KDO S KOHO

KDO S KOHO

Anotace: Úkol na literární kroužek. Téma: Hádka, výměna názorů

"Nemáš pravdu," zavrtěl hlavou muž v bílém oblečení obklopený prapodivnou stříbrnou září a jemně lehkým pohybem prstů naznačil druhému muži před ním, že pravdu skutečně nemá, "o co si myslíš, že to mám lehčí než ty? I ty bláhový, já se musím řídit všemi těmi přikázáními jenom proto, že se to ode mě vyžaduje a dávám tak druhým správný příklad, i když bych někdy dal lidem pouze za vyučenou. Ale to už je tvá práce, viď?"

"Ha, ha!" rozesmál se černý muž. "Stěžuješ si na Boží přikázání? Vždyť si je sám vymyslel!"

"Jako bůh ale nemůžu vzít věřícím to, co už jim náleží, jenom z mého čirého rozmaru," namítl rozesmutněle bůh a upřel na padlého anděla svoje zraky, co tak mocně naznačovaly jeho momentální vnitřní boj. "Zato ty jim můžeš vzít duši," sklopil pohled bůh.

"Ne před tím, než jim ty vezmeš život. Živým lidem duši vzít nemůžu," stáhl koutky úst ďábel, jako kdyby mu to bylo nadmíru líto. Brát duši i živým lidem, to by se mu vskutku líbilo.

"Kdybys mohl, nedal by se svět dále nazývati světem," snažil se marně donutit bůh ďáblovi smysl správné cesty. "Tak co ty? O co ty máš víc, než mám já? Máš svoje rozhodnutí neovlivněné rozhodnutím druhých. Máš možnost napravit svoje chyby. Máš možnost potrestat lidi podle svého, kdežto v mé pravomoci je jenom dát je do tvých rukou."

"Tak to vidíš, starče," opovržlivě ohrnul ret ďábel, "já bych nemohl existovat bez tebe a ty bys nemohl existovat beze mne. Stejně jako dobro neexistuje beze zla, jako nebe neexistuje bez země, jak smrt neexistuje bez života a dobří lidé zas nejsou bez těch špatných. Stejně tak by nebylo mě, kdyby nebylo tebe. A to je něco, co mě bude sžírat do konce světů - rovnováhu udržuji s pomocí boha se svázanýma rukama."
Autor Monica., 05.10.2011
Přečteno 614x
Tipy 3
Poslední tipující: dead-head, ewon, Weylin
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No zni to velmi podobne, ale neni to ucel si hrat se slovy. Nicmene dokonalost je specificka a uplnost je univezalni. Ono dokonalost na bazi Jezise ma sice sirokej zaber,ale je to jen cast veci (typicky hrisne chovani je zakazano). Uplnost na bazi bozstvi je univerzalnost - sirsi zaber,mystika apod.

Co se tyce osobni zkusenosti - viz moje uvaha o exkrestanu. Vim,co je to usilovat o dokonalost,vim co to s sebou nese a vim, ze pro muj svet je to uz zbytecnost. Prirozenejsi mi je univerzalnost.

Jinak k te Jezisove vete - byl Jezis clovek nebo buh? A v tomhle svetle: jaka tedy byla jeho vize dokonalosti? Lidska nebo bozska?
Jinkak treba v Ezechielove vizi je buh predstaven, jako bytost s hlavou lva,byka,orla a cloveka - coz je narazka na to, ze ma 4 charaktery a tedy jeho chovani pokryvaji 4 osobnosti (a lidskost pouze z 1/4). Jaka je treba tady dokonalost?

13.10.2011 12:00:00 | dead-head

Někdy se mi zdá že je jen takové filosofické hraní si se slovíčky..Možná že míň je někdy v tomto případě víc,ale jestli to tak vnímáš a dává ti to něco,proč ne.Možná že než tyto věci rozebírat a popisovat by bylo lepší zkusit je realizovat na sobě. Buďte dokonalí jako váš otec na nebesích..že. No,ale každému co jeho jest.:-)

11.10.2011 11:56:00 | Weylin

například:
dokonalost - je dávat v duši prostor Ježíšovi samotnému (tj. pozitivní morální hodnoty) nebo jen Ďáblovi (negativní morální hodnoty),
úplnost - je dát v duši prostor Ďáblovi i Ježíšovi dokupy (jakože ti dva jsou 2 poloviny Boha).

Další příklad
dokonalost je život v čisté logice,
úplnost je život v logice, citu, intuici a emoci.
(to je dělení osobnosti podle Junga, ale klidně to lze vztáhnout i na klasické typy osobnosti).

Výsledek je ten, že dokonalejší osobnost je výraznější v dané oblasti, ale za cenu toho, že neumí používat zbytek své duše nebo těla...

10.10.2011 17:15:00 | dead-head

D-H..jaký vdíš rozdíl mazi dokonalostí a úplností?

06.10.2011 19:26:00 | Weylin

Odbožtěný bůh a oddémonizovaný ďábel - samozřejmě v křesťanství (ostatní náboženství rozporuplnost svých bohů uznávají) - a lidksy spolu komunikují - to je představa sjednocování protikladů.
Snad jde jen o to, jestli máš odpověď na otázku: Je účelem života dojít k dokonalosti nebo k úplnosti ?

06.10.2011 17:01:00 | dead-head

oceňuju ten nápad

06.10.2011 15:59:00 | ewon

Ano,dobro nemůže existovat beze zla a napoak..ale jen v tomto duálním světě-je otázka jestli vůbec nějaké dobro a zlo existuje. Ale Život-s velkým Ž asi může -nebo spíš musí existovat se smrtí i bez s ní.Je totiž otázka jestli nějaká smrt vůbec je:-) Atd..:-) Ale je myslím dobré se nad tímto zamýšlet.

05.10.2011 23:15:00 | Weylin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí