Bella noverca VII.kapitola

Bella noverca VII.kapitola

Anotace: hm... neviem, čo by som dodala... snáď by som sa strašne rada poďakovala za komentíky, fakt ma potešili ;))

Sbírka: Bella noverca

VII.kapitola – Zoznámenie

Wayne sa ironicky uškrnul, lebo veľmi dobre vedel, že jeho sestra naschvál skríkla tak hlasno jeho meno, aby naňho upútala pozornosť. Ako si domyslel, dievča, okolo ktorého sa krútil jeho mladší brat, sa jej vôbec nepáčilo.
Avšak ešte jedna vec sa mu nevidela. Kde je otcova manželka?? Žeby si to Dalia vymyslela a poslala mu list len preto, aby sa vrátil? Alebo sa otec nakoniec neoženil?
Chcel poznať odpovede na tieto nadmieru dôležité otázky, no najprv sa musel zvítať s rodinou a zistiť, kto je to malé dievčatko.
„Ach, braček!“ zvolala Dalia ešte raz a okázalo sa mu hodila okolo krku, keď zoskočil z koňa.
Mal čo robiť, aby sa nerozosmial.
„Dobrý deň, Dalia,“ objal ju a potom sa vymanil z jej zovretia.
Dalia sa neúprimne usmievala a začínalo mu to trochu liezť na nervy. Veď čo by bolo zlé na tom, keby sa úprimne tešila z jeho návratu?! Tak dlho bola odmietavá, až začínal veriť tomu, že v nej nezostala ani štipka citu.
„Wayne! Syn môj!“ zvolal Theron McCalden s úsmevom a priblížil sa k nemu, aby ho tiež objal, avšak z neho už sálala radosť zo synovho návratu.
„Otec,“ kývol hlavou a obaja sa objali.
„Nevedel som, že sa vraciaš. Vždy si bývaval u kráľa tak dlho... čo sa stalo?“ mračil sa Theron a jeho pohľad až podozrivo často zalietal k dcére.
„Čo by sa malo diať? Nič...“ pokrčil Wayne plecami, no u dvadsaťsedem ročného muža to vyzeralo mierne komicky.
„Wayne!“ prižmúril Theron oči a mladý lord si v tej chvíli pripadal ako školák, ktorý sa dopustil nejakého lapajstva.
„Dobre... pravdou je, že som počul... povedzme isté chýry,“ začal a spýtavo sa na otca zahľadel.
„Ó, vážne? Mohol som si myslieť, že toto tajomstvo nezostane dlho utajené,“ pokrútil hlavou. „A čo presne si počul?“

Robynne a Damyan stáli zobďaleč a pozorovali, ako sa Dalia vrhá okolo krku človeku, ktorého Robynne nepoznala.
„Damy?“
„Áno?“ obrátil sa k nej mladík. Ktorý až doteraz vyzeral, že by sa veľmi rád rozbehol za ostatnými, no nechcel ju nechať samu.
„Kto je ten muž? Myslela som si, že Dalia je... ehm... veď vieš čo,“ zrozpačitela, pretože rozprávať o nejakej žene ako o starej dievke, sa jej videlo priveľmi hanlivé.
„Aj je, nemýlila si sa!“ rozosmial sa. „Ten muž je môj starší brat a zároveň mladší lord McCalden. Jedného dňa zdedí všetky tieto majetky.“
Robynne sa prekvapene zadívala na príchodzieho. Preboha, toto je muž, ktorý ju určite bude najväčšmi nenávidieť! Veď koniec koncov, bude si myslieť, že ho chce o všetko obrať!
Naprádzno preglgla a napriek obavám sa naňho fascinovane zadívala. Bol veľmi vysoký, taký vysoký, že keby stála pri ňom, so svojou malou výškou by naňho pozerala ako do neba. Ako si všimla, vlasy mal tmavšej hnedej farby, ako jeho súrodenci a boli dosť krátke na túto dobu, kedy sa nosili dlhé vlasy zviazané stužkou. Jemu padali do čela a tak pôsobil dojmom, že je stále rozstrapatený. Do očí mu nevidela, no tipovala, že ich bude mať podobné ako jeho brat.
Postavu mal okrem výšky vypracovanú a to sa nepochybne stalo vtedy, keď slúžil kráľovi vo vojne, ako jej Damyan stihol oznámiť. Tak toto bol on – jej „syn“, ktorý bol o toľko rokov starší.
Kým si ho prezerala, Damyan to nevydržal a chytil ju pod pazuchu, aby sa pripojili k vítajúcej skupinke. Robynne trochu znervóznela, keď ju ťahal k človekovi, ktorého ešte nepoznala a aj tak ju očaril. Blížili sa k nim a akurát začuli starého lorda hovoriť: „A čo také si počul?“

„Rôzne veci,“ povedal Wayne, no keď videl, že sa blíži dvojica, ktorá ho zaujímala najviac, priznal pravdu: „Počul som o tvojej svadbe, otec. Je pravda, že si sa oženil?“
Kútikom oka zbadal, že dievča a Damyan prišli ešte bližšie a dievča zbledlo, keď spomenul svadbu.
„Počul si správne. Som ženatý, Wayne,“ potvrdil mu to pokojne Theron.
Mladý lord zažmurkal. Otcov pokoj ho dráždil.
„Prečo si ma nezavolal? Nebol som dosť vhodným kandidátom, aby som odviedol nevestu k oltáru?“ spýtal sa so zdvihnutým obočím.
„Bolo to narýchlo, Wayne a ako vidíš, moja nevesta sa má dobre aj bez zbytočných komplikácií, keby sme museli čakať na teba,“ odvetil Theron.
„To teda nevidím,“ ironicky sa zasmial Wayne. „Ešte som totiž nemal tú česť spoznať tvoju nevestu, otec.“
„Ako to, že nie? Stojí predsa priamo pred tebou,“ zasmial sa lord McCalden a obrátil sa k Robynne, aby ju trochu popostrčil dopredu.
Wayne vyvalil oči a zdesene si premeral dievča od hlavy až po päty. Vlasy mala celé od snehu a roztrhaný kabát jej bol priveľký. Hľadel na ňu z obrovsej výšky, no tvár jej spolovice zakrývala šatka. Aj tak si však bol istý, že toto dievča je neuveriteľne mladé. Naozaj sa jeho otec načisto zbláznil!
„TOTO je tvoja nevesta?!“ vyhŕkol.
„To je Robynne,“ s úsmevom mu ju predstavil Theron.
Wayne tomu stále nemohol uveriť a keď sa k nej obrátil, zmohol sa len na: „Koľko máte rokov? Dvanásť?“
Robynne sa ešte nikdy v živote necítila taká ponížená ako vtedy. Veľmi dobre vedela, že na svoj vek nevyzerá, najmä malým vzrastom, no ako dvanásťročná určite nie.
Nestačilo, že sa najprv zdesil, keď ju zbadal, musel ju uraziť aj verejne! Do očí sa jej tisli slzy. V poslednom čase bola strašne precitlivená. Dôvod bol jednoduchý – doma, v malom mestskom domčeku, nepoznala intrigy a vyhrážky a tu sa jej ich dostalo za jeden týždeň neúrekom.
„Nie, p-pane. Mám devätnásť,“ povedala potichu a pozerala pritom do zeme. Vedela si totiž veľmi dobre predstaviť aký je vyjavený aj bez toho, aby naňho čo len pozrela.
„Ehm... prepáčte, ale...“ radšej nedokončil, lebo ho naozaj prekvapila.
Devätnásť rokov?? Ktovie či si to náhodou nevymyslela.
„Nechajme to tak, braček,“ zasiahol Damyan a ponáhľal sa ho objať. „Som rád, že si prišiel živý a zdravý.“
„Aj ja,“ dostal zo seba Wayne, no v skutočnosti bol stále šokovaný.
„Nepôjdeme radšej dovnútra?“ navrhla Dalia, keď sa bratia vyobijímali.
„Pravdaže. Je tu poriadna zima,“ súhlasil Theron.
Potom nastavil lakeť, aby sa doňho Robynne mohla zavesiť. Zružovela a jeho ruku prijala. Do domu zamierili prví.
Aby sa nemusel na to dívať, obrátil sa Wayne k koniarovi a podal mu uzdu od svojho verného žrebca Cryosa.
S povzdychom sa pobral za ostatnými dovnútra.
Autor Procella, 23.11.2007
Přečteno 374x
Tipy 4
Poslední tipující: Aaadina, Ihsia Elemmírë
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí