za pozdní reakci. Prvně, díky ohledně té gramatiky. Druhak, vím, že děj se zdá, hlavně na začátku, stereotypní a už milionkrát ohraný. Ale věř mi, že se to změní. Pár kapitol a otevře se nový svět fantasy s příběhem, kde život je skutečný život v tom stylu, že když je kdokoli ve smrtelném nebezpečí, může skutečně zemřít, ať už je to hlavní postava nebo záporák. Zároveň jsou tam postavy, které nejsou takové, jaké se na první pohled zdají. Vskutku, cením si toho, že mi dáváš šanci a slibuju ti, že nebudeš litovat.

30.03.2014 21:29:13 | Klíště

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí