náboženství a víra

náboženství a víra

Anotace: reakce na roman polach z i-dnes "modlitba - způsob jak nedělat nic a přesto si myslet, že pomáháte"

roman polach na i-dnes se pozastavuje nad kostely a pobožností. pozastavuje se způsobem jen těžko komentovatelným. ani netuší, že používá všechny známky „boje” velikého rudého bratra v neblahé době ve které jsem vyrostl.
i když pokřtěn, nejsem praktikujícím křesťanem ani členem žádného jiného náboženství už čtyři desetiletí. podotýkám toto pouze v souvislosti z možné podjatosti na dané téma.
můj jinak nedůležitý postoj k víře samotné bych možná přesunul na jindy. a navíc není nijak originální. chci se jenom zastat těch praktikujících věřících i s „jejich” modlitebnami. nemusím k nim patřit a mohu se jich přesto zastat i když netuším zda-li o to vůbec stojí. tedy odemne. od ztraceného jedince bez víry.
a už jen tato slova nejspíš nakrkne ony věřící, když podotknu, že jakákoliv víra, víra v cokoliv je krásná. krásná a svým způsobem vznešená až do chvíle která je ovšem hmatatelná až na jejím konci když už je beznadějně pozdě, tedy až do chvíle, než se stane posedlostí a fanatismem. nemusím snad připomínat, že stav části fanatického islámu je pouze kopií stavu křesťanství středověku. a tak bych tento příklad ani neuváděl. líbí se mi jako příklad fanatické náboženství fašistů a později komunistů mající ony všechny potřebné atributy.
je úsměvné jak se dodnes nenávidí a jak jsou si přitom podobní. nechce se mi tady vypočítávat všechna podobenství a následně se rýpat v doložitelných detailech, které nakonec nadanej populista hravě vyvrátí. už nevím od koho mi v hlavě občas zazvoní věta, že víra je dar. a docela se zdá trefná ona slova vyjadřující ten jinak pro mne těžko popsatelný vztah k něčemu, chcete-li, k někomu vyvolenému.
já například věřím, že se dožiju pátku a zapálím si dýmku u točené dvanáctky. a věřím, že zas jednou budu mít pejska a snad opět jezevčíkovitého a možná hned dva i když z těch nejmenších. a taky věřím ve spoustu dalších hloupostí a jen doufám, že se nikdy nebudu brát vážně, jak se berou všichni fanatikové. ať již sportovní, nebo tvrdý zastánci zdravé výživy a p. :-)
Autor slavekmiloslav, 26.08.2010
Přečteno 574x
Tipy 15
Poslední tipující: umělec2, Aťan, Romana Šamanka Ladyloba, la loba, Gabrielle, sir Chadwick, dead-head, Weylin, ewon, ...
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ano, takhle nějak si představuju zralý názor. Jasné ST

10.11.2010 21:40:00 | Aťan

Tip za odvahu...jak řekl jeden mystik "Náboženství jsou lidský výmysl".skutečný Bůh,Universum,Tao,Tvořivá síla atd.je nepopsatelný a neuchopitelný...a myslím,že právě básníci se pokoušejí s tímto nekonečnem utkat...

13.10.2010 13:56:00 | la loba

Tolik zoufalství v komentech či dílech od jednoho, se jen tak nevidí. Otázka se nabízí, kdo jím tedy fakticky trpí:)

10.09.2010 11:58:00 | Lilien

V to,že se dožiješ pátku nemusíš věřit,buď se dožiješ nebo ne,jiná možnost není,víra v to nebo něco jiného je jen druh zoufalství a nepochopení nespočetných útěků a fint lidského ega.Ale jinak se mi Tvá úvaha celkem líbí..

31.08.2010 10:45:00 | Weylin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí