nenormální společenstvo prstenu

nenormální společenstvo prstenu

Anotace: první část dlouhé, temné a krvavé ságy o marném boji starších jednoho vymírajícího kmene...

 


Origi byl už velmi starý a ještě mnohem víc unavený, a tak není divu, že jej jeho mladý, životem nadšený učedník, rozčiloval. Přesto svůj úkol - předat svému nástupci všechnu originalitu kmene, kterou za život posbíral, bral velmi vážně. Možná, že až moc. A tak měl pocit, že se mu nedaří, a že nakonec nestihne vtlouct do hlavy mladého nerozvážníka vše důležité a potřebné včas. A že času bylo málo! Svět neúprosně požírala neoriginalita, a bojovníků míň než šafránu. Přesto museli udělat vše proto, aby ji zastavili. Jenže s tímhle materiálem… Origi si ani neuvědomil, že si povzdechl nahlas a tak jej slova učedníka vylekala.

„Á próč jakó jé tó próblém?“ pitvořilo se to, zatím nestoudně neoriginální, mládě.

Origi se otřepal, slang omladiny jej iritoval. Nestarnný pozorovatel by podotkl, že je to dost neoriginální reakce, ale nikdo takový se poblíž naštěstí nevynacházel.

„Jakmile neoriginalita pohltí svět, bude vše ztraceno…“ pustil se Origi do dalšího výkladu už stokrát řečeného, když mu to nejapně skočilo do řeči.

„...mámé s klúkámá rózjétóú sómnámbúlící…“

Možná tak bulící, pomyslel si Origi otráveně, aniž by ho jen napadlo pátrat potom, co že je to za blbost. Blbosti. Samé neoriginální blbosti! Origiho srdce sevřela úzkost.

„Tak si aspoň zopakujeme první pravidlo Velké Originality…“ nenechal se Origi odbýt.
„...a to zní...“

Chvíli čekal, ale když pochopil, že na čekání na opdověď je jeho život už příliš nachýlen k tmavší straně, odpověděl si raději sám.

„První pravidlo Velké Originality říká, že kdo je pochopen a oceněn, je zatraceně neoriginální, proto musí bojovník Originality udělat vše proto, aby jej nikdo nechápal, a pokud možno, ani neocenil.“ uf! Snad si aspoň tohle, to neorignální blbě, konečně zapamatuje!

Origi chtěl ještě něco důležitého dodat. Když ale svým unaveným zrakem spočinul na vzdalujících se učedníkových zádech zjistil, že je vlastně rád, že ve svém marném snažení nemusí pro dnešek už pokračovat a může si v klidu vychutnat snickersku, co se mu už pomalu rozpouštěla v kapse. Snickersky jedl zásedně jen když byl sám. Bylo to totiž děsně neoriginální.

 

 

...pokračování možná nikdy příště...

 

 

Autor Sonador, 17.06.2022
Přečteno 315x
Tipy 16
Poslední tipující: Jarunka, Narragan, Iva Husárková, Kaj, Marten, Fialový metal, mkinka, J's .., Protos1182, Amonasr
ikonkaKomentáře (25)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hm, tohle jsem si měla přečíst před čtyřmi dny, kdy jsem byla pod palbou za své nadšení, ale i teď to pomohlo. Děkuji :)

30.10.2022 17:07:05 | annanymsová

no rádo se stalo:) ..jen tedy neznám kontext;)

30.10.2022 22:36:16 | Sonador

Nesouvisí neoriginalita s blahobytem?

22.06.2022 10:26:27 | Kaj

panejo, to si teda nemyslím, blahobyt souvisí s úplně jinými věcmi... ale asi dost záleží na tom, co kdo vidí pod slovy originalita a blahobyt...;)

22.06.2022 10:41:41 | Sonador

Východisko z neblahobytu potřebuje být originální, aby zabralo. Jaká je potřeba hledat východiska, když je blahobyt? Vše zůstane stejné. Staré originální je nově neoriginální. Člověk v blahobytu spí. Nic jej nezaujme. Originalita zapadne, neni pro ni důvod.

22.06.2022 10:49:20 | Kaj

aha!:) já su fakt děsně natvrdlá... ale to jo, to je pravda, příliš blahobytu člověka, lidi, společnost ničí, a to i fyzicky - není dobré být přesycen a to v žádném směru... jídlem, informacemi, věcmi... a nejhorší je demotivace...

22.06.2022 10:55:33 | Sonador

Sestřičko je vedro i v lese.
Sedím na pařezu a nesměle se ptám.
Lze být i pseudo-originální.
Jakýsi kompromis ... který se skrývá a přebíhá sem tam, jak za císaře Františka.

18.06.2022 15:09:04 | Fialový metal

může být, a chceš-li, můžeš ke mně na hodiny pseudooriginality, mám přívětivé hodinové sazby:D

18.06.2022 19:43:21 | Sonador

Sice jsem chtěl na kole brázdit krajinou ale jedu přímo k Tobě.
Vím, že laskavá jsi.
Řadu věcí se příručím.
A to bylo ... Kdyby nebylo.
A den bude ještě hezčí než ráno se zdál.
Jedu natěšený.
Postav na kávu.
Jahody a sekt vezu vychlazený.

19.06.2022 09:26:32 | Fialový metal

Díky za možnost čtení.
Já probděla kvůli kocouřím bojům o území.
Jack je naštvaný, že se nemohl pořádně poprat, že jsem ho v tom zabránila.
Chodím jako mátoha a asi mu nerozumím. Je to kocour.

18.06.2022 03:13:49 | mkinka

to mě mrzí... snad jste už všichni v pořádku* ...jsem mimo z vedra, tak mávám:*

18.06.2022 19:44:10 | Sonador

mámě s klukama rozjedou... a dál nevím, co toje to sómnám.. to je něco se spaním? :)

18.06.2022 00:09:39 | J's ..

no to neví nikdo... museli bychom se zeptat toho nejapněte, a to už je bůhvíkde:)

18.06.2022 00:41:01 | Sonador

a kde je? ...už v té první óčkovací větě je úplně živě slyšet
tak třeba přijde a Origi také bude rád, dyť co by si tam počal sám
...a umím si představit, jak to vyprávíš... :)

18.06.2022 02:18:53 | J's ..

jé, no kde jsou doby, kdy jsem vyprávěla, na to jsou nejlepší malé děti, to člověka potom moc baví...

18.06.2022 19:45:39 | Sonador

Tedy, něco mi to připomíná z dnešního světa. Tedy spíš taková narážka... ST*

17.06.2022 23:25:56 | Protos1182

připomíná? pána prstenů?:D

18.06.2022 00:01:44 | Sonador

:-D

17.06.2022 23:18:59 | Amonasr

a tak já ti to napíšu sem:)
tys mě při psaní nenapad, jsem to chtěla věnovat Martenovi, ale pak jsem se bála, aby to nebylo špatně pochopeno... jsem to napsala jen a pouze z dobrého rozmaru (asiže mi to chybí, bývala jsem kdysi veselejší) ale musím říct, že teda klobouk dolů před všema co dělaj humor, protože já se u psaní bavila, ale když jsem to sem dávala, tak by se ve mně, za prapodivné směsice pocitů, krve nedořezal:) a asi nejhorší je pocit, že je člověk trapnej... tak dobrá zkušenost, a asi nikdy víc...

moc dík za úsměv! uf...

18.06.2022 00:01:00 | Sonador

Asi jsem trochu vztahovačný, jako možná většina autorů, ale nakonec mě to taky napadlo, že jsme v tom možná namočení s Martenem oba :-D Tak díky za objasnění a věř, že Tvým pocitům naprosto rozumím, sám jsem si jich tu kdysi taky ve své tvorbě dost užil, ale to už je hodně dávno - nicméně stále se umím vcítit ;-)) :-)*

18.06.2022 00:14:19 | Amonasr

děkuju moc:)*

18.06.2022 00:44:55 | Sonador

...jako znalec Tolkienovských světů se ani nebudu k plagiátům vyjadřovat...;-(....si dělám legraci...;-))...originálně mě to...pobavilo jako každá parodie...

Já jednou v minulém mladém literovském životě napsal parodickou báseň na písnový texty modního puberťáckýho hiphopu...bylo to drsný, sprostý a nespisovný jak od raperů z ulice...bavil jsem se při psaní bohovsky...jen ti čtenáři to potom nějak nepochopili a děsně mě odsuzovali...;-D

18.06.2022 15:44:49 | Marten

:D no, jako plagiátor bych se zjevně neuživila...

18.06.2022 19:42:00 | Sonador

...be yourself, overyone else is already taken...říkal kdysi ironicky O.Wild...;-)proč si hrát na něco jinýho, zbytečná snaha...

19.06.2022 10:42:57 | Marten

;-)*

18.06.2022 11:16:03 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí