Doba temna, kapitola XLVIII

Doba temna, kapitola XLVIII

Anotace: Zdá se to jako šťastný konec...

Sbírka: Doba temna

Dívenka si dnes už copy nezapletla. Své dlouhé havraní vlasy nechala volně splývat na záda a do jednoduchého culíku si je svazovala jedině, když bratrovi pomáhala s lovem. A každým dnem očekávala příjezd své první lásky.

„Měla jsem za ním jet hned, jak jsem mohla,“ postěžovala si Sarója a pohladila Sabrinu po čele.

„Nenašla bys ho. Udělala jsi dobře, když jsi tady zůstala.“

Tsik:a:kwe stojí u ohniště a stahuje uloveného jelena z kůže.

„Bojím se, že se nevrátí.“

„On své slovo dodrží.“

„Snad,“ povzdychne si dívka. Odejde od bílého pegase a u řeky poklekne. Chytí se za břicho, které ji zabolelo ještě po ráně z Darimovy dýky. Když bolest pominula, dívka se zadívala na hladinu a zavzpomínala na rudovlasého chlapce, který ji připravil o nevinnost. Přála si, aby teď s ní byl.

Ve svém odrazu náhle spatřila siluetu na obloze. Vzhlédla. Celá šťastná vyskočila a běžela k bratrovi.

„Darim je tady! Slyšíš? On se vrátil!“ výská na něj.

„Já ti to říkal,“ usměje se a pokračuje v práci.

„Tak pojď, půjdeme je přivítat!“

„Jdi sama, já tady mám práci.“

„Ale no tak. Pojď,“ vezme ho za ruku a potáhne. Tsik:a:kwe se vysmekne.

„Ségra nech toho. Jdi za ním –“ zmlkne. Zahlédl totiž druhou postavu právě sesedající z koně. Překvapením upustil svůj červený švýcarský nůž.

„Diano,“ hlesl.

„Ty ses vrátil!“ zajásá Sarója přes celý les a rozběhne se Darimovi do náruče.

„Přece bych tě neopustil, lásko moje,“ přitiskne ji k sobě.

„Chyběl jsi mi.“

„Ty mně taky,“ zašeptá.

Dívka se malinko odtáhne, aby Darimovi viděla do očí. Zvážní.

„Je to tedy hotovo?“ zeptá se. „Je Nidhogg skutečně mrtvý?“

Chlapec přikývne a Sarója se mu ponoří do náruče tak hluboko, jak jen to jde.

Tsik:a:kwe se k rusovlásce pomalu přibližuje. Nevěří svým očím. Neříkali přeci, že je Diana… mrtvá?

Je u ní. Chce se jí dotknout, pohladit ji po tváři, ale zdráhá se. Může ještě?

Darim si uvědomí, že svou matku ani nepředstavil. Trochu se zastydí, ale chybu ihned napraví. Odkašle si, aby upoutal pozornost.

„Sarójo, tohle je moje máma. Mami, tohle je Sarója a –“

„Tsik:a:kwe,“ doplní Irisa s úsměvem. „Nebo ti snad mám říkat Ondřej?“

Tsik:a:kwe ji obejme. Jak ale Diana zná jeho druhé jméno?

„Jsi to ty?“ zeptá se nevěřícně.

Irisa zaváhá. Pak ale zachytí Darimův pohled říkající ‚žádné lži‘.

„Ve skutečnosti jsem Irisa,“ představí se. „Dianina sestra.“

„Ach… pardon,“ zarazí se Tsik:a:kwe a odstoupí. Irisa ho pohladí po tváři. Ten pohledný indián se jí líbí. A určitě bude věrnější než Yian.

„Nemáš se za co omlouvat,“ usměje se.

Sarója Darima políbí. Už nikdy neodjížděj,“ zašeptá.

„Neodjedu,“ hlesne a věnuje jí dlouhý něžný procítěný polibek.

Autor Klíště, 08.10.2014
Přečteno 403x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí