ČECHŮ NADĚJE

ČECHŮ NADĚJE

 

ČECHŮ  NADĚJE

 

 

mrtvou legendou jsou blaničtí rytíři

spoléhat na ně je tak bláhové leda

však jarda jágr ožil - spásu zařídí

českému národu zahynouti nedá

 

Praha, 15.5.2015

 

https://www.youtube.com/watch?v=3052CYBxtRA

 

Autor Amonasr, 15.05.2015
Přečteno 1272x
Tipy 15
Poslední tipující: ElaJah, Malá mořská víla, zelená víla, Frr, Nikita44, Amelie M., zdenka, AndreaM, MARKO, Pamína, ...
ikonkaKomentáře (40)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

kašlu na legendy... a patrně i na Jágra.. ale ne, neřeším hokej, ale on prostě umí!!! ... bloudila jsem řekami tady u nás a nacházela, kus skla, kus nádoby, to od lidí a spousty krás přírody... východy,západy, dny, vteřiny, kameny, květiny... hmatatelnost i nehmatatelnost... rozplakala mě skála a řeka pod ní... dokonalá.. dívej se člověče.. :-)

19.05.2015 23:45:23 | zelená víla

Hezky se umíš dívat... :-)

20.05.2015 17:05:37 | Amonasr

tak za mě osobně - blaničtí rytíři jsou fajn.. miluju tu jejich jeskyni, kde se normálně bojím.. jsou moc velký, kluci jedni :)) a celá legenda se mi líbí.. určitě ji nepovažuji za mrtvou.. nicméně, spoléhat na rytíře, je stejně bláhové, jako spoléhat na jágra.. spoléhat bychom se měli především my na sebe a taky začít něco dělat.. a nejenom slovně.. ale, upřímně - kdo z nás to dělá?? já tedy jenom v určitých oblastech, jinak moc aktivní taky nejsem.. (tak a mám zameteno před svým vlastním prahem :))

15.05.2015 20:09:57 | Amelie M.

Je mi jasné, že při své pořádkumilovnosti si před svým prahem pravidelně zametáš. Před ním bychom si ovšem měli alespoň občas zametat i my bordeláři. Přiznávám se bez mučení, že ani v této disciplině se k dokonalosti zdaleka neblížím, ale budu mít snahu se alespoň trochu polepšit… ;-))

15.05.2015 23:16:21 | Amonasr

jen si ponechme naše drobné vady :)) to nás polidšťuje :))

15.05.2015 23:44:00 | Amelie M.

Ponechávání si vad mi jde skvěle, v tom jediném se snad dokonalosti opravdu blížím. A jejich okecávání jsem dovedl téměř k virtuozitě - jen doma mi to nikdo nebaští, ovšem doma není nikdo prorokem, jak známo ;-)

15.05.2015 23:49:04 | Amonasr

baštit nemusej, hlavně, když si nás nechaj :D

16.05.2015 00:00:22 | Amelie M.

Svatá pravda! Já bych si sám sebe asi nenechal, být na té druhé straně - tolik bezbřehé trpělivosti bych v sobě nejspíš nenašel :-D

16.05.2015 09:41:40 | Amonasr

to NIKDY, NIKDY, NIKDY, NIKDY, NIKDY.. neříkej nahlas :D at si to nepřečtou! :))

16.05.2015 12:32:05 | Amelie M.

:-D Hřeším na to, že osoba, které se to týká, by se nikdy k návštěvě něčeho tak dubiózního, jako je v jejích očích Liter, nejspíš nesnížila ;-))

16.05.2015 15:40:06 | Amonasr

:D tak to máme taky stejně :D :D :D ááááááááááách :D

16.05.2015 15:42:10 | Amelie M.

;-)))

16.05.2015 16:03:59 | Amonasr

Moc děkuji za ,,příspěvek,,...více Jágrů v nás...úsměv.z.

15.05.2015 17:39:25 | zdenka

Jo, víc Jágrů v nás, to je pěkně řečeno, díky :-)

15.05.2015 23:15:22 | Amonasr

Myslím, že my Češi máme divnou schopnost se mrskat kritikou až do zblbnutí.
Severské národy to dělaj obráceně...šíří všude pozitivní chválu....a ono se zdá, že pak převládne nad ostatním i ve skutečnosti....
Docela mně česká negativnost mrzí...už proto, že je snadné se nechat vtáhnout.

15.05.2015 15:42:36 | MARKO

Jestli ono to není třeba opačně ;-) Myslím si, že právě ze skandinávských zemí by si v lecčems měl brát příklad zbytek světa, zdaleka ne jen my. Nedomnívám se například, že čtyři skandinávské země jsou mezi nejlepšími pěti na korupčním žebříčku (Dánsko, Finsko, Švédsko, Norsko) díky absenci sebemrskačství a ČR na 53. místě, tj. někde na úrovni afrických režimů, díky jeho existenci. Národní hrdost se podle mne musí především opírat o cosi hmatatelného, vyrůstat ze zdravého podhoubí, aby se pak mohla úspěšně pěstovat i mimo sportovní kolbiště. Pokud se podíváme např. na úroveň naší politické scény, i zde myslím máme jen to, o co jsme se sami přičinili, po čtvrtstoletí svobody je už směšné se vymlouvat jen na dědictví minulosti. A když už jsme na kulturním serveru, ani naše kultura už dávno žádnou díru do světa nedělá, např. na nejprestižnější filmové přehlídce v Cannes jsme neměli soutěžní zastoupení snad 20 let a náš zřejmě jediný žijící světově uznávaný spisovatel odmítá překlady svých děl do češtiny – to o mnohém nepochybně svědčí. Český rybníček je zatuchlý klientelistickým žabincem ve všech vrstvách a dokud nám to nebude vadit, dotud českou malost a malomyslnost stěží překonáme. Těžko pak z toho skákat metr dvacet radostí. Sebeironii Čechů naopak vnímám jako jednu z našich potenciálně ozdravných vlastností a je spíš jen škoda, že u ní zatím zpravidla pouze zůstává… ;-)

15.05.2015 16:37:15 | Amonasr

Malomyslnost se asi nezahání nejlépe sebemrskačstvím. Taky obdivuju severský styl a jsem ráda, že v tom už přes 7 let mého života pracuji. Asi už dost vnímám i hlubší souvislosti. Vidím do účtů a jak se reportuje....:(.. Jak se řeší selhání.

Jistě vím, že o selháních se u nich pokud možno nemluví vůbec a nebo jen krátce a jde se dál v pozitivním duchu. Ať je to jak chce, nevracet se a věřit, že to bude dobré. Že zlo zmizí v severské tmě. Jejich rozhodování stylem referenda ...o tom si někdy také trošku myslím své...
Ale kurturně, eticky a v čistotě politiky jsou nepochybně kus před náma. Oni se nezdržují dohadováním jak to bylo a kdo to podělal...Naši ubozí zemáci a sobotěnky jsou snad za trest.

15.05.2015 19:41:37 | MARKO

Tak sebemrskačství jistě nikam nevede, ale sebeironie je myslím prospěšná duševnímu zdraví jak jedince, tak celého národa ;-) Velké a mocné národy se bez ní ke své škodě obejdou (Američané a Rusové jsou si v lecčem mnohem podobnější, než jsme ochotni si připustit), ale malým a středním vlastenecký patos myslím nesluší už vůbec, činí je spíš směšnými. Hrdost je samozřejmě něco jiného, ale ta hokejová, byť může být chvíli příjemná, je prchavější než pára nad hrncem. Na ní se toho moc stavět nedá. Až budeme moci být pyšní na svůj smysl pro fair play, stejnou spravedlnost pro všechny bez výjimky, občanskou rovnost, neúplatnost apod. jako Skandinávci, pak budeme hrdým národem i bez toho, abychom se o tom museli slovně přesvědčovat.

15.05.2015 23:14:33 | Amonasr

..tak jsem si dneska četl web, který shání hlasy na podporu kandidatury Jardy na presidenta...skvělá recese ,ikdyž mám trochu pocit, že to někteří myslí i vážně...to by mu snad neudělali! Jarda je sice spasitel, ale tak jen hokejový...:-)))

15.05.2015 13:46:37 | bogen

Ať mi nikdo nevykládá, že nejsme národem Švejků… :-D P.S. Je to ale pořád lepší, než být národem poručíků Dubů ;-)

15.05.2015 14:17:00 | Amonasr

..a Největší Čech byl zvolen v anketě Jára Cimrmann...taky jsem pro něj hlasoval...;-)))

17.05.2015 22:44:39 | bogen

Taky to považuju za spravedlivý výsledek :-D

18.05.2015 09:45:18 | Amonasr

...a jako vše spravedlivé to bylo potrestáno zrušením demokratického hlasování..;-)))

18.05.2015 12:49:07 | bogen

Jak cimrmanovské... :-D

18.05.2015 18:36:53 | Amonasr

...s doktorem M. hovoříme o tom, že 80% obyvatelstva je stádo...ovšem to se máme za optimisty...když teď tak vidím záběry kamer ze stadionů... je to víc než optimismus...:)

15.05.2015 13:07:52 | Jort

jde o to jorte, jak se na to stádo díváš.. mám pocit, že 80% čechů je stádo, které o sobě tvrdí, že se stádem vůbec netáhne :)) všichni se od stáda distancují, ale často zůstává jen u keců, bohužel.. a tím se stádovatí o to víc..

15.05.2015 20:06:57 | Amelie M.

...to je ta podstata, že blb nikdy nepřipustí, že je blb...to už by pak nebyl blb...:)))

15.05.2015 22:14:16 | Jort

:)))

15.05.2015 23:03:29 | Amelie M.

Kdo si hraje, nezlobí. Hlavně když pak nejdou do ulic něco rozflákat...

Chléb a hry, Jorte. Copak si s doktorem M., vy dva tak moudří chlapi ošlehaní uragány světa, myslíte, že jsme se od doby starých Římanů někam zásadně vyvinuli...?

15.05.2015 14:01:18 | Pamína

...nijak zásadně jsme se nepohnuli od prvobytně pospolné společnosti...:)))

15.05.2015 17:27:08 | Jort

Bod pro Tebe :-)))

17.05.2015 21:54:09 | Pamína

A je jako lepší, když někdo na ten stadion jde na operu nebo na cokoli takového?

15.05.2015 13:37:13 | A42

To jste myslím dost podhodnotili :-D Z davu mám vždycky husí kůži, když vidím, jak snadné je masou lidí manipulovat. Ale o čem by jinak byly ty nejtemnější dějiny lidstva ve 20. století? Pokud se bude v tom jednadvacátém bojovat převážně jen hokejkama, jak poznamenal optimisticky COT, bude to vítězství davu nad sebou samým. Držím mu v tom palce ;-)

15.05.2015 13:25:48 | Amonasr

však proč ne. přece nechceš žít v minulosti. dneska se bojuje hokejkama.

15.05.2015 12:09:22 | CoT

Kéž by to tak bylo.

15.05.2015 13:42:39 | A42

Já včera fandil taky a před Jágrem smekám – v jeho věku naprosto obdivuhodný a neuvěřitelný výkon :-) Všem nám Čechům bych jen přál, abychom si z něj vzali příklad a podávali každý sám za sebe alespoň slušné (když ne rovnou obdivuhodné) výkony a měli v sobě alespoň kousek jeho oprávněné hrdosti opřené především o vlastní činy… ;-)

15.05.2015 13:12:37 | Amonasr

:-)
Proč ne.

15.05.2015 11:59:51 | A42

;-)

15.05.2015 13:11:23 | Amonasr

Kdo neskáče není čech...HOP HOP HOP :-))

15.05.2015 11:41:55 | Kett

HOP HOP HOP :-D

15.05.2015 13:11:05 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí