Kap. 21 Tommy navštěvuje Evu

Kap. 21 Tommy navštěvuje Evu

Anotace: Tommy vyzvídá u Evy

Sbírka: Tommy I. - Skrývání

Dny následující po nedělní zkoušce trávil Tommy hraním na housle, péčí o koně a více či méně vyhrocenými rozhovory s rodinou. Zkrátka až na toho koně a na to, že se párkrát zajel podívat k římse, jestli tam Lili nebyla, to byl jeden z Tomových standardních týdnů, jaké poslední rok zažíval. Ovšem vzkaz ležel netknutý stále na stejném místě, takže nakonec se rozhodl, že se zkusí po Lili podívat v Západním Městě.

Vyrazil v pátek po snídani, když všichni odletěli. Nechtěl se dohadovat s Katy, jestli má, nebo nemá jezdit. Už takhle ho přes týden přemlouvala, že ho na zkoušku i zpět odnesou. Před obědem byl ve městě. Zkoušel se rozhlížet po areálu školy. Lili nikde neviděl. Zevloval pak ještě před vchodem, který směřoval do města, ale ani tam Lili nezahlédl.

„Zřejmě letěla jiným směrem, takhle ze země tady můžu hledat sto let,” otráveně přemýšlel. „Tommy! Dia duit,“ oslovil ho vesele jeden známý, „co tu děláš?“ „Hola, Edwarde, někoho tu hledám,“ odpověděl Tommy trochu s menším elánem. Pak ho ale něco napadlo.

Edward byl jen o rok starší a černý anděl, možná by mohl Lili znát. „Hledám tu Lilibeth, taková zrzka, neznáš ji?“ „Počkej, zapátrám ve své kartotéce, kde jsme my všichni zrzavci,“ ironicky mu odpověděl Edward, „hmm, nic, což takhle trochu víc detailů?“ „No, je jen o palec nižší než já, štíhlá, sametově bílá pleť, dlouhé kudrnaté vlasy až pod zadek,“ přemýšlel Tommy, jak Lili popsat a nezadat si.

„Jo, počkej, taková solidní kočka? Prsa – plné jednoručky?“ doplnil Edward gesty svůj popis. Tommy přikývl s výrazem 'no jasně člověče'. „Tak to bych řek, že do ní tenhle týden dost dělal Diego.“ Tommy se na Edwarda podíval výrazem, jestli to myslí vážně. „Ale ne, neříkej mi, že zrovna vy dva pálíte za tou samou,“ se zjevnou obavou v obličeji odvětil Edward, neboť Tomovy a Diegovy antipatie byly všeobecně dost známy.

„Tak to fakt nevím, za kým pálí on, ale myslím, že je důležitější, za kým pálí ona,“ odsekl mu Tommy. „Tak to netuším,“ Edward zdvihl ruce, jako by se vzdával, „na to se asi budeš muset zeptat jí, kamaráde.“ „No fajn, když mi řekneš, kde bydlí, tak se zeptám a pak tě budu informovat,“ snažil se Tommy o klidný tón, ale v duchu soptil. „To netuším, myslím, že to neví ani Diego, dost se po ní tenhle týden vyptával.“ Tommy mlčel. Bylo vidět, že nad něčím usilovně přemýšlí. „Heleď, můžeš se zkusit zeptat Evy, to je její kámoška, jsou spolu skoro pořád,“ navrhl Edward „A tu najdu kde?“ ožil Tom. Edward dal Tomovi popis cesty k Evě a rozloučil se. 

Tommy nasedl na koně a jel k Evině domu. Otevřel mu kdosi z jeho obyvatel. „Aha, počkej, zavolám, jestli tu je,“ odpověděla mu ta osoba, když Tommy vysvětlil, za kým přijel. Pak se různě po domě ozývalo volání a odpovídání, jestli tam je nebo není Eva. Tomovi to přišlo roztomilé, měl rád tuhle jižanskou vřelou roztomilost, takže když se po notné chvíli Evy dočkal, už se zase po dlouhé době široce usmíval.

„Ahoj, já jsem Tommy, řekli mi, že bys mohla vědět, kde je Lilibeth.“ Eva na něj koukala jak na zjevení, pak zamrkala, jako by se probrala ze spánku: „No páni, víš co, ale ona tu není. Letěla hned po škole domů.“ „A to je kde?“ naklonil se k ní trochu. Znovu zamrkala. „To ti asi nesmím říct,“ zaváhala. Podíval se na ni svýma jasnýma očima, které ve snědé pleti přímo svítily, tázavým pohledem a Eva si v duchu řekla, že už chápe, co na něm Lili vidí. „Víš co, nezlob se, ale chtěl to vědět i Diego ─,“ zarazila se, jenže už ji nenapadlo, jak z toho vybruslit, a tak přiznala, „a Lili mi zakázala mu to říct… tak asi bych to neměla říkat ani tobě… dokud mi to nedovolí,“ dodala rychle nakonec, protože ten jeho pohled byl vskutku odzbrojující.

„Dobrá,“ promluvil měkce Tommy, „nechci ti způsobovat nepříjemnosti. Možná bys mi mohla jenom říct, jestli je to daleko, nebo má smysl, abych se porozhlédl po městě nebo po Přístavu.“ „Nene,“ odpověděla rychle, „to by bylo zbytečné, bydlí hodně daleko na sever-,“ zarazila se, „ale víc už ti fakt neřeknu,“ dodala s tónem, který spíš přesvědčoval ji než jeho.

Tommy se nad tím pousmál: „A co zítra? Kdy vám začíná škola?“ „Normálně a budeme v té velké budově uprostřed, tak tam můžeš počkat,“ vychrlila na něho znovu. „Tak díky,“ udělal gesto, jako by si chytil krempu klobouku na pozdrav, „přijdu tam. Rád jsem tě poznal, Evo, máš moc milou rodinu a veselý dům.“ „Dík,“ zjihla Eva, „a určitě přijď. Lili bude ráda, že tě uvidí,“ dodala, ale hned sevřela rty za to prořeknutí. Tommy si položil jednu ruku na hruď a vysmekl jí hlubokou poklonu, pak nasedl na koně a odjel.

Eva se chytla za čelo a zapadla do domu. Chvilku si říkala, že si měla možná víc dávat pozor na pusu, ovšem pak jen mávla rukou, že je to vlastně jedno a nechala se pohltit děním v domě.

Tommy jel zpátky, jedl svačinu, kterou si přichystal, a přemýšlel, co bude do zítřka dělat. Nakonec se rozhodl, že poprosí Octavia, jestli by u něho mohl přespat. Dojel do Přístavu, jenomže Octavio doma nebyl. Tommy se chvilku rozmýšlel, jak zabít čas, ale pak si řekl, že by se mohl konečně podívat, jak vlastně vypadá ta Slepá řeka a vyrazil k molu.

Autor annanymsová, 21.12.2022
Přečteno 88x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí