Detektiv Klouzek zasahuje

Detektiv Klouzek zasahuje

Anotace: Ukázka divadelní hry Příběh madam Čiči, aneb pan Detektiv Klouzek zasahuje. Detektiv Klouzek, pán v letech, ví o životě své. Žije si v poklidu na malém městečku až do dne, kdy mu je přidělen pomocník a v rajonu se stala vražda. Psáno pro DS VITUS Syrovice

Klouzek dochází na místo činu, aby si prohlédl zajištěné stopy. Vidí kolegu Okatého, jak pobíhá s metrem a u toho vyslýchá lidi na ulici.. zajišťuje stopy..



Klouzek volá: Okatý, už jsem tady, tak jak to vypadá?

Okatý: Máme štěstí, pane…stop bylo zajištěno mnoho.. lidských i zvířecích..

Klouzek: Zvířecích?

Okatý: No představte si, že se jim tam asi proháněla nějaká kuna.. liška jedna

Klouzek: Tak liška nebo kuna?

Okatý: Kuna..

Klouzek: A jak ta kuna souvisí s naším případem

Okatý: Nijak, pane.. ale uznejte, že je to zajímavé…

Klouzek: Okatý, nedráždi mě!! (Zhluboka vydechne a klidně pokračuje..) a jaké jiné stopy jste ještě zajistil kromě těch kuních..¨

Klouzek si usedá na lavičku, Okatý stojí

Okatý: tak třeba máme spousty otisků prstů, cigaretové nedopalky, byly zajištěny i kusy skla

Klouzek zhluboka si oddechne:.. a víc toho nemáme?

Okatý: víc ne… jo.. a asi i vražednou zbraň

Klouzek: Okatý a to mi říkáte na konec.. a ještě jen tak mimochodem? S tím jste měl začít!! Co to je za zbraň?

Okatý: jak to myslíte, pane?

Klouzek: vy mi dneska ale dáváte, Okatý.. prej jak to myslím… tož co to je za typ, ne?? Revolver, kulomet, dělo .. nebo luk a šípy..?

Okatý se pousměje: už chápu.. popravdě to přesně nevím.. ona ta zbraň se našla hozená za fůrou dříví pod schodama a hned jak byla objevena, rozhodl jsem, že se pošle na balistiku, ať zajistíme všechny stopy..

Klouzek: a vy jste si jí ani neprohlídl?

Okatý: nechtěl jsem něco zanedbat pane..ať máme výsledky co nejdříve

Klouzek: no teď už je to jedno, tak si počkáme.. a co doktorka? Kde je, že ji nevidím..

Okatý: nevěděl jsem, že přijdete … (opatrně dořekne) tak brzo, pane…

Klouzek: A….? (očekává odpověď)

Okatý: po ohledání těla na místě činu potvrdila, že smrt byla zapříčiněna úderem do hlavy a…

Klouzek: Co??

Okatý pokračuje rychleji: a po té si sbalila tělo sebou a odjela, že zbytek Vám dodá po důkladnější expertize… (s mírným nadšením v hlase, že vše v pořádku zajistil)

Klouzek: to je zase peklo, toto

Okatý: pane, myslím že se mýlíte.. on ten zavražděný jako nevypadal nějak slibně, ale řádění ďábla bych kategoricky odmítl..

Klouzek: Okatý.. raději už mlčte… Vás snad na mě nasadili, nebo co! Oni se mě už chtějí asi zbavit…

Okatý: to neee, pane.. to nemusíte mít strach..(pyšně) já si službu u vás vyžádal sám

Klouzek utrápeně: O to je to horší, Okatý..

Okatý: nerozumím vám pane,

Klouzek: to jsem si všiml.. vždyť vy jste nezajistil téměř nic!

Okatý: a co ta zbraň?

Klouzek: no právě.. ta zbraň! Už jste někdy viděl mrtvého zastřeleného úderem do hlavy??

Na scénu přichází domácí a zametá před domem…

Okatý: Co tím přesně myslíte?

Klouzek zoufale se podívá: no na příklad, že ta vaše vražedná zbraň je vám úplně k hovnu!

Okatý se překvapeně zakoktá: aha.. ehm… no jo… hehe.. (zoufale si sedá na lavičku také) a co teď budeme dělat?

Klouzek: máme nějaké svědky? Známe lidi z toho baráku? Lidi v okolí…

Okatý už zase nadšeně nahlédne do zápisníčku: to pane ano.. to máme.. mám jich tu několik.. tak především paní domácí, to je ženská, co se stará o celý dům, .. tak ho musela znát, pak několik lidí z baru Bludička, to je hned vedle.. a představte si naše paní Plachá…

Klouzek: s tou jsem už dneska mluvil..

Okatý užasle: ano??? No jak vy to děláte, pane..

Klouzek: nechme těch planých řečí a doveďte mi zde tu paní domácí.. jestli je ovšem doma

Okatý polohlasem: doma není, poněvadž nám tady zametá za zády..

Klouzek: dobře.. já si ji zavolám a vy jděte ohledat ještě jednou místo činu a tentokrát se pořádně dívejte a hledejte..

Okatý: a co přesně máte na mysli?

Klouzek: no třeba nějaké poleno nebo něco, čím ho třískli do palice..

Okatý: rozumím… provedu..
Autor Majrenka, 26.09.2016
Přečteno 1647x
Tipy 1
Poslední tipující: Pétík
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí