Co je víra?, pohádka?, jak pro koho

Co je víra?, pohádka?, jak pro koho

Když se řekne věřící člověk, křesťan, tak to znamená, že musí věřit, a to z Vlastního rozhodnutí, že kdysi byl někdo schopný oživit Mrtvého opět k životu.
Tak že, jestliže někdo o sobě řekne, že věří v Boha, Ježíše, tak zároveň tím automaticky potvrzuje tento a i jiné Zázraky.
Člověk nevěřící, nebo člověk hledající, tápající v toto oživení mrtvého člověka stoprocentně nevěří a je to pro něj jednoduše nepochopitelné.
Pro spousty lidí, obzvláště pak u nás v Čechách, je toto, a i jiné Ježíšovi Zázraky jedna velká pohádka.

Tak mi teda vychází, buď věřím se vším všudy, a nebo stále hledám, tápám, zkrátka jiná možnost není.
Nemůžu tedy říci, jsem věřící křesťan, věřím v Ježíše, ale s tím vzkříšením Lazara mi to nějak neštymuje.
Sám Ježíš řekl nevěřícímu Tomášovi, a to, když se mu fyzicky ukázal a nechal ho přesvědčit, že jeho rány od hřebů jsou skutečné, toto.
Ty jsi mě musel vidět abys uvěřil, ale přijdou jiní, kteří mě neuvidí a i tak uvěří.

Vedle naší země, je Polsko, za humny, a tam této "pohádce o vzkříšení", věří drtivá většina lidí.Za humny, neskutečný, až zvláštní paradox.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 05.04.2015
Přečteno 542x
Tipy 5
Poslední tipující: Pamína, Amonasr, Frr
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Víra je jedna věc a skutky druhá, že ano. Aneb po ovoci poznáme strom, ne?

Tady je jeden příklad, jak Poláci vyřešili své církevní restituce
http://www.blisty.cz/art/73556.html

V tomhle smyslu se zřejmě chováme stejně - nezávisle na preferovaném dogmatu.

06.05.2015 08:13:07 | dead-head

Ano, po ovoci poznáte strom.Jenom bych opět jen dodal, že Poláci jsou více věřící, a to je známá věc v celé Evropě i ve světě.Jiná věc je to s restitucemi.Jsem přesvědčen, že o těchto nesprávně rozhodnutých restitucích, rozhoduje Hrstka politiků, spolu s dnešním kněžstem, a to jak u nás tak i v Polsku.Nevěřím, že na tato špatná rozhodnutí mají lidé v Polsku i v Česku nějaký větší vliv.Od dětství uznávám Mistra Jana Husa a jeho učení.Jemu by se jistě tato špatná rozhodnutí nelíbila, a dal by se dnes jistě k Baptistům - (Baptisté odmítli restituční stamiliony od státu.Chtějí být soběstační - iDNES.cz).K tomuto jejich rozhodnutí, není co dodat.A co se týká Poláků, mají svoje klady i zápory, zrovna tak jako my Češi.:-)

06.05.2015 17:34:49 | Jeněcovevzduchukrásného

„…buď věřím se vším všudy, a nebo stále hledám, tápám, zkrátka jiná možnost není.“ To je naprosto nesmyslné tvrzení. Já v boha nevěřím, a nikterak netápu.

05.04.2015 19:29:05 | pedvo

Dobrá, jestli jsi člověk, který si nikdy nepoložil otázku, proč tady vlastně jsme?, kde jsme se tu vlastně vzali?, jaký to má všechno smysl, a tak podobně,
tak tedy patříš do třetí skupiny lidí.A na to já říkám, nic proti tomu.Děkuji za reakci, byla přínosná.

06.04.2015 18:53:49 | Jeněcovevzduchukrásného

Nepatřím do skupiny lidí, kteří si nikdy nepoložili onu otázku. Patrně se ti nějak nedostává potřebných skupin.

13.05.2015 21:32:21 | pedvo

No jo, a možná, že jsi mimozemšťan, a ani o tom nevíš:-)

15.05.2015 15:37:08 | Jeněcovevzduchukrásného

Na to nemusím být mimozemšťan. Zmiňovanou otázku jsem si položil a zodpověděl jsem si ji jinak, než nábožensky. Přes mimozemské bytosti jsi tu snad spíš ty než já, já na nic takového nevěřím a naopak se držím pěkně při zemi. Ostatně nejsem žádná výjimka, stejně uvažuje spousta jiných lidí, ne-li většina.

15.05.2015 18:50:23 | pedvo

Velice se mýlíš.Drtivá Většina lidstva právě věří v duchovno, v něco, co se nedá ohmatat.Nechci tě urazit, ale zkus si o tom něco přečíst, ale z ověřenějších zdrojů.:-)

16.05.2015 10:28:55 | Jeněcovevzduchukrásného

Mám načteno víc než dost. Co míníš ověřenějšími zdroji? Ověřenější, než jaké? Přece nevíš, co jsem četl, jak můžeš soudit, že jsou to málo ověřené zdroje? Mimo to, lidé, kteří věří v nějaké duchovno (jak píšeš) ještě zdaleka nemusí věřit v Ježíšovo vzkříšení atd., o čemž píšeš v textu. Motáš různé věci dohromady.

17.05.2015 18:16:41 | pedvo

Od začátku z tebe cítím hodně negativní energie, a nerad bych se s tebou točil v bludném kruhu o tom, kdo má, či nemá pravdu.Přeji ti vše dobré, měj se hezky :-).

18.05.2015 13:27:32 | Jeněcovevzduchukrásného

Mám jiný názor než ty, proto soudíš na negativní energii. Typické.

18.05.2015 19:35:23 | pedvo

Co cítím, to cítím, s tím nic nenadělám:-(, pa.

18.05.2015 19:47:26 | Jeněcovevzduchukrásného

Ano, kde není argument, opřeš se o pocity. Jinak smýšlející člověk tápe, případně je „mimozemšťan.“ Na otázku ohledně „ověřenějších zdrojů“ jsi mi neodpověděl. Opravdu tě nelze brát nějak seriosně.

19.05.2015 12:26:29 | pedvo

Copak nepotkáváme zázraky co chvíli? Nebo to tak vidím jenom já, protože jsem věřící? :-)

O Polácích radši nemluvím - po našem úžasném panu faráři nastoupil jeden takový profík z Polska, špatně mluví česky a sází mše jak housky na krámě, takže těžko hledám důvod do kostela zajít, respektive chodím tam jenom tehdy, když bohoslužba není. Smutné, viď.

05.04.2015 18:50:30 | Pamína

Já vím, zkrátka, nikdo není dokonalý, ani farář :-)

06.04.2015 19:07:28 | Jeněcovevzduchukrásného

Myslím si, že věřit se dá i mimo zavedené konfese. Tudíž to, co píšeš, je asi spíš vzkaz pro příslušníky křesťanských církví - chápu, že být křesťanem znamená tak trochu věřit i na to, co se vzpírá „zdravému rozumu“. Ale ani to bych nebral jako dogma. Domnívám se, že Bible vznikla v určitém prostředí a v určité době, kdy lidé byli ochotní věřit různým „pohádkám“ a tak ty biblické příběhy vnímám spíš jako podobenství, jejichž prostřednictvím si má věřící osvojit křesťanské principy, a není nutné to vše brát zcela doslova jako skutečné nijak dodatečně nezkreslené události, byť možná mají nějaký reálný základ, který byl příslušně převyprávěn. Myslím, že pokud by si příslušníci křesťanských církví nepřipouštěli podobný volnější výklad, hlásilo by se jich k církvím ještě mnohem méně, než se jich nyní hlásí, resp. bylo by mezi nimi mnohem víc pokrytců, než kolik se jich nyní mezi nimi skutečně nachází. Tím nechci říct, že nejsou věci mezi nebem a zemí, podle mne jsou, ale jsou mnohem méně viditelné v materializované podobě očima viditelných zázraků, jak by si člověk možná rád přál.

A pokud jde o Poláky, to je zvláštní kapitola. Pokud je mi známo, tak kněžské povolání je na polském venkově především dobrý byznys, který už se mnohým Polákům začíná také postupně zajídat, jen ty tradice a z toho plynoucí společenský tlak jsou tam ještě stále hodně silné. Je otázkou, do jaké míry je tento byznys skutečně propojitelný s opravdovou vírou – ale to je problém církví asi obecně, nejen v Polsku…

05.04.2015 12:50:53 | Amonasr

Tak, tak, podle mnohých jsem ztratil zdravý rozum, pokud trvám na tom, že, a to nejen já, věřím v Ježíšův Zázrak vzkříšení Lazara:-), já to beru.Jak říkáš, jsou věci mezi nebem a zemí.Je to opravdu otázka víry, a tu jak se zdá asi mám, i když se stále a stále dopouštím hříchů.Už jenom to, a obzvláště teď, když vysvitne slunko a dívky, ženy, vytáhnou kratší sukně a já na ně civím div se nenatáhnu.Věřím však, že Bůh je natolik milující, že mi to snad potom i odpustí.Doufám:-)

05.04.2015 13:45:46 | Jeněcovevzduchukrásného

Věřím v takového Boha, který si s něčím podobným hlavu vůbec neláme :-D

05.04.2015 16:00:22 | Amonasr

Dobrááá, jen dodám, Bůh nám dal Desatero, aby jsme Ho vůbec pochopili, a měli na vybranou, jakou cestou se pak i dáme.Nakonec tak jako tak, půjdeme na trh se svojí vlastní kůží, a to se mi zdá spravedlivé :-)

05.04.2015 16:13:39 | Jeněcovevzduchukrásného

Ano, to se mi líbí, jak to vnímáš - jdeme všichni se svou kůží na trh :-D My se ve skutečnosti tolik v konečném důsledku nelišíme, jak by to mohlo vypadat. Nemám důvod nesouhlasit s Tvým výrokem, že Bůh nám dal Desatero. A způsob, jak nám ho dal nebo dává a jaké tomu dáme nebo nedáme jméno či zda si vystačíme pouze s těmi několika málo imperativy a jak mají přesně znít, to myslím není až tak podstatné. Důležitější je, zda to "Desatero" máme přirozeně otisklé v sobě, než zda je vyryté do nějakých desek či natištěné na papíru vně nás samotných :-)

05.04.2015 18:25:42 | Amonasr

Ano souhlasím, ale i tak se to Desatero muselo k nám nějak dostat.Jak říkám, je to o víře.Já tedy věřím, že Mojžíš byl tedy ten, který nám ho skrze Boha předal.A také , ale věřím, že člověk, který nevěří, ale je v poho, tak bude mít jako každý jiný, stejné spravedlivé Boží vážení.Myslím tím, žádná privilegia věřících.On vidí do každého z nás, Nikdo ho neoblafne.

06.04.2015 14:17:08 | Jeněcovevzduchukrásného

Mně se právě líbí, jak se lišíš od fanaticky věřících tím, že připouštíš spásu duše i těch druhých, pokud žijí v souladu se svým svědomím. Ti fanatici se totiž sami oné duševní spásy stěží mohou dočkat, když si chtějí boží lásku ukrást jen sami pro sebe ;-) Mimochodem, shodou okolností jsem se dnes dočetl o celoevropském průzkumu ohledně manželské nevěry a vyhráli to Poláci - celých 28% jich přiznalo manželskou nevěru. Například my za nimi v nevěře zaostáváme o 3 procentní body a Slováci dokonce o osm. Tak nevím, nevím, jak to jde dohromady s jejich religiozitou - jestli víra a religiozita nejsou nakonec dvě úplně rozdílné věci... ;-)

06.04.2015 18:02:19 | Amonasr

Je to tak, no a s těma Poláky to bude jistě jako se všemi lidmi všude na světě.Jsme více méně všichni hříšní.

06.04.2015 18:48:38 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí