Doba temna, kapitola XXII

Doba temna, kapitola XXII

Anotace: Cessna...

Sbírka: Doba temna

Na ty roky, kdy byl Yian technikem britského letectva, dozajisté nezapomněl, i když už je to přes sto deset let.

      Motor se čas od času zakašlává, ale to není nic závažného, a křídlo ze zbytků kance Gullinburstiho sedí na střeše stejně pevně jako to původní.

      Aeroplán. Klouže vzduchem lehce jako pírko. Yian se začíná rozpomínat, proč má létání tak rád; cítí se volný. Nespoutaný, sluhou nikoho. Čeká ho však několikahodinová cesta přes nebezpečné moře a on neví, jestli má dost paliva. Ale duchové by ho přece neoživili, jen aby zahynul o deset dní později při havárii letadla, no ne? Určitě měli svůj důvod. Yianův čas se blíží a on to ví, moc dobře si vzpomíná na Idunnina slova prorokující jeho smrt. Ale ještě pořád ho něco čeká. Musí ještě něco udělat. Ještě nemůže odejít.

 

× -  ×  - ×

 

      Je to až k nevíře, co všechno dokáže CESSNA. Yian už se vznáší nad pahorky a hledá místo k přistání. Už i poslední rezervy, které Yian našel a do nádrže přidal ještě v Americe, dochází. Přesto je v Evropě. Pod ním se právě nachází trosky města sta věží, Prahy. Pokud si to ještě pamatuje, nedaleko by mělo být letiště. Tam najde přistávací rovinu.

      Letadlo zabalancuje. Začne prudce klesat a natáčet se do strany. Gullinburstiho kůže byla až moc lehká; křídlo se ulomilo. Yian začal usilovně pracovat na vyrovnávání aeroplánu. Motor začal vynechávat. Pak zhasl úplně. Došlo palivo. Yian se nekontrolovaně řítil do korun stromů.

Autor Klíště, 01.08.2014
Přečteno 347x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí