ZPĚT KE KOMENSKÉMU

ZPĚT KE KOMENSKÉMU

Anotace: „Krátké a myšlenkově závažné formulace utkvívají v paměti žáků a čtenářů nejlépe.“ (Jan Ámos Komenský) Díky pohotovým mikrofonům ČT a výstižné mluvě pana premiéra Rusnoka dostala moderní česká škola jasný návod, jak nejlépe se přiblížit praxi.

 

ZPĚT  KE  KOMENSKÉMU

 

 

probuď se ty vole Pepíčku

slušnost tě nespasí před průserem

z češtiny sice máš jedničku

nestaneš se však premiérem

 

                          (moderní škole)

 

 

Praha, 7.12.2013

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=aUig95g2NSE

 

 

Autor Amonasr, 07.12.2013
Přečteno 1151x
Tipy 17
Poslední tipující: Amelie M., Lighter, Joe Vai, El Fantasto, Pamína, enigman, Isquieasuus, Inna M., Aťan, isisleo, ...
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

to je tak trefný.. bohužel čím dál víc "buráků" sedí na místech, kde by je nikdo nečekal.. anebo spíš, kde by sedět prostě neměli.. tak sakra.. k čemu mít nějaké ideály, když je lepší být za buráka a mít před sebou otevřený svět?

26.01.2015 00:08:21 | Amelie M.

Jééé, jak jsi to objevila? Já už jsem se musel podívat, jestli je to fakt ode mě :-)) Ale je to, jak píšeš - tohle se asi jen tak nezmění. Nicméně pofiderní úspěch stejně není ta pravá hodnota - někdo to časem zjistí a někdo ne... ;-)

26.01.2015 00:17:56 | Amonasr

víš, co je smutný? pro někoho to ta pravá hodnota je..

no, objevila.. pročítám i starší věci.. tam se dá najít perliček :)) stojí to za to, někdy to zkus! :))

26.01.2015 00:27:28 | Amelie M.

No ale to je smutný hlavně pro něj, jenže on to neví, takže nás to trápit nemusí ;-) Já vím - právě že někdy musí... :-/

A kde mám na to brát čas? ;-)) Ale třeba si to časem nějak přeorganizuju, protože je mi taky líto, že starší věci tu už vlastně zasypává "věčný" prach :-)

26.01.2015 00:34:01 | Amonasr

a kde na to mám brát čas? třeba na záchodě.. jako já! :D šiš.. pšššššššt! tajemství!

26.01.2015 00:34:52 | Amelie M.

:-D Tak až si někdy pořídím tablet - na mobilu to jde hůř... :-)))

26.01.2015 00:36:47 | Amonasr

hmm.. na tabletu to nebude o nic lepší.. raději si pořiď kvalitní sanitární zařízení! :))

no, raději dobrou, mé myšlenky se ubírají směrem, kterým by neměly :D

26.01.2015 00:41:32 | Amelie M.

:-D

26.01.2015 11:20:38 | Amonasr

tak tak :-))) připomeňme si ta zlatá slova našich představitelů, dala by se tesat do mramoru!!!

Jiří Rusnok: Ty vole teď ještě zase zemřel Mandela.
Vlastimil Picek: Kdo tam pojede?
Jiří Rusnok: Já doufám, že prezident. Ty vole, já se úplně třepu, abych tam nemusel jet.
Vlastimil Picek: Protože voni to dělaj tak do deseti dnů.
Jiří Rusnok: Čtrnáctýho v sobotu to je. To jak máme s ním večeři, jo. Teď já mám ještě nějakej oběd, pak máme večeři. Takže já, vole, jsem ve strachu, jestli ještě nebudu muset jet tam. Vůbec se mi tam nechce. Vůbec. Pak mám devatenáctýho zase Brusel. Ale Mandela, to je zase průser. Ty vole, já nevim, dyť ještě ale. To je dálka jako prase, to bych tam musel nějakou linkou, nebo něčím.
Vlastimil Picek: Ale né, speciál.
Jiří Rusnok: Ty vole, kdo to zaplatí?
Vlastimil Picek: Já to zaplatím.
Jiří Rusnok: Tak rozpočet letos to zvládne, ale je to hrozný. Hele, já doufám, že Miloš je nažhavenej, že chce někam jet a že pojede. Oni doktoři mu budou určitě říkat, ať tam nejede.
Vlastimil Picek Můžeš mi říct, jak vyleze do těch schodů do toho letadla?
Jiří Rusnok: No já nevim.
Vlastimil Picek: Dyť on má problémy se schodama.
Jan Fischer: Ještě tam bude nějaký průser, člověče.
Vlastimil Picek: Hele, nám zrušil cestu do Afghoše dvacátýho a poletí tady?
Jiří Rusnok: Tak asi nepoletí, tak je to v prdeli.

07.12.2013 20:06:44 | Aťan

Nemám rád vulgarismy... ale to, jakým směrem se školství ubírá jsi dobře popsal, ale je to jen odraz pádu společnosti, jejíž uvolňující se morálka prosakuje až do školství, to, co jsem od některých otců slyšel, že museli řešit se školou, např ohledně vyučování kantorů...z toho mi někdy až rostly facky v rukách (a to se považuji za celkem mírného člověka)

07.12.2013 19:47:20 | Robin Marnolli

Taky nemám rád vulgarismy, Robine, ale tohle je bezprostřední reakce na včerejší mluvu českého premiéra s ministrem obrany, když netušili, že má ČT zapnuté mikrofony (jsou toho plné zpravodajské weby i you tube). Nejde jen o to, že mají žargon čtvrté cenové skupiny, ale tímhle jazykem mluví i kmotři a mafiáni, což samozřejmě není vůbec náhoda, že tento „spík“ prosákl až do naší nejvyšší politiky. Použil jsem přesně jen ty vulgarismy, které během krátkého rozhovoru použil (a opakovaně) i premiér Rusnok, nevešlo se mi do toho už ale třeba „v prdeli“…

Takže to nemělo být původně o škole, je to satira na dnešní vrcholnou politiku, ovšem nedošlo mi, že škola ty budoucí „premiéry“ už dnes zřejmě tak jako tak vychovává… Takže jsi svým vnímáním vlastně rozšířil záběr toho epigramu a potvrdil tezi, že každé literární dílko si žije svým vlastním životem… ;-) Za komentář i za návštěvu samozřejmě děkuju :-)

Inkriminovný rozhovor našich vládních činitelů jsem ještě doplnil k dílku autentickým videem na you tube, můžeš si to vychutnat přímo poslechově. A děkuju mezitím Aťanovi za pohotový přepis - viz výše.

07.12.2013 20:08:19 | Amonasr

Ano pustím si to, děkuji za info...nejsem tolik aktuálně informovaný a toto mi uniklo...bez ohledu na to, vnímám tvůj text pozitivně právě v tom duchu, jak jsi napsal.

07.12.2013 20:14:57 | Robin Marnolli

Dík, cením si toho :-)

07.12.2013 20:20:49 | Amonasr

ajo.. video jsem přehlíd, ukrad jsem to Lidovkám.. :)

07.12.2013 20:12:42 | Aťan

Však ten přepis je tu užitečný, jsem za to rád a děkuju :-) Ne každý má čas pouštět si video, ten přepis je přehlednější. Já hledal video i s přepisem, ale to jsem neobjevil, takže si to sem hezky sedlo ;-)

07.12.2013 20:20:27 | Amonasr

..k tématu..moderní česká škola..
..se raději nebudu vyjadřovat..musela bych použít nevhodná slova..

07.12.2013 18:47:45 | isisleo

No, jo, když já si pamatuju už jen tu svou školu a zapomněl jsem, že dnes jsou to horory už přímo tam (občas se něco taky doslechnu). Tak aspoň všichni mají rovné šance stát se premiérem či ministrem obrany! ;-))

Ale tak Ty víš, že ta škola je tu jen tak mimochodem a vlastně to vůbec není o ní... ;-)

07.12.2013 18:59:26 | Amonasr

..je a není..
..školství je nyní předhozeno "dravé zvěři"..
..podobně jako za totality "služby"..prodavači atd..
..a víš jistě sám, že pokud je "zvěř" zaujatá "hody"..
..nevidí a neslyší co se děje kolem..
..a to je věc která mi vadila a vadí i nyní..
..a člověk který chce přijít věci "na kloub"..
..musí "vidět" věc z obou stran..a né jen slyšet..

08.12.2013 00:22:49 | isisleo

s tímhle naprosto souhlasím, ..pokud se podaří získat dostatečně věrohodné informace ze všech stran, a "elita" nahoře se jimi přesto z různých důvodů nebude řídit, z tohoto srabu se jen tak nedostaneme.
Rád bych věřil že se blýská na lepší časy.

08.12.2013 10:23:18 | Aťan

K tomu se přidávám i já.

08.12.2013 17:23:05 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí