Úvaha o Bohu

Úvaha o Bohu

Anotace: my jsme všichni Gogo

Bůh je jen jeden
A cest k němu mnoho
A bytostí je mnoho
A všechny jsou boží

Všechno co neznáme
Je Bůh
Všechno co poznáme
Je Bůh
Boha však neznáme

On je Bůh, no těbůh
Ty jsi bůh
Já jsem taky bůh
A my jsme všichni Gogo

Herrgott
A Gott je člověk
A Bůh
Karel Gott mit uns
Autor Ziny, 17.12.2015
Přečteno 1126x
Tipy 16
Poslední tipující: Cyrda, Dreamy, GiovaniDaVinci, Papagena, Jeněcovevzduchukrásného, Jort, enigman, Frr, Amonasr, ...
ikonkaKomentáře (70)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Z čeho usuzujete, že bůh je jen jeden?

27.12.2015 18:17:15 | lastovka

Bůh je jedna osobnost a zároveň je neomezený. Naše měřítka na množství jsou v duchovní rovině úsměvné a je pravda, že záleží na nás, čím se necháme prostoupit.

31.12.2015 10:10:40 | Lilien

Z čeho usuzujete, že "bůh je jedna osobnost a zároveň je neomezený"?

31.12.2015 16:18:07 | lastovka

Původní védské spisy, nic uměle vykonstruovaného. Meditací procítěné.

31.12.2015 20:15:24 | Lilien

Děkuji Vám za snahu o odpověď, ale původní védské spisy jsou výtvorem člověka. Tedy když píšete "nic uměle vykonstruovaného", jde zřetelně o omyl, neboť vše co vytvořil člověk je "uměle vykonstruováno". Ale nevadí, zkusím svou otázku přeformulovat. Co se píše ve védských spisech, že jste s toho usoudila, že "bůh je jedna osobnost a zároveň je neomezený"?
Co se týče meditace, to je jen Váš subjektivní prožitek a nikdo jiný nemůže z tohoto Vašeho osobního zážitku, nic vyvodit. Tedy ani já.
Opravdu si vážím to, že se mi snažíte zodpovědět mou otázku. Celí život mne nesmírně děsí představa, že má existence je jen nesmyslný produkt náhody. Přečetl jsem všechny teologické a filozofické spisy, na které jsem narazil. Neobjevil jsem v nich ani náznak něčeho, z čeho by se dalo usoudit, zdali bůh existuje či ne a jaký je. Objevil jsem v nich jen touhu lidí po odpovědích a odpovědi jež vytvořili opět lidé, aby tuto touhu uspokojili. Jenže tyto odpovědi nemají žádnou relevanci. Jsou čistě produktem lidské fantazie a nejsou podloženy žádným reálným argumente, z něhož by se dalo vyvodit, že bůh existuje a jaký je.
Prosím, jestliže nějaký takový reálný argument znáte, prosím podělte se se mnou o něj.

01.01.2016 17:58:57 | lastovka

A co když ty verše jsou psané jako ironie na boží podstatu? Co když ty verše právě zpochybňují boží jedinečnost?
Naopak, pokud křesťanství hlásá trojjedinnost boha, můžeme předpokládat, že pravý Bůh je skryt ve všech náboženství na zemi a je n-jedinný, kde n znamená veškeré boží formy.

01.01.2016 16:14:12 | Ziny

Nemám potřebu pochybovat, já jsem si jistá a pokud ty ne, pak mne to vůbec nezajímá. Pochopit Boha nelze spekulacemi v mozku a já nemám potřebu nikoho přesvědčovat, každý má svou cestu. Nicméně pokud bys věděla jen ždibet o védské kultuře, takto bys nikdy neragovala.

01.01.2016 16:23:15 | Lilien

Jsem zmaten, jde o reakci na mne, nebo na Zinyho?

02.01.2016 12:10:25 | lastovka

Lilien, doufám, že to nebyla reakce na můj komentář. To by mne mrzelo. :D

01.01.2016 23:25:48 | Ziny

ach Zini, jste tak silná osobnost, človíčku drahocenný...

14.11.2016 13:32:48 | Tvořilka Lenka

A proč si myslíte že není? V každém závodě je jen jeden cíl. Nebo to cítíte obráceně? Jedna cesta a mnoho bohů?

29.12.2015 21:13:42 | Ziny

Z čeho jste usoudil, že si myslím, že není jen jeden? Já to nevím. Nevím zdali existuje či neexistuje bůh a stejně tak nevím, zdali neni nekonečno bohů. Vy jste napsal, že "Bůh je jen jeden", tak by mne jen zajímalo, zdali tento názor máte něčím podložen, nebo vám představa jednoho boha pouze nejvíce vyhovuje a tak tomu prostě jen věříte.

29.12.2015 23:17:22 | lastovka

Hmm, zajímavé. Je podstatné věřit? Já v podstatě nevěřím, jen jsem přijal fakta. Věříte že existuje jižní pól?

30.12.2015 15:37:21 | Ziny

Nevěřím, že existuje jižní pól a stejně tak nevěřím, že neexistuje. Prostě to nevím. Všimněte si prosím, že jsem Vám odpověděl na vaši otázku. Vy jste na tu mou stále ještě neodpověděl. Zkusím to znovu. Z čeho usuzujete, že bůh je jen jeden? Co myslíte těmi fakty?

31.12.2015 00:00:06 | lastovka

Vy věříte a zároveň nevěříte, že existuje jižní pól. Ale on existuje i bez vaší víry - nevíry. Nejsem teolog. Se svou otázkou se obraťte raději na odborníky, je jedno ze kterého náboženského směru. Celou informaci: Bůh je jen jeden, můžete vnímat různě. Buď jako dogma, nebo jako fakt, ironii, nebo jako alegorii atd atd. Záleží přeci jen na vás, co necháte proudit kolem sebe. Nemyslíte?

31.12.2015 10:04:37 | Ziny

Nenapsal jsem, že věřím a zároveň nevěřím, že existuje jižní pól. Napsal jsem, že to NEVÍM. To je něco zcela jiného.
K vašemu dotazu. Nemyslím, že záleží jen na mně, co nechám kolem sebe proudit. Mé životní zkušenosti mne vedou k přesvědčení, že mé možnosti ovlivnit realitu jež mne obklopuje jsou mizivé, né-li nulové.
Opět jsem váš dotaz zodpověděl a Vy opět ne. Neznám žádné odborníky na otázky boží existence, ale i kdybych znal a řekli by mi svůj názor, tak by mne stejně zajímalo, z čeho VY usuzujete, že bůh je jen jeden. Což jsem se stále nedověděl.

31.12.2015 16:33:31 | lastovka

Vnímejte prosím co píši. Znova dávám odpověď. Pod pojmem Bůh si lze představit všechno co neznáme a všechno co poznáme. Boha však neznáme. Pokud vnímám Boha jako duchovní cestu, je Bůh všeobsažný. Každý z nás kráčí po své cestě, někdo má zavřené oči, někdo má zavřené srdce.

01.01.2016 16:04:43 | Ziny

Celý náš dialog velmi pozorně vnímám co píšete, tedy alespoň se o to snažím, ale odpověď na mou otázku jsem ve vašich slovech nenalezl. Prosím, mluvte se mnou jako s úplným blbcem, což také jsem. Píšete "boha však neznáme" a já s vámi naprosto souhlasím. Nevím zdali bůh existuje, nevím jaký je a nevím zdali je jen jeden. Vy píšete, že "bůh je jen jeden". A já se ptám, zdali toto tvrzení máte něčím podloženo, nebo tomu jen věříte. Z vašich dosavadních slov mám dojem, že tomu jen věříte, stejně jako všichni ostatní věřící lidé s nimiž jsem mněl možnost hovořit. Mohu se mýlit. Jestliže se mýlím, prosím pokuste se mi to nějak polopaticky vysvětlit. To co jste doposavad napsal, na mne působí, jako snaha vyhnout se přiznání, že svou víru v existenci jednoho boha nemáte ničím podloženou. Prosím, neberte to jako útok na Vás, tyto otázky jsou pro mne nesmírně důležité a velmi pozorně Vám naslouchám. Oči i mysl mám doširoka otevřené.

01.01.2016 18:28:52 | lastovka

Příteli, jste jistě velmi vzdělaný muž. Jednou jsem slyšel jeden výrok, bohužel si nepamatuji od koho byl. Cituji: Kdo věří, důkaz nepotřebuje, kdo nevěří, toho žádný důkaz nepřesvědčí. Konec citace.
Možná vám pomůže tento příběh: Jednou si žák postěžoval svému zenovému mistru, že již řadu let hledá cestu k osvícení a stále nenalezl tu správnou. Mistr mu odpověděl: Přestaň hledat a vykroč, každá cesta je správná.
Mně se zdá, z vašich příspěvků, že vy jste na tom stejně jako ten žák. Rád by jste uvěřil v Boha, ale bojíte se opustit svět exaktních důkazů. Prostě přestaňte hledat důkazy a uvěřte.
Pokud se pletu a nehledáte Boha, proč píšete ty komentáře? :D
Svět lidský je jeden, svět duchovna je také jeden. Jeden svět x jeden Bůh(duchovno).

01.01.2016 23:22:48 | Ziny

Jasně, takže jsem to pochopil správně, vaše tvrzení, že "bůh je jen jeden" je jen vaše slepá víra nepodložená ničím a navíc nejste ochoten to přiznat. Používáte spousty rádoby hlubokomyslných citátů, než abyste přiznal, že víte stejné nic, jako já. Zbabělče.

02.01.2016 12:19:42 | lastovka

Příteli, myslíte si, že diskuze s vámi je diskuzí? Z vaší strany už to zavání touhou o vyvolání konfliktu. Nebo snad máte problém se svým egem, které svého vzdělání a inteligence používá na slabší jedince, aby si dokázalo svoji velikost?
Nebo jste jen zklamaný hledáním důkazů Boží existence a teď svoji frustraci léčíte tím, že musíte urazit všechny okolo? Pokud jen zkoušíte pevnost jejich víry, zkuste to kultivovaněji.

02.01.2016 15:09:03 | Ziny

Můžu něco k tomu říct? Nevadí? ...
Já totiž..Já hodně cítím Boha a vím že i když je hodně bohů tak On je taen pravý a jediný, a žádný jiný bůh se Mu nevyrovná, protože On je Stvořitel, On je Láska a miluje každého človíčka stejně, nikoho míň a nikoho víc.. :-) On je stále stejný, neměnný, sám nestvořený, počátek nemající a věčný:-)

14.11.2016 13:36:51 | Tvořilka Lenka

Já se vás jen slušně zeptal, zdali vaše tvrzení, že "bůh je jen jeden", máte něčím podloženo, nebo tomu jen věříte. Vy jste mi neodpověděl. Ani jste nenapsal, že tomu jen věříte, ani jste nenapsal, čím to máte podloženo. Snad zcela kultivovaně jsem svou otázku opakoval a odpovídal na vaše otázky. Vy stále jen mlžíte a odpovědět nechcete. Tedy přistoupil jsem k tomu, že jsem vás nazval "zbabělcem", doufajíc, že vás tím vyprovokuji k odpovědi. Nepodařilo se, co se dá dělat. Pro mne je otázka po boží existenci, zcela zásadní, jestliže tedy vytváříte iluzi, že na tuto otázku máte odpověď, ale buď lžete, nebo tu odpověď nechcete říci někomu jako já, pak musíte chápat, že člověk jako já, který hladoví po odpovědi, na vás bude třeba i útočit, aby z vás tu odpověď dostal.

02.01.2016 17:17:20 | lastovka

Dostal jste odpověď hned ze začátku, Napsal jsem vám, že jsem jen přijal fakta o boží podstatě. Existenci jednoho Boha vám nevysvětlím, protože nejsem teolog a odkázal jsem vás na odborníky. Pokud užíváte automobil, nebo počítač, nejste-li automechanik nebo elektrotechnik, znáte pouze jejich funkci, možná princip a věříte, že budou funkční. Prostě přijmete fakta o jejich existenci a s tím vědomím žijete.
Pokud já vás mám přesvědčit, že Bůh existuje, máte vy důkazy o jeho neexistenci? Ale skutečné exaktní důkazy neexistence duchovní složky bytí - boží podstaty?
Pokud je máte, sdělte nám je. Třeba změní víru. :D

02.01.2016 18:01:14 | Ziny

Píšete už podruhé "přijal jsem fakta o boží podstatě" a já se vás už podruhé ptám: JAKÁ FAKTA? Znáte-li nějaké fakta o boží existenci, prosím, podělte se se mnou o ně. PROSÍM UŽ PODRUHÉ!
A prosím všimněte si, že já na vaši otázku "máte vy důkazy o jeho neexistenci?" teď hned odpovím. Nemám a ani je nehledám. Představa neexistence boha mne děsí. V boha věřím, ale uvědomuji si, že je to jen pouhá víra, jinak řečeno, jen touha po tom, aby to byla pravda.
Vy tvrdíte, že "bůh je jen jeden". A já se musím ptát, je to jen pouhá víra, nebo to máte něčím podloženo?
Mluvíte o jakýchsi FAKTECH. A já se musím ptát, jaká fakta máte na mysli?
Ani na jedno jste mi nedal jasnou odpověď. Jen mlžíte a nutíte mne tak, svou otázku stále opakovat.

02.01.2016 19:09:20 | lastovka

já bych jen - jdouc kolem - připodotkla, že víra je vírou právě proto že člověk VĚŘÍ, bez důkazů - vědci potřebují důkazy - a sami je i podávají, věřící ne
a o tom, kam člověk ohledně víry řadí sám sebe, rozhoduje zas jen on sám - a tak je to i s Bohem, bohem či bohy, věřící věří, nemaje, nemajíc a nemajíce důkazů - vědci jejich víru zkoumají a pomocí svých ne/důkazů se snaží víru vyvrátit - tak to bylo, je a bude, dokud alespoň jeden člověk bude v existenci boží VĚŘIT..

:o)

01.01.2016 18:39:06 | hanele m.

Ano, v podstatě potvrzujete to, co si myslím také, tedy-že lidé věřící nemají nic, čím by svou víru podložili. A pochopte mne prosím správně, já nikomu nechci brát jeho víru, mne jen děsí představa, že bůh neexistuje a tedy jsem svým strachem nucen v boha věřit, ale uvědomuji si, že má víra je jen pouhá víra, tedy jen touha po tom, aby bůh existoval, ale ta hrůza z toho, že neexistuje, stále zůstává. Tak tedy stále pátrám po tom, zdali existuje něco, z čeho by se dalo usoudit, že je alespoň pravděpodobnější, že bůh existuje. Nenalézám to a to přesto, že věřící lidé skálopevně tvrdí, že bůh je. Kde berou tuto jistotu?

01.01.2016 18:58:17 | lastovka

lidé opravdu věřící už z principu víry NEPOTŘEBUJÍ NIC, čím by víru podpořili a nebo naopak vidí důkazy své víry všude kolem, v každodenních maličkostech..
víc už dodávat nebudu, snažím se vyhýbat zacyklení(m se) :o)

01.01.2016 20:11:53 | hanele m.

Ale to není zacyklení, naprosto s vámi souhlasím, lidé věřící prostě jen slepě věří a nemají to ničím podloženo, ale jejich fantazie jim poskytuje iluzorní důkazy, oni je opět slepě přijímají, místo aby si přiznali, že nic neví stejně jako já. Jsou to zkrátka zbabělci co v případě, že jejich víra je ohrožena racionálními argumenty, tak jsou ochotni se třeba vyhodit do povětří, někde na diskotéce v Paříži. Děkuji za vysvětlení. Máte pravdu, s věřícími lidmi nemá smysl diskutovat, jsou to zaslepený, nemyslící zvířata.

02.01.2016 12:30:11 | lastovka

A jak by tedy ty "důkazy" měly vypadat? Není mi jasná jejich povaha. Nemají být vytvořeny člověkem, nemají být iluzorní, co tedy? Je nutné boha vypočítat, zvážit a změřit? A není racionálno vlastně taky jen víra v racionálno?

Můj názor je, že je jedno, jestli věřím v boha (takového nebo makového), ve vědu, v rozum, v duši...všichni víme o světě, ve kterém žijeme, to stejné, tj. nic. A jestliže víra v boha skýtá nějaké problémy, pak se domnívám, že ty problémy jsou problémy lidskými, tedy týkající se čistě jen člověka.

02.01.2016 12:58:58 | Bylinná směs

Souhlasím, nevíme nic. Ziny napsal, že bůh je jen jeden. Pouze jsem se zeptal, zdali tomu věří, nebo to má něčím podloženo. Kdyby mi odpověděl, že tomu prostě jen věří, napsal bych já "Děkuji za odpověď.". Ale on jen mlží a rádoby oduševnělými bláboly vytváří dojem, že nějaký podklad své víry má. Takoví racionální podklad já zoufale hledám celý život, tedy nad tím nemohu mávnout rukou a jsem nucen pátrat po tom, zdali on Ziny nelže. A tak svou otázku opakuji, ale odpověď nedostávám. Už jsem z toho fakt zoufalý. Já také věřím v boha, ale uvědomuji si, že je to jen víra, což je frustrující. Proč on Ziny, stejně jako většina věřících vyvolává dojem, že svou víru má něčím podloženou a nepřizná, že je to jen slepá víra, abych to mohl nechat být?

02.01.2016 16:57:52 | lastovka

to je souhlas s něčím, co jsem neřekla - obyčejná upřímná víra a fanatická víra vymytých mozků JSOU rozdílné věci, naštěstí a bohudík se ne každý věřící člověk nadšeně obětuje pro vraždění kohokoli, nejen jinověrců
a nic z toho, co čtu ve Vaší překroucené reakci, jsem neřekla - nebudu to znovu vysvětlovat, protože Vy svůj názor máte a názory jiných Vás v podstatě nezajímají - jen jako odrazový můstek pro prezentaci Vašeho vlastního pohledu na svět
a jsouc s ním obeznámena, opravdu s Vámi končím

02.01.2016 12:46:52 | hanele m.

Tedy jste věřící člověk, který není schopen svou víru obhájit racionálními argumenty a než aby jste to přiznala, tak zbaběle utíkáte z boje. Nemyslící zvíře.

02.01.2016 12:57:17 | lastovka

Příteli, tohle už považuji za urážku, opatrně na svoji prezentaci, když už něco říkáte, jistě si, při vašem vzdělání a inteligenci, plně uvědomujete i význam svých slov a unesete i jejich zodpovědnost. Být jiná doba, vyzval bych vás na souboj, abych hájil čest dámy. Měl byste právo zvolit si zbraně. :D Ale protože doba pokročila, a jsem prý vyspělejší, věřím, že máte dost cti a omluvíte se. :D

02.01.2016 14:42:19 | Ziny

tudle pan vlaštovička je ukázkový troll - od takového mi omluvy netřeba..
já bych s ním dál nemarnila žádný čas, milý/milí rytíři (1-2) :o)

02.01.2016 19:09:15 | hanele m.

To vy jste vstoupila do naší debaty a když jsem já na váš komentář odpověděl, pohrdavě jste napsala, že se mnou končíte. Teď tu posměšně komolíte mé jméno a píšete, že jsem "ukázkoví troll". A já bych se mněl omlouvat vám? To je ubohý.

02.01.2016 19:50:06 | lastovka

Když mne někdo obviní, že "mne názory jiných v podstatě nezajímají" a uzavře to slovy "s Vámi končím", mám právo mu odpovědět stejným způsobem. To, že je to žena je irelevantní. Všichni lidé jsou si rovni a přistupovat k ženám jinak než k mužům, tak právě to by bylo vůči ženám urážlivé.

02.01.2016 17:30:55 | lastovka

Vy máte něco proti ženám?
Jistě, že ženy mají rovné postavení jako muži.
Ale to nám mužům nedává právo je urážet.
Tedy, pokud jste Muž a ne jen malý chlapec.
Chcete-li s někým komunikovat, jako s rovnocenným partnerem, vyberte si prosím rovnocenného partnera. Nemáte dojem, že vaše jednání je ovlivněno právě rozdílem mezi pohlavím? Nemyslíte, že vaše jednání je ovládáno zvířecími pudy a chcete svého soka zastrašit k útěku, donutit k podřízenosti - vzdání se a přijmutí vašich názorů?
Vy se nejprve pokuste najít sám sebe. Pak vám bude cesta k Bohu otevřena.

02.01.2016 18:23:20 | Ziny

Tak to už je komické. Proti ženám nemám nic, naopak jsem feminista a proto by mne nenapadlo, jednat s ženou jinak než z mužem. Považoval bych to za urážku té ženy. A opakuji. Já tu ženu neurážel, jen jsem jí oplatil stejnou mincí. Všichni tvorové mají právo se bránit, tedy snad i já.
A to další co píšete: "Chcete-li s někým komunikovat, jako s rovnocenným partnerem, vyberte si prosím rovnocenného partnera.", to už zní jako vyložený šovinizmus. Chcete snad říci, že žena jen proto, že je žena, nemůže mi být rovnocenným partnerem? Doufám, že to tak nemyslíte, ale tak jak jste to napsal, to jako šovinizmus působí.
A to další o těch pudech, to myslíte vážně? Doufal jsem, že z mých slov je zřetelné, že naopak striktně lpím na logice a na hledání pravdy. Nemám potřebu si někoho podrobovat a lidi kteří takovou potřebu mají, považuji spíše za zvířata než za lidi. Kdyby jste mi chtěl něco vyčíst, tak to, že lidmi, jež mají potřebu podrobovat si jiné lidi, opravdu hluboce opovrhuji. Všichni kdož se honí za mocí, slávou, majetkem, vlastním úspěchem, sexem, láskou či štěstím jsou podle mne jen pudy zmítaná zvířata a já jimi z hloubi své mysli opovrhuji. To by jste mi vyčíst mohl a já bych vaší výčitku přijal. Můj postoj není správný, ale nemohu si pomoci.
A to poslední: "Vy se nejprve pokuste najít sám sebe." Omlouvám se, ale to už zní jako absolutní blábol. Hledat sám sebe? Nikdy jsem se neztratil. Celou dobu své existence, jsem v hlavě tohoto člověka, jenž tu teď klepe na tlačítka klávesnice.
A úplně na konec píšete: "Pak vám bude cesta k Bohu otevřena." To nás vrací na úplný začátek našeho rozhovoru a nutí mne se ptát. Z čeho usuzujete, že mi "pak bude cesta k Bohu otevřena"?

02.01.2016 19:44:41 | lastovka

Mám z vás radost. Jsem schopen i uvěřit tomu co píšete. Pokud nejste zvíře a neřídíte se pudy, proč mám dojem z vašich komentářů, že se před ostatními chováte tak arogantně. Vaším partnerem může být klidně i dívka, ale musí mít obdobné znalosti a být přirozeně asertivní, jak už děti umějí. Vy jste velmi asertivní, ale neuvědomujete si, že asertivita na ostatní působí nasertivně. Nehledě nato, že asertivní chování je třeba používat ve směru ze zdola na horu a ne obráceně. Vy jako znalý člověk s vyšším IQ jste v této skupině právě nahoře. :D
Stále mi tvrdíte, že neodpovídám na vaše dotazy a já jsem zase přesvědčen, že jsem odpověděl na všechny.
Znovu opakuji, JÁ NEJSEM TEOLOG a nejsem tak znalý víry, protože jsem nestudoval tolik učení jako vy. NEPOTŘEBUJI TO. Já mám svou víru.
Důkazy nepotřebuji a fakta?
Problém je, že na sdělení těchto faktů musíte být připraven. Zatím bohužel nejste. Máte-li zájem, kontaktujte mně soukromě a můžeme se spolu bavit o tom, jak vás na to připravit. Co uděláte pak, je čistě na vás. Uvěříte - neuvěříte, přimete - rozhodně se ale na víru a věřící lidi budete dívat jinak a tuhle diskuzi už nikdy nepovedete.
PŘÁTELÉ PROSÍM. Tímto končím komentáře pod článkem na toto téma. Rád bych aby to respektovali i ostatní, protože to co tu vzniká již není věcná diskuze. Osočování a napadání nechme politikům, my jsme přeci někde jinde a ne v parlamentu. :D
Děkuji za pochopení.

03.01.2016 18:12:30 | Ziny

Ano, pane Ziny...beru na vědomí (alespoň za sebe);-))

...to víte, já jsem zvídavý a chtěl jsem se jen něco nového dozvědět, rozhodně jsem nechtěl nijak osočovat, či napadat:-)

...už tedy dále nebudu plevelit, omlouvám se, přeju Hezký večer a mnoho inspirace do dalšího psaní...:-D

03.01.2016 18:38:59 | GiovaniDaVinci

Můžeme vynechat toho pana? Ziny je mi příjemnější. Díky a zdravím. :D

03.01.2016 18:54:47 | Ziny

já chtěl bejt zdvořilej no...:-DD

ok, Ziny;-)

03.01.2016 18:58:13 | GiovaniDaVinci

Ó, :D děkuji vám, pane Giovany, klaním se :D

03.01.2016 19:16:23 | Ziny

raději bez toho "pána"...:-D Giovani je mi příjemnější...;-DD

klaním se i já...a sakryš...srazili jsme se hlavama...takový menší "foajéé"...:-DD

03.01.2016 19:29:17 | GiovaniDaVinci

Z čeho usuzujete, že je hanele věřící člověk? :-D

02.01.2016 13:22:37 | GiovaniDaVinci

Protože odmítá věcnou diskuzi. To dělají jen slepě věřící lidé, kteří se bojí, že jim logické uvažování vezme jejich víru.

02.01.2016 17:33:21 | lastovka

...a já si až do teď myslel, že odmítnout dále diskutovat, ať věcně, či jen nezávazně klábosit, může i, například někdo, kdo už je touto diskuzí unaven a nechce pokračovat dál/ kdo nevidí v pokračování diskuze východisko/ ateista, kterej je touto diskuzí znechucen/ věřící, kterej je touto diskuzí znechucen/ člověk, kterej je touto diskuzí znechucen/ někdo, kdo zažil spousty podobných diskuzí dřív a tahle mu je silně připomíná.../ někdo, komu byla v některém z předchozích komentářů připomenuta nějaká nepříjemná událost v jeho životě a tedy jej už odpuzuje nadále zde diskutovat/ někdo, kdo viděl vaši podobenku na profilu a vzpomněl si.../ někdo, kdo nerad protahuje diskuze za hranice únosnosti serveru i chápání;-))/ člověk, kterej by rád četl i jiná díla, než komentáře v diskuzi/ člověk kterýmu někdo drží pistoli u hlavy, s výzvou k okamžitému ukončení diskuze/ někdo, koho to prostě a jasně nebaví/ no a samozřejmě třeba někdo, kdo odmítá ztrácet čas s "trollem" ...:-DD

...mohl byste tedy názor s věřícím člověkem nějak (něčím) podložit?;-)

děkuji

02.01.2016 19:50:03 | GiovaniDaVinci

nekrmte trolly! :o)

02.01.2016 20:10:56 | hanele m.

...;-D

02.01.2016 20:31:03 | GiovaniDaVinci

Moc hezký výčet možností. Jenže v naší diskuzi šlo o to, zdali jistá tvrzení jsou pouhá víra či jsou něčím podložena. Ve chvíli, kdy dotyčná měla přiznat, že neexistují žádná fakta, jež zmíněná tvrzení podporují, tak z diskuze utekla, pod záminkou, že je diskuze marná. To řekne jen někdo, kdo má víru, cítí, že jí ohrožují logické argumenty a tak vykřikne něco ve smyslu "ty si ukázkový trol", aby nemusela přiznat, že se mýlí. Jistě, já se také mohu se mýlit, ale mé životní zkušenosti mne vedou k přesvědčení, že přesně takhle reagují na věcnou diskuzi věřící lidé.

02.01.2016 20:03:57 | lastovka

...a nebo někdo, kdo zkrátka není vševědoucí, ALE je uvědomělej a ví, že nic ve Vesmíru není na 100% (vždycky je někde nějaký malý smítko pochybností) - takže vám nemůže "přiznat" (což je btw. špatná formulace, když za to, jaká jsou, nebo nejsou fakta, nemůže...), že "neexistují žádná fakta", když je klidně možný, že jednou se někde nějaká objeví (a možná už jsou zjištěna...možná někým, kdesi v kambodžské džungli...):-D


a ještě něco...
...vaše životní zkušenosti vás vedou k přesvědčení, že přesně takhle reagují na věcnou diskuzi věřící lidé...no a já si zase myslím, že životní zkušenosti jiných lidí, je vedou k víře v boha...;-))

02.01.2016 20:30:39 | GiovaniDaVinci

neodmítám věcnou diskuzi - odmítla jsem ztrácet čas s trollem, to je rozdíl
znáte jistě ono okřídlené rčení o perlách a sviních..
prosím, už pod mým komentářem neklikejte na tlačítko "reagovat" - děkuji předem, jako inteligentní a vzdělaná bytost tuto žádost jistě pochopíte a budete respektovat

02.01.2016 19:22:07 | hanele m.

Ne, vy jste tuto diskuzi se mnou začala, neustále mne urážíte a proto mám právo na poslední slovo. Vy už neklikejte na "reagovat".

02.01.2016 19:53:35 | lastovka

hahahaááááááá, jáááj, se tak dohadovali joo? .-)))hihii:-))huuusty:-))

14.11.2016 13:43:10 | Tvořilka Lenka

dupnul jste si u svého posledního přání trollí nožkou?

02.01.2016 19:56:31 | hanele m.

Jestli se mnou nechcete diskutovat, proč stále reagujete? Nejste schopna uznat vlastní chybu? Vy jste začala s urážkami a jestli se nedokážete omluvit, tak mne alespoň přestaňte obtěžovat.

02.01.2016 20:08:54 | lastovka

uznávám svou chybu - příště už budu reagovat jen na lidi, s kterými se diskutovat dá, trollům se budu vyhýbat..
a jen tak mimochodem by mne zajímalo - existuje paragraf na urážení trolla?

02.01.2016 20:14:52 | hanele m.

Palec nahoru, hanele

01.01.2016 23:31:24 | Ziny

to je prostě skvělý, dokonalej popis boha pro neznaboha, jako já, na 17 řádků a víc ne, tleskám ti na klávesnici:)

20.12.2015 19:25:20 | Papagena

To je dobrý, i Bůh se jistě zasmál :-))

19.12.2015 19:30:45 | Jeněcovevzduchukrásného

Bůh jistě :SD a možná by se zasmál i Herr Gott :D

20.12.2015 16:51:06 | Ziny

Miloš Frýba for president :o)

17.12.2015 20:36:02 | hanele m.

Zrovna tohle je myslím jasná báseň a z mého pohledu výborná - ale je to asi jako s tím těbůh, jen mě to v tom celkovém kontextu předchozích komentářů rozesmálo ještě víc. Tohle má esprit, který mi dokáže zvednout náladu - ST :-)

17.12.2015 17:40:54 | Amonasr

děkuji, od mistra chutná pochvala dvounásob

17.12.2015 20:02:38 | Ziny

:-D Nedávno jsem tu na jeden komentář odpovídal, že jediný žijící Mistr u nás je Karel Gott a ostatní už jsou všichni po smrti. Což v souvislosti s Tvou básní mi přijde o to veselejší - nicméně mistra s malým "m" si dovolím jako obyčejný "dělník slova", který fachčí s chutí i bez mistra, mlčky, i když pochopitelně polichoceně, přejít... :-/ Každopádně v tomto případě platí "Tvoje radost - moje radost" ;-))

17.12.2015 20:10:28 | Amonasr

Ten Gott mi tam prostě skočil, Herr Gott.
Hned na to jsem si vzpomněl na Daniela Landu ještě v Orlících.
A poslední sloka byla na světě, aniž jsem ji zpočátku plánoval.

17.12.2015 20:22:44 | Ziny

Spontánní věci bývají nejlepší, když se zadaří ;-)

17.12.2015 20:26:46 | Amonasr

Jak vlastně skládáš?
Znám několik způsobů a nejhorší je skládat na objednávku.
Ne, znám ještě horší. Skládat na objednávku s minutovým termínem.
To ti pak lezou za mně bludy. Učedník by se styděl.

17.12.2015 20:33:34 | Ziny

:-D Na objednávku jsem nikdy neskládal, když nepočítám rýmované gratulace k různým svatbám přítelových kamarádek a kamarádů nebo k následným narozením jejich potomků. Ale to za básničky ani nepovažuju, na druhou stranu je to jediný druh mé tvorby, který doma dochází jakéhos takéhos uznání a není považován za opovrženíhodné flákání se a vyhýbání se užitečným domácím pracem :-D Ale jinak tvořím různě, podle nálady, buď mě něco inspiruje nebo si vycucnu z prstu první verš a s údivem sleduju, co z toho nakonec vyleze... a ještě všelijak jinak... ;-))

18.12.2015 00:17:20 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí