Příběhy k rozjímání 2

Příběhy k rozjímání 2

Anotace: K zamyšlení

Pes kňučel a snažil se vyhnout vodítku. Muž byl však neoblomný a připjal obojek k dlouhé šňůře.
„Ještě vběhneš někam pod auto,“ řekl tiše a pohladil psa. Hned nato šli ven. Kde jen to bylo možné, muž psa pouštěl na co nejdelší šňůru. Pejsek si běhal, kam chtěl. V jednu chvíli se začal hrabat v jakémsi sáčku. I přes vrčení a protesty ho pán od sáčku odtáhl pryč.
„Ještě chytneš nějakou nemoc,“ strachoval se. Když přišli k cestě, pejsek ji chtěl okamžitě a bez nejmenšího rozhlédnutí se přeběhnout. Muž ho však přitáhl k sobě, zkontroloval cestu a pak teprve psa pustil. Když se vraceli k domu, kde nehrozilo žádné nebezpečí, muž dokonce psa odepnul z vodítka a nechal ho, aby se volně proběhl. Začínalo pršet. Pán psa zavolal a společně se skryli v útulném bytě.

Člověku někdy připadá, že všechno zvládne sám, že na všechno má. Myslí si, že je mu vše dovoleno. Někdy je však zapotřebí zamyslet se nad slovy uvedenými v Písmu:
„Vše je dovoleno, ale ne vše prospívá.“
Ano, člověk může brát drogy, může střídat sexuální partnery, může podvádět, lhát a krást. Vše je dovoleno. Ale ne vše prospívá! Možná bychom se měli trochu zamyslet nad naším každodenním životem. Svědomí nám říká, co je správné. Možná bychom mohli trochu ustoupit z naší pýchy a tvrdohlavosti a uznat, že chybujeme, že v některých oblastech máme nedostatky. Mohli bychom se pokusit o nápravu. Když ne teď, kdy k tomu najdeme odvahu?

Jaký to má vztah k tomu prvnímu příběhu? Pes chce taky všechno vyzkoušet. Klidně vběhne do cesty a nedívá se do stran, sežere ze země kus něčeho zkaženého, ale nevadí mu to. Dokud nezačne zvracet. Ale jeho pán ví, co je pro něho dobré. Protože pán je moudřejší, zkušenější a má svého pejska rád. Stejné je to s Bohem. Bůh ví, co je pro nás nejlepší. Snaží se nás vést. Často nám může připadat, že nás omezuje, že jeho požadavky na nás jsou nesmyslně přemrštěné. Ale stejně jako pejskův pán i Bůh nás ochraňuje a vede k tomu nejlepšímu. Někdy je to skrze zákazy, jindy si musíme něco odříct. Zkusme se zamyslet nad tím, kde máme chyby, nedostatky a bojujme s tím. Nebuďme sračky a udělejme s tím něco. Člověk může mít nádherný život. Jen stačí žít podle pravidel. Jaká jsou to pravidla? Nezabiješ, nepokradeš, nebudeš chtít majetku bližního svého a především: Miluj bližního svého jako sám sebe. Mám někde v tomto nedostatky? Určitě. Každý z nás je má. Bůh nás vede jako muž vede pejska, avšak nemůže za nás vyřešit celý život. Dal nám svobodu rozhodování. Možná je na čase, abychom se zamysleli a změnili své chování, mluvení, jednání a přemýšlení. Abychom se obrátili k dobrému a pokusili se náš život žít jako něco neskonale krásného. Abychom se podívali do svědomí, kde vždy poznáme, co je dobré a co je zlé. Tomu zlému se vyhnout a tomu dobrému říci ano. Pravá odvaha spočívá v tom, že nejdu s proudem, ale řídím se tím, co je pro mne nejlepší, ať už si ostatní říkají, co chtějí. Vše je dovoleno, ale ne vše prospívá!
Autor Hippy, 03.03.2007
Přečteno 418x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pěkné, ale myslím, že si odříkat nemusíme nic... dokonce ani vyhýbat se hříchům... stačí odevzdat se bohu, který nás povede tím dobrým a my už nebudeme mít chuť na ty drogy, nebo to, co by nám ublížilo... láska k bohu nás změní... stačí se mu odevzdat a věřit, že nás má rád a nebudeme si muset nic odříkat, pouze se budeme radovat ze života a z lásky k bohu

26.04.2007 22:30:00 | Energy

jj, tenhle verš mi už před delší dobou padl do oka a pořád se k němu vracím..
to přirovnání k pejskovi na vodítku je pěkné =)

03.03.2007 23:15:00 | Kapika

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí