Děti slunce? - Kapitola 1.- Největší pavouci bývají v tmavých koutech

Děti slunce? - Kapitola 1.- Největší pavouci bývají v tmavých koutech

Anotace: 1. kapitola příběhu o Vaškovi, který hledá smysl života.

Sbírka: Děti slunce?

Bylo temné deštivé listopadové ráno. V nádražním podchodu postávalo pár lidí, kolem nichž většina cestujících procházela bez povšimnutí. Jak už to na podobných místech bývá, mezi těmito ignorovanými lidmi byli třeba Svědci jehovovi, ale i několik příslušníků méně známých církví a sekt. U jednoho stolečku s pár knihami a letáky se zastavil asi šestnáctiletý mladík, vyndal si sluchátka z uší a začal se zájmem rozmlouvat s mužem za pultem. Jejich rozhovor netrval dlouho, mladík musel spěchat, aby mu neujel vlak. Vzal si tedy od muže několik letáků a srdečně se s ním rozloučil. Letáky si pečlivě schoval do batohu, opět si nasadil sluchátka a rychlým krokem se vydal k nástupišti.
Ten spěchající mladík se jmenoval Václav. Jako každý den jel i dnes brzy ráno vlakem do školy, která byla od jeho rodného města vzdálená zhruba hodinu cesty. Vašek byl přemýšlivý člověk, jenž se stále snažil najít smysl života a doufal, že ho najde ve víře. Přečetl mnoho knih, zkoušel chodit do kostela, praktikoval Haré Krišnu, satanismus i buddhismus, zajímal se i o Svědky Jehovovy, ale stále cítil, že to není ono.
Teď, když se ve vlaku posadil, začal si se zájmem za doprovodu Black Sabbath ze sluchátek prohlížet letáky, které dostal od muže v podchodu.

DĚTI SLUNCE
Jsme církev, která se zabývá specifickým náboženstvím vzniklým před více než 5000 lety ve starém Egyptě. Převádíme tuto zapomenutou víru do moderního života a veříme, že se mezi vámi najde dost těch, kteří najdou správnou životní cestu a připojí se k nám.
Přijďte se mezi nás nezávazně podívat každou středu a pátek v 16:00.

Vaškovi se ta nabídka zdála přinejmenším lákavá. Říkal si, že by se tam mohl zkusit podívat. O starověký Egypt se zajímal už delší dobu, tak se rozhodl, že hned ve středu mezi „Děti slunce“ zajde. I kdyby v této víře nenašel smysl života, aspoň se dozví o Egyptě zas něco nového. S pocitem zadostiučinění se pohodlně opřel, zesílil hudbu, zavřel oči a nechal se unášet tóny „Symfonie ničení“*.


* - „Symphony of Destruction“ – skladba kapely Megadeth
Autor BlEŠka ZaSKaKuJe, 12.09.2009
Přečteno 279x
Tipy 4
Poslední tipující: Yuriko, Vercule
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí