Martina III.

Martina III.

Anotace: třetí díl..a sorry za chybky..

Nestíhám.Uvědomím si,když otevřu dveře našeho centra vzdělávání a na chodbách, normálně přeplněných k prasknutí, se poflakuje jen pár studentů.Je sedm minut po zvonění.No paráda.A my máme hodinu až v nejvyšším patře!Myslím si, že by měli zakázat stavět školy tak vysoký.Sotva lapu po dechu.Zbejvá mi poslední schodiště, ale k mému ,,štěstí" se mi rozváže tkanička a já se před zraky dvou kluků ze čtvrťáku, natáhnu na zem.Okamžitě zrudnu.Kluci kolem mě projdou a já si ráčím povšimnout, že jeden z nich je fakt dost pěknej.Seberu se ze země a pádím na hodinu.Vduchu si připravuji výmluvu.Zaklepu a vejdu do naší třídy.,,Dobrý den,"pozdravím profesorku.,,Dobrý den, Jandová,"podívá se na mě a hned si vyžádá studenťák s omluvenkou, kterou z pochopitelných důvodů nemám.Moje barva na tvářích mě prozradí ještě dříve, než něco řeknu.,,Já.Hm.Totiž,"blekotám.,,Ano?"Kantorka si povysune brejle více do čela.,,Jsem zaspala,"odpovím.Ve třídě se ozve tichý smích.,,Aha.To jste se asi dluho do noci učila dějepis, že?Běžte si sednout, než vás vyzkouším.Doufám, že se to pro příště nebude opakovat."Usednu do lavice, kterou mám sama pro sebe, protože jsem jaksi lichá.Dějepis pro mě proběhne naprosto bez problémů, profesorka si mě nevšímá a já na sebe nehodlám dále upozorňovat.
,,Co říkáš na tohle?"Vyleze Linda z provizorní kabinky a chce ,abych jí už asi po stopadesátý schválila nějaký triko.Bez řečí kejvnu hlavou,jakože dobrý, ale myšlenkama jsem mimo.Na druhý straně přes ulici stojí jistý pěkný kluk z maturitního ročníku a mně to nedá, abych na něm očima nevysela.Jediný co mi kazí chuť, je černovláska, co se na něj až moc lísá.,,Marti?"Dloubne do mě Linda a já zvednu palec vzhůru.,,Tohle si vem, je fakt dobrý."Kámoška se spokojeně usměje, zaplatí a my opustíme obchod.Čtvrťáci tam pořád stojej a přítomnost dvou prvaček úplně ignorují.,,Hele něco mě napadlo."Řekne Linda a její zrak spočine na názvu Kadeřnictví.,,Chceš se nechat ostříhat?"Vykulim na ní oči.Myslím, že na jejích krátkých vlasech, vygelovaných do všech stran, už asi nejde nic moc měnit.,,Né.Já myslela tebe."A ukáže na mě prstem.,,Mě?"Zhrozim se.,,Jo.Kdy jsi naposledy byla u kadeřníka?"Začnu počítat v duchu roky.,,V sedmý..?"Plácnu.,,No vidíš, chce to změnu.Věř mi."A už mě táhne do vnitř salónku.Domluví se s kadeřnicí, která mi slíbí, že mě za deset minut vezme.Sedíme vedle sebe mlčky na židlích a Linda si čte nějaký časopis.,,Já nemyslím, že je to good nápad."Zkouším to na ní.Přísně na mě pohlídne a řekne.,,Za to já jo."Nestihnu nic namítnout, protože se právě objeví kadeřnice a posadí mě na křesílko.,,Tak co to bude?"Zeptá se mě mile.,,Ehm.."Hodím prosebný oči po Lindě.Ta se jen usměje a dál pokračuje ve čtení.,,Nějakou barvu?Sestřih?"Podívá se na mě přátelsky, když vidí moji nerozhodnost.,,Asi sestřih."Zamyslím se.,,Jo.Určo."Vydechnu inteligentní větu.,,Oki.A barvičku?",,No já nevim.",,Můžu vám nabídnout z těhlech druhů.Nebo nějaký melírek."Ukáže mi obrázky.,,Tohle se mi líbí,"ukážu na jeden.,,Takže podbarvit konečky?Dobře myslim, že to vám půjde."Naplácá mi na určitý vlasy barvu.Nechá jí chvíli působit.Pak mi umyje celou hlavu a pustí se do setřihu.Zvolí pěšinku na straně.Na čele mi nechá šimkmou ofinku.Přední vlasy hodně zkrátí.Nejdelší jen o deset centimetrů, čili mi spějou lehce pod ramena.Když celé dílo vyfenuje, musím říct, že jsem dostatečně spokojená.,,Páni,"vykulí na mě oči Linda.A já ji můžu jen poděkovat, že mě vůbec do toho přinutila.V novém sestřihu se cejtim,no, prostě skvěle!Moje sebevědomí zas o trošičku povystoupá.
Autor Princesse, 13.08.2006
Přečteno 721x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí