Náboženství, Karma a Duše

Náboženství, Karma a Duše

Anotace: Pravda za to stojí...

Pozor! Nejsem žádným způsobem zaujatý proti věřícím lidem. Každý má právo věřit v co chce. Víra podle mě ale není efektivním nástrojem pro poznání pravdy. Důvodem sepsání tohoto článku není záměrné tažení proti náboženství, kultům a sektám atd., nýbrž chci čtenáře seznámit s pravdou a umožnit jim zamyslet se.

Zamyslete se prosím nad těmito vysvětlivkami některých pojmů.

1.) Kult-náboženství: Ponížené uctívání bohů, lidí, objektů, věcí, svatyň, atd... a velmi často také strašná a fanatická forma v kombinaci s rituály, uctíváním a oběťmi.

Náboženství jako ztělesnění vazby zpět k bohu nebo stvořiteli znamená totéž co stagnace, brždění pokroku, omezení, zúžení a setrvání v předepsaném způsobu myšlení a falešných filozofií, ideologií, článků víry a jiných církevních učení a učení víry. Rovněž kultovní náboženství a učení víry zapovídají a odjímají lidem jejich odnepaměti vlastní právo prací vlastních myšlenek prozkoumat a odůvodnit tvořivé zákonitosti a univerzální souvislosti.
Existuje však jen jedna cesta k poznání pravdy: Tato jediná možná evolutivní cesta člověka spočívá v tom, že si každý řádně a poctivě promyslí vše jednou přečtené, slyšené a prožité, a to s nezbytnou zdravou kritičností, jakož i s rozumem a porozuměním, aby tím tak člověk sám dosáhl jasno o skutečných souvislostech, a tím si opět vypracoval potřebné vědomosti.

2.) Přívrženci bludných učení = jsou lidé, věřící věcem, které nikdy nemohou být dokázány kvůli nedostatku znalosti efektivní pravdy.

3.) Kulty-náboženství jsou: všechny varianty Křesťanství, všechny varianty Islámu, všechny varianty Hinduismu, všechny varianty Buddismu.
Kulty-náboženství jsou vytvořeny toliko pro vykořisťování, nadvládu a moc nad širokou veřejností.

4.) Duše:(nemá nic společného s nesmrtelným duchem)je to materiální část lidského těla. Sestává z nervového systému a nervového centra

5.) Karma: (Sanskrit = práce, dělání; To je před-význam je Kamma )
Karma neznamená nic menšího než zákon kauzality, který je přírodně-tvořivým zákonem příčiny a následku. V tomto zákonu jsou zahrnuty obě sféry, jak hmotná sféra, tak rovněž nehmotná nebo také duchovní sféra.
Vše a všichni a všechna existence, uvnitř a za naším vesmírem jsou uspořádáni v tomto zákonu, protože jen logika příčiny a následku může dát záruku pokroku a vývoje života v duchovním a hmotném.
Karma nemá nic společného s' hříchem', špatnou "karmou" z minulých životů, atd.. jak je myšleno v bludných učeních v sektách Nového věku a v jistých kultech a náboženstvích.
Autor Muad Dib, 05.01.2007
Přečteno 514x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobře, když je podle tebe náboženství moudré, tak uveď příklady této moudrosti. Omyl, ten kdo trvá na něčem starém brání sám sebe v pokroku. Církve namísto, aby ducha osvobozovaly, tak jej naopak svazují nesmyslnými a nelogickými dogmaty. Bůh je tvůj otec(?), takže tvoje matka se milovala s jiným mužem než se svým manželem? Snažíte se ponat jen vírou, ale to jaksi není pravý nástroj ponání, víra je slepá. Ty myslíš, že tvoje kroky vede Bůh?
Ale jak ty říkáš, je to tvoje cesta, vůbec ti ji neberu, ještě dlouho bude člověk slepý, než zahodí vše co jej oslabuje a konečně uvidí celý vesmír v těch jesytějších barvách. Netvrdím, že je jen jedna cesta pravdy, jen si myslím, že nevede přes slepou víru a víru vůbec.

14.02.2007 08:47:00 | Muad Dib

To by mě zajímalo, co na to řekne Hippy...

17.01.2007 13:35:00 | Muad Dib

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí