šrouby do hlavy

šrouby do hlavy

Anotace: hmm tema - bezbožní češi pro mladou frontu, pochybuju že by to mohlo vyjít, tak at si to aspon na literu mužou lidi přečist... jinak kritiku prosim;)!!!

Moji rodiče mě od malička vedli cestou víry, stejně jako byli vedeni oni svými rodiči. Chodila jsem každou neděli do kostela, pravda, že s nevolí, ale chodila jsem. Ale čím více ke mně přicházely informace o historii, vzniku náboženství, různých věcech, které se pod záštitou víry děly, přestávala jsem věřit. Ne, nepřestávala jsem věřit ve vyšší moc, respektive v Boha, přestávala jsem věřit v církev! Nehodlám církev kritizovat, to už udělalo několik významných lidí přede mnou a nemyslím si ani, že je to potřeba. Vidím jen, že nejrozšířenější náboženství mají značné mezery a rozhodně se neřídí tím, co kážou, což znamená, že je neseslala ona vyšší moc, ve kterou věřím nejen já, nýbrž člověk a ten si víru upravuje k obrazu a prospěchu svému. Jsem ateista, přestože jsem pokřtěna a byla jsem i u svatého přijímání, necítím se jako křesťan, nesouhlasím s mnoha věcmi, na kterých si ostatní křesťané zakládají, ani se mi nelíbí církevní postupy, jak z minulosti, tak ty současné. V minulosti se víře přikládal velký význam, víra velkou měrou ovlivnila kulturu i smýšlení lidí, dnes už je tomu jinak a já jsem za toto ráda. Dnes už můžu věřit tomu, čemu věřit chci, ne tomu, co mi vtloukají do hlavy.
Autor angelicek, 24.03.2009
Přečteno 500x
Tipy 5
Poslední tipující: Maranatha, Aťan, strašidýlko-střapatý
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

každý může věřit čemu chce,ale souhlasím s Tebou co se týče církve..samé zákazy, války apod. a Bůh chce,abysme byli šťastní a svobodní..jistě nemusím připomínat to,že čím blíž ke kostelu tím dál od Boha. Věř sobě,tomu co cítíš a lásce..:o) a příroda je boží chrám a boží ráj máme v srdcích..

11.05.2010 10:04:00 | Maranatha

V první řadě chci říct, že nesouhlasím s komentáři pode mnou. Církev si z Boha udělala kšeft stejně jako Gusta Fučíková z Fučíka. Otázku víry pěkně vystihl 6thSun, pokud jsi ho nečetla:

http://liter.cz/Povidky/272535-view.aspx

30.01.2010 09:17:00 | Aťan

Předpokládejme, že jsi stále tedy nějakým způsobem věřící, ale odmítáš Církev, protože je hanebná, nedokonalá atd. Žiješ podle toho, co po tobě chce Bůh? Miluješ bližního svého? Nezabiješ, nepokradeš? Nikdy v životě jsi tato pravidla neporušila? Vůbec nikdy? Pochybuji. Spíše si myslím, že tato pravidla porušuje každý z nás denně. I ty. Jsi tedy obrazem Boha? Stěží. Možná se mu trochu podobáš, ale máš své chyby.

Co tím chci říct? Sama nejsi dokonalá, jsi lidská, ale vymezuješ se z Církve, protože je také zčásti lidská? Ne vždy božská? Má své chyby, své nedokonalosti, své hříchy. Stejně jako ty.

Takže útěk z ní nebo dokonce případná nevíra není řešením. Je to jen útěk. A zamysli se, kam tě vlastně tento útěk dovede? Už nejsi dítě, můžeš sama přemýšlet. Do Církve a k Bohu tě již nikdo nenutí, můžeš se sama rozhodnout.

29.03.2009 19:57:00 | Hippy

Zklamu Tě...

Nic neříkající. Jen několik odstavců tisíckárt omletých frází ohledně církve či víry. Jen tady na Literu je v této rubrice minimálně deset podobných textů typu, chodila jsem do kostela a čím déle jsem tam byla tím méně se mi to líbilo.
I s tím příjímáním se mi to nějak nezdá, protože normálně se před tím ještě biřmuje a tomu předchází poměrně dlouhá porcedura učení katechismu, ale na kvalitě úvahy se takové učení neprojevuje, takže jsem opatrný.
Tvá úvaha neříká nic konkrétního. Neřeší ani celkovou situaci, ani konkrétní problém, vyjadřuje vlastně jen jednu jedinou věc a tou je určité "právo" věřit si čemu chci, bez ohledu na míru rozlišení a pochopení procesů.
Nehaním tvůj ateismus, to ani v nejmenším, jen mi vadí že je bez jasného vymezení a bez konkrétního důvodu.

25.03.2009 07:45:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí