Torbjørn Urbanson - Krichle - Prolog

Torbjørn Urbanson - Krichle - Prolog

Anotace: Prolog z mé knihy krichle. Knihy, která zmasakruje dosavadní nahlížení krimi, jako takové.

Prolog

Písečný prach kroužil ve vírech okolo vojenských transportérů projíždějících údolím. Prožíral se pancíři účinněji, než střely raketometů a kulky Afghánců poschovávaných ve skalních výběžcích obklopujících naivní ideu demokracie a svobody vytesané do sloupů morálního mramoru taveného na koleně, daleko od mentality lidí v těchto bohem zapomenutých zemích, svěřené do rukou vojáků se zbraněmi posvěcenými nesmyslnou ideou, která sama vygenerovala nesmyslný sysifovský syndrom autonomie a hrabivosti brousící hroty západu a propichující hradby jinakosti, za kterými se skrývá majetek, který jim nenáleží kvůli oné jinakosti.
„Do you want cigarette, man?“ Zaburácel hluboký hlas muže s americkou vlajkou na rameni a přibližně stejně dlouhým a hustým vousem sedícího vedle něj, pohrával si se závěrem černého scaru. Na cigaretu chuť neměl, ale alespoň na chvíli uvolnit plíce, nemyslet na nesnesitelné horko, dásně, oči a uši plné písku, který byl horší než obrazy mrtvých dětí, spálených vesnic po řádění jejich spravedlnosti. Za bezesných nocí mu ve vojenském stanu připomínal žitný chléb plný úlomků z mlýnských kamenů, který musel v dětství jíst. Plamen benzínového zapalovače s lebkou seals mu zakmital před špičkou cigarety. Vyfouknul a pokývl bývalému kanadskému dřevorubci, jemuž život už taky nedával smysl a tak si ho přijel udělat sem. Protože nakonec to všechno bylo úplně jinak. Peníze, ideály, život ve službách vlasti. Nesmysl! Šlo o jednu jedinou věc. Když byl člověk špatný lhář v civilizaci, kterou na palubách vojenských letadel opustil, a už nestačil čelit nesmyslnosti života, musel odjet sem a sakra rychle ten smysl vycucat z prstu, protože, kdyby se tak nestalo, zůstalo by z něj to, co zůstávalo z lidí a jejich životů, když se postavili na odpor, protože jim dost často nic jiného nezbylo.
Před nimi to zaburácelo a zem se zatřásla. První z transportéru byl celý v plamenech. Z něj rychle vyskakovali vojáci, a za levou částí hořícího Hummeru se kryli před kulkami, které létaly ze skalní rozsedliny nad nimi. Jeden z nich to koupil.
„Fuck it!“ Zahřímal Kanaďan a uchopil kulomet na střeše auta. Těžké zbraně všech tří zbývajících obrněných vozidel se rozštěkaly. A z převisu nad nimi odletovaly kusy kamene. Bard vyběhl k přední straně vozu a v kolimátoru útočné pušky zaměřil zahalený obličej a vystřelil. Hlava zamotaná do palestiny doslova explodovala. Na předním pancíři začaly cvakat kulky, ale Bard už byl na zádi a křížovou palbou společně s druhým vozem kryli vysokého vojáka, který vystřelil raketu do skuliny ve skalním ochozu.
Bard vyplivl cigaretu do písku vedle sebe. Skrz vousy nahmatal jizvu na tváři a cítil, že je čas se vrátit a dát věci do pořádku. Jak že to tenkrát říkal. Zavřel oči. Ano. Potichoučku to zašeptal.
„Jednou vás všechny zabiju.“
Autor Torbjorn Urbanson, 21.07.2019
Přečteno 247x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Krychle se píše s tvrdým y, pokud teda to není úmyslně jako nějaká nadsázka. Druhá věta je strašně dlouhá. Masakr musí probíhat svižněji šup šup a všichni leží. Z textu není zatím patrné co je míněné záměrně a co je spíš autorova chybička. Např. že někdo nabízí cigaretu burácivým hlasem.
Líbí se mi anotace, ten maximální vytyčený cíl. Teď vám to ukážu, zapomeňte na všechno co bylo. Pozor, teď zruším krimi "jako takovou"! To je správné. Nenapodobovat co už bylo, ale tvořit novou věc.

22.07.2019 07:42:48 | Karel Koryntka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí