BŮH STVOŘIL ČLOVĚKA K OBRAZU SVÉMU A ČLOVĚK MU TO DOKONALE OPLATIL

BŮH STVOŘIL ČLOVĚKA K OBRAZU SVÉMU A ČLOVĚK MU TO DOKONALE OPLATIL

Anotace: Článek, který byl napsán do MF Dnes v rámci projektu "Studenti píší do novin". Bohužel ho neotiskli :o(

Už od pradávna bohové tkají nitky lidských osudů. Proplétají je, splétají dohromady, jindy nečekaně nitku přetrhnou. Lidé se k nim obrací s prosbou o pomoc, o ochranu blízkého člověka, s prosbou o radu, o zázrak, který by jim nějakým způsobem pomohl. Jak se ale lidé k víře dostanou? Co člověka přiměje k tomu, aby věřil v něco nadpřirozeného, ať už je to křesťanský Bůh, islámský Alláh nebo mimozemšťané z vesmíru?
Člověk nikdy neví, co ho potká. Někoho čeká život bez starostí a problémů, jiný může mít nitku osudu plnou nečekaných uzlů, uzlíků. Člověk se může dostat do situace, kdy mu žádný pozemský tvor pomoci neumí. Kdy věta : „To bude v pořádku,“ jednoduše nepomůže. Co pak? Ke komu se obrátit? Vezmeme-li takový příklad, kdy se matce zabije syn. Už nikdy se do svého domova nevrátí. Jak ráda by teď vrátila čas alespoň o malou chvíli zpět, aby ještě jednou mohla svého syna pevně obejmout, políbit ho a říct mu, jak moc ho miluje. Ale kdo má tu moc otočit ručičkou hodinek? Snad nějaká všemohoucí bytost, která by byla schopna činu, kterého obyčejný člověk schopen není. Bytost, jež drží pevně v rukou dění celého světa. Možná proto začne nešťastná žena věřit. Věřit v to, že její syn je stále živý. A ne jenom v jejím srdci.
Náboženství je určitým únikem od reality. Je to něco, co každého z nás dokáže osvobodit od všeho zlého, co se v dnešní době ve světě děje. Války, hladomor v Africe, nesnášenlivost států, vysoká kriminalita, distribuce a užívání drog. Myslím si, že každý člověk se nad těmito skutečnostmi zamyslí. Ale ne každý je chce řešit. Kristus byl ukřižován, a tím vykoupil spasení pro všechny lidi. Ale vážíme si toho? Vážíme si člověka, který bojoval za to, v co věřil? Na člověka, který obětoval svůj život kvůli blahobytu ostatních? Zamyslete se. Nebyla chvíle, kdy jste si řekli, že něco mezi nebem a zemí přeci musí být? Kdy se vám stalo něco, co se logicky a racionálně vysvětlit nedalo? Kdy zklamala všechna věda a všechno dosavadní vědění lidské populace? Že by nám opravdu ta všemohoucí bytost chtěla dát najevo, že tam někde nad námi je, dívá se na to, jak se svět žene do záhuby, a chce s tím prostřednictvím nás něco udělat?
Člověk musí v něco věřit. I Robinson Crusoe věřil, že se dostane z pustého ostrova a znovu se shledá se svými přáteli a rodinou. Měl svou vlastní víru. Tak pevnou a silnou, že se nakonec stala skutečností. Proto věřme. Věřme v zelené mužíčky, kteří nás občas z vesmíru přiletí navštívit. Věřme v to, že smrtelný život a skutky, které v něm učiníme, se odrazí v našem posmrtném životě. Buďme příslušníkem náboženské sekty, choďme na ranní mše do kostela. Věřme, že každodenní obětiny božstvu nám zaručí šťastný život. Tolerujme víry ostatních, ale nezapomínejme věřit v jednu jedinou a prostou věc. V lásku.
Autor darilka, 19.01.2010
Přečteno 512x
Tipy 2
Poslední tipující: UCET KE ZRUSENI, ewon
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Koncentráky byly strašná místa, kde umíraly tisíce lidí, ale co jiného jim zbývalo než věřit? Měli snad ti nevinní lidé na výběr? Nevím, jak se chováš ty v situacích, kdy ti něco nevychází, kdy ti je mizerně a máš pocit, že už nic na světě nemá cenu? Mohu-li mluvit za sebe, pokouším se věřit. Věřit v to, že bude líp. Že mám jen špatné období, které přejde a bude zase dobře. Přestane pršet a vysvitne slunko. Smůla se mi jednoduše přestane lepit na paty. Věřím v to,protože mi nic jiného nezbývá. Kdybych nevěřila, mohla bych se psychicky zhroutit. Kdybych byla slabší povahy, mohla bych si i ublížit! Takoví lidé na světě jsou. Neumí se vypořádat s tím, že zrovna teď něco nevychází podle jejich představ, tak si ublíží. A ublíží nejen sobě, ale také své rodině, svým přátelům, známým. Proto se ptám : není v každém z nás schovaná alespoň malá víra? Můžeme tomu říkat jinak - Dobrá víla, Tetička lepších časů nebo snad Naděje??

12.05.2010 20:49:00 | darilka

A jak víš že by se Robinson nezachránil i kdyby v zachranu nevěřil-tedy ani věřil ani nevěřil..Nevím jestli osud nebo Boha zajímají lidské představy kterým se říká víra..Byly miliony lidí kteří pevně věřili v zachranu a v Boha a stejně skončili strašnou smrtí,třeba v koncentrácích.

31.01.2010 11:53:00 | Weylin

to ewon : To je právě ono! Lidé sice umírali dřív, ale podle mě byl jejich život plnohodnotnější. Ano, neměli počítače, mobily, televizi, ale uměli se zabavit jinak.V dnešní době je málo lidí, kteří se umí bavit bez výplodů vědy a techniky. Ať si do googlu zadáš cokoliv, všechno ti to najde, internet všechno ví.A co se náboženství týče? Dalo by se říci, že já sama jsem deista.Věřím, že něco "nadpřirozeného" může být, ale jestli je to Bůh, nevím.Co vím je to,že před lety se i náboženství bralo jinak.A teď? Lidé se vraždí jen kvůli tomu, že jsou jiného vyznání,muslimové pro svého boha narazí letadly do mrakodrapů.Ano, i ve středověku se vraždili kvůli náboženství lidi, ale to vše bylo zaviněno církví, a o té já nemluvím.Možná proto nemám ráda církev,protože je ve mně stále to,kolik lidí už kvůli ní v minulosti muselo zemřít!Náboženství a víra je otázka a námět k mnoha diskuzím... :o)

26.01.2010 15:22:00 | darilka

... na druhou stranu ona víra v tom smyslu, v němž je zde uvedena, přináší i jakousi sílu - možná je to síla optimismu, důvěry.... Na Haiti teď bylo 120 000 obětí; 133 lidí vytáhli po 11 dnech živých z trosek.... Statistika v takové situaci člověku jasně řekne, jaké má asi šance--- víra umožní věřit v zázrak.......... Ve velkém měřítku ta zachránění byla prostým okrajem nějaké statistické křivky; z pohledu konkrétních okolností každého z těch případů a z pohledu zachráněných - zázrak...................:) Srandovní ovšem je, že *budu věřit, abych zvýšil své šance a svou sílu* asi moc nefunguje...

24.01.2010 19:33:00 | pamp_elka

já myslim, že většina lidí nechce moc vědět. A v pravěku umírali zimou a hladem. ve čtyriceti?

23.01.2010 20:12:00 | ewon

Ale proč chtějí lidé všechno vědět? V pravěku nevěděli nic a jak se jim žilo :o)

21.01.2010 22:46:00 | darilka

ten konec je trošku crazy.
Podle mě kouzlo vědy je v tom, že většinu věcí z běžného života vysvětlit nedokáže- za to dokáže vysvětlit spoustu jiných věcí. :-)

19.01.2010 23:21:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí