Bůh a víra

Bůh a víra

Anotace: S vírou je život složitý, bez ní nemožný.

Já si Boha bohužel neumím představit jako nějakou osobu, která je někde v "nebi", a proto si ho představuji jako nějakou energii, která je mezi námi tady na zemi a hlavně v nás. Jednou někdo řekl „Víra nemusí být Bůh, ale věřícími z nás dělají lidé kterým věříme. Víra je něco, nebo někdo, kdo je v našem srdci.“
Já jsem proti fanatismu, a to i proti takovému když jeden člověk (třeba papež) diktuje milionům věřících lidí. Každý by si podle mě měl nají tu svou víru a ta jediná mu potom bude pomáhat. Ať si každý člověk věří v co chce ale ať věří. Já nejsem asi správný křesťan ale část z této víry a část z Bible přijímám a zbytek jsem si vytvořil sám. Křesťanství bylo dobré ve své původní podobě. Dnes je už jen několikrát předělávaná slátanina a to pravé poselství které šířil Kristus zmizelo. To se ale já pokouším sám pro sebe najít (možná to zní hloupě), ale ta pravá víra by se měla do Křesťanství vrátit. Jak nějaký křesťan může vůbec říct : ZABÍT NEVĚŘÍCÍHO NENÍ VRAŽDA JE TO JEN CESTA DO NEBE. Tohle je přeci absolutně proti Křesťanství, proti Bibli a proti přikázání. Není v tom nic Křesťanského, spíše fanatického. Dnešní křesťanství, které zastupuje papež je ta největší fanatická skupina na světě. Jenže je "zaběhnutá". Proto se nebojuje proti ní , ale jen proti tzv. fanatikům z východu.
Já jen nemůžu, nebo nechci pochopit proč tolik lidí poslouchá jednoho člověka. A jsou to lidé kteří se nazývají pravými křesťany. Kdo je pravý křesťan? Která víra je ta pravá. Já chci věřit, ale nevím co teda bude správné. Je tolik lidí kteří vykládají Bibli po svém a já i když jsem jí četl (tedy Nový zákon) netvrdím že jsem jí dobře porozuměl ačkoliv jsem se podle nějakých věcí změnil. Kolik výkladů může být. Nejspíš tolik, kolik lidí tuto knihu četlo. A kdo má pravdu. Všichni? Nikdo? Jediný pravý výklad může podat ten, kdo tu knihu napsal. Ačkoliv takový jeden člověk neexistuje protože Nový zákon, takový jak ho známe dnes, vytvořila církev podle toho co se jí do jejich výkladu "hodilo". Takže z toho vyplývá, že jeden správný výklad Bible neexistuje.
Když hledám víru sám, tak ke všemu k čemu dojdu je nějak v rozporu s Biblí. Pravá víra (nejspíš tedy křesťanství) by však přece nemělo být nadiktováno jednou knihou, ve které se píše, že když se budu chovat tak, tak a tak, pak přijdu do Království nebeského, a když tato přikázání poruším, pak skončím v pekle. Já si myslím, že království nebeské i peklo je v nás. A říká se, že když člověk umírá nebo těsně potom vidí celý svůj život. Kolik je na tom pravdy nevím. Ale tahle rekapitulace života je nejspíš to peklo, nebo ráj, podle toho jak se člověk v životě choval. Tady může vidět své činy s odstupem času a uvědomit si co jimi způsobil.
Řekněte mi , když nepřijmu takovou víru která plyne z Bible, budu špatný člověk?? Jsem horší jako věřící, který má vytvořenou vlastní víru, než třeba nějaký jiný křesťan nebo budhista?? Má můj život tedy vůbec smysl když bych měl skončit v "pekle" pouze proto že nepřijmu tu "PRAVOU" víru??
Jak to, že papež Lev X jakožto dávná hlava křesťanství mohl říci něco jako "SLOUŽÍ NÁM DOBŘE TEN MÝTUS O KRISTOVI"?
Jak dlouho budeme řešit podstatu víry? Donekonečna. Dokud budou dva lidé, budou dvě víry. A až bude jeden člověk, pak by se měl začít bát o víru.
Autor Regnator, 28.09.2007
Přečteno 534x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Většinou k Danielovi S. - v podstatě jsi napsal jen kritiku na svou kritiku, nic víc... i tvé názory jsou v podstatě "Jedna babka povídala a tohle jsem si přečetl a tak to je"... nic víc...

K té samotné víře. Ano, přesně jak je psáno... Milion lidí, milion náboženství... nic víc... víra je v člověku... každý ji musí najít sám v sobě a cítit ji srdcem... SÁM (do hajzlu!), ne že mu ji někdo předdiktuje (papež nebo konklávy, na tom nesejde... to je jenom debilní politika, co nemá s vírou nic společného, což jste všichni tak zaslepení a "pitomý"?) a on tomu pak věří... takový člověk nemá svůj ucelený názor, pouze je naučen, aby věřil tomu, co se komu hodí a tudíž se stává jenom ubohou figurkou v divadle našeho reálného života...

Nevěřim v Ježíšovo zázraky... věřím, že to byl jen genius své doby... nevěřím v bibli, i když souhlasím, že v ní jsou věci psány hezky, ale i tak je to jenom souhrn názorů a pohledů na svět, které jsou podány "osvícenecky" a na člověka působí až magicky, ale i tu bibli musel někdo napsat... nenapsal ji "bůh" ale člověk, a proto je to pro mě jenom kniha jako každá jiná a nic víc...

Mám svou víru a nikomu ji nenutím a nepotřebuji zástupy milionů lidí, kteří se mnou souhlasí, abych byl spokojený... to je k smíchu až to hezký není a osobně nechápu, jak je možné, že si tohle normální rozumně myslící člověk, neuvědomí.
Pak jsou zřejmě všichni jen "fanatici, neschopni ucelit si svůj názor, kterému věří srdcem a ne z přesvědčení. Souhlasím, že se mohou s některými názory v bibli a papeže ztotožnit, ale brát je jako modlu a bezmezně věřit všemu... Ježiši Kriste tomu se musím smát až mi slzy tečou z očí...

Už ani nemá smysl o tom hovořit... jednoduše stačí říct, že hlásat... chovej se tak, tak, a tak a dostaneš se do nebe... je blbost a můj osobní názor je... že ti, co věří blbosti jsou jen a jen blbci...

09.10.2007 15:09:00 | Miro Sparkus

Díky Regnatore, oba víme, že těch možností jak to přeložit je více.
Souhlasím, že v jednotě je síla, proč tedy existuje tolik církví. Na počtu církví je krásně vidět, jak každý má potřebu náboženství svou myslí přetvářet a utvářet si ho k obrazu svému. Když v křesťanství existuje tolik církví a všichni mají pocit, že ta jejich je ta pravá, vůbec se nedivím, že ještě větší rozdíly lidé vidí mezi ostatními náboženstvími. Ty rozdíly tam opravdu jsou, ale jsou pouze povrchní a bohužel lidé chtějí vnímat a bohužel vnímají jen ty povrchní věci. Když by každý šel do hloubky, pochopil by, že je rozdíl v cestě, ale ne v cíli. Potom by přestali náboženské války a rozbroje. Hledání dialogu je správné, ještě správnější je však správné pochopení.

05.10.2007 08:59:00 | Dao de

V tom případě je to v pořádku. To jsem tě opravdu špatně pochopil. Nicméně nejsem si vědom, že by křesťané v současné době někomu něco cpali. Tím nemyslím nejrůznější sekty. Já o své víře občas mluvím, ale nikomu ji nenutím. Často se spšíe stává, že přijde někdo jiný a zajímá se o víru a chce, abych o ní mluvil. Jestli ho pak má slova obrátí, aby se stal věřícím, za to již nemohou:-)

04.10.2007 13:25:00 | Hippy

Hippy asi jsem se nevyjádřil dobře. Víra v jednu věc je dobrá, já jsem spíš myslel víra v jednu věc kdy ostatní nerespektují víru druhých. A to křesťani často nedělají. Protože oni si myslí že jejich víra je ta správná. Já si to o té své myslím také, ale nikomu jí necpu a nikomu netvrdím ať se k ní přidá.

03.10.2007 14:33:00 | Regnator

A proč víra jednotlivce? Ne nadarmo se říká, že v jednotě je síla. To platí i pro Církev. Na tom nevidím nic špatného. Znamená to podle tebe, že když více lidí věří v jednu věc, je to fanatismus? To je přeci nesmysl. Naopak - je úžasné, že se takové mnžoství lidí dokáže shodnout a najít společnou pravdu.

02.10.2007 20:45:00 | Hippy

Dane já nevím jak pozorně jsi četl tu úvahu, ale asi Ti nedošlo o co přesně mi jde. Tedy o to, proč vlastně k víře potřebujemš vedení. Víra přece nemůže být ucelená pak to už neni víra jednotlivce ale víra davu a to je fanatismus. Takže se to netýká jen papeže ale i těch konkláve o kterých jsi mluvil. A o svitcích Kumránu neboli od Mrtvého moře vím také.

02.10.2007 14:07:00 | Regnator

Otčenáš v aramejštině i s překladem.

Abvún d-bá-šmája
Netkádaš šmach tejtej málkutach
Nechwej c´vjánách ajkháná
d-bá-šmájá av b-árha.
Hav lan lachmá d-sunkanán jaomána.
Wa-š´bok lán chaubvéjn vachtahejn
ajkháná da-v ch'nán švok'n l-chaj´bejn.
Ve-la tachlán le-nesjúná
Ela pacan min biša
Metol d´lachej malkutah
va-chajlá va-tešbuchta
l´álám halmín. Amín. Amín.

OTČE NÁŠ, Stvořiteli Kosmu,
Světlo své přiveď do našeho nitra,
své Království vytvoř v nás,
aby Tvá přání mohla být i našimi
ve světle i ve tvaru.
Chléb náš každodenní dejž nám, i poznání,
osvoboď nás od pout našich omylů,
jakož i my se zříkáme moci získané chybami druhých.
Nedopusť, abychom byli očarováni věcmi povrchními,
ale zbav nás toho, co zdržuje nás na Cestě,
neboť Ty dáváš vznik životu i moci svou písní,
která všechno oslavuje na věky věků
A m e n

02.10.2007 14:02:00 | Regnator

Velmi zkreslený názor. V podstatě se vším souhlasím s Danem, jen bych dodal.

V Novém Zákoně je psáno:"Ty jsi Petr, Skála. Na té Skále zbuduji svou Církev a brány pekelné ji nepřemohou."
Zde se mluví o tom, že Petr stojí na vrcholu. A všichni jeho pokračovatelé jsou potom legitimními papeži. Tak obrovskou organizaci přece musí někdo řídit, jinak by nastala absolutní anarchie. Je to stejné jako s prezidentem.

Nevím, kde jsi četl to o tom zabíjení. Křesťané mnohokrát v historii zabíjeli, ale všichni si jejich dnešního postoje. Křesťané na celém světě pomáhají, vydávají životy. Jen vzpomeňme na nedávnou dobu komunismu, kdy u nás křesťané doslova bojovali o holé životy. A často vydávali svědectví víry. Dnešní křesťané jsou jiní než křesťané středověku.

Tolik jsem chtěl jen říci. Dříve jsem byl nevěřící a tyto věci jsem také nechápal. Musíš proniknout do Boží přítomnosti, abys pochopil. Musíš se stát opravdu věřícím a proniknout také do společenství Církve. Jedině pak je možné všemu porozumět.

S požehnáním

02.10.2007 13:09:00 | Hippy

Pro dharmaby:

Promiň... ale ty jsi četl v aramejštině otčenáš? To jsi docela drsňák... a asi jediný na světě. Otčenáš je z evangelií a ta byla napsána v řečtině.
To by mě doopravdy zajímalo, co jsi vlastně četl, z jakého překladu a od koho... A kromě toho, ty umíš aramejsky? Nebo alespoň řecky? Fakt by mě zajímalo, co jsi vlastně četl...

02.10.2007 09:38:00 | Daniel S.

Je nutné mít nálepky typu "křestan,věřící apod?Nestačilo by být jenom člověk..?Nevypovídá to o něčem?

01.10.2007 15:09:00 | Weylin

99% shoda výrazová?
Asi jsi nečetl Aramejský otčenáš. Tam je krásně vidět, jak lze pohnojit překlad z Aramejštiny do řečtiny na motlitbě, kterou předříkávají miliony lidí na celém světě.
Pochopení NEBE jako výrazu pro místo určení duší je nejzákladnějším omylem všech křesťanů, ale to bude asi to jedno procento :)

01.10.2007 14:45:00 | Dao de

Bohužel (jako drtivá většina lidí) máš poměrně hodně zkreslené a mylné informace. Tvůj výklad křesťanství je takový ten "jedna paní povídala".

Dovol abych to trochu poopravil:

1. Měl bys vědět, že papež je něco jako prozident. on osobně nic nevydává a nic neřídí. Stejně jako stát má vládu, tak církev má kardinálské konkláve. Papež je tím, kdo celé prohlášení podepíše a vyhlásí. Nicméně koncipováno je sborem kardinálů. Má za své výroky asi stejnou zodpovědnost, jako prezident, který podepíše zákon. A musí to udělat i tehdy, je-li přehlasováno jeho veto.
2. To, co víme o Ježíši víme jenom z bible přesněji řečeno ze 4 evangelií a epištol. Pokud je církev upravila podle sebe, pak vůbec nevíme, co Ježíš vlastně řekl... Ale na druhou stranu, nedávno byly nalezeny svitky v Kumránu, které jsou z doby těsně po kristu (cca 20 - 40 p.Kr) A jejich porovnáním s dnešními překlady byla zjištěna 99% shoda výrazová a 100% shoda kontextová. Čili to, že se Bible během dějin měnila podle nálady dobových mocipánů, je dneska už 30 let vyvrácený mýtus.
3. O tom zabíjení nevěřícího nechci polemizovat. Ale nezapomeň, že v kontextu doby používali stejná hesla Budhisté, Hinduisté, Islamisté, Komunisté, ale i demokraté. (stačí vzpomenout na 1. světovou válku) Bible, Korán nebo Védy jsou psaným projevem. A při "dobré vůli" se z nich dá udělat cokoli a najít jakýkoli výklad... čili v tomto ohledu na tom není křesťanství o nic hůř než cokoli jiného

01.10.2007 10:39:00 | Daniel S.

Dáváš si správné otázky, škoda, že těch lidí jako ty není tolik. Gándhí jednou řekl: "Náboženstvích je tolik, kolik je na světě lidí."
Máš pravdu, ani papež nemá právo soudit, vždyť je to člověk, který má své názory a postoje (viz názory na homosexuály, apod.). Musí si uvědomit jak hýbe se svými ovečkami a své osobní antipatie (i když by měl být chodící láskou a nedělat rozdílů) by si měl nechat pro sebe, když už mu tedy chybí to duchovní poznání. Měl by mít trochu zodpovědnosti, než něco poví světu.
Každý má svou představu. Chce to vycházet zevnitř sama sebe, tam vzniká jistota správného života. Potom netřeba víry, když člověk ví, jak žít. :)

29.09.2007 01:11:00 | Dao de

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí