Bůh je někdo jiný

Bůh je někdo jiný

Anotace: mé oblíbené téma...

***

Věříš v Boha? otázal se mne kdysi starší kolega z katolické rodiny.  Bylo to v situaci, kdy se jaksi dost dobře nedalo odpovědi vyhnout pro předchozí průběh debaty o problému jiném, ale souvisícím.

… ale samozřejmě, že i já věřím, že Bůh jako fenomén existuje - jen nevěřím těm vyčuránkům, kteří si okupují víru lidí v Boha jako v osobnost a tu víru používají bezostyšně jako prostředek moci tím, že se vydávají za boží zástupce na zemi. Houbes...

Bůh nastavil život na Zemi jako samorozvíjející se společenství podle jeho zákonů, ale s jistým stupněm volnosti rozhodování nutným k nějakému vývoji. Z našeho pohledu je to systém, který (například) povede v samém konci k vývoji druhů, jímž bude možno osadit všechny obyvatelné objekty ve Vesmíru. Bůh nemá žádné lidské vlastnosti - netrestá, neodměňuje, nemiluje, kašle na modlitby a lichocení, netrestá a nezatracuje – všecky tyto nástroje jsou vynálezy »božích služebníků«. To, co my žijeme, je polotovar... a modus zvaný nebe bude finální stav, až ten systém dospěje ve svém vývoji tak daleko, že Bůh ho bude považovat za konečný a jako takový ho schválí. To bude ráj...

Kdy? nestarám se o čas a ani nemám nárok – člověk je tu na světě - ve srovnání s dobou, v níž existuje Vesmír – asi tak vesmírnou nanosekundu…  Bůh ho má tolik, kolik potřebuje - třeba další miliardy let.

Člověk - pán tvorstva? Nečetl a neslyšel jsem větší hloupost... psí hromádka má před Bohem stejnou hodnotu, jako člověk, ten namyšlený sráč...

Autor aravara, 06.02.2020
Přečteno 449x
Tipy 14
Poslední tipující: jitoush, šerý, Iva Husárková, Amonasr, Krahujec, jenommarie, Frr
ikonkaKomentáře (30)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Člověk milující, člověk, který rozdává kolem sebe lásku, má v Božích očích jistě větší hodnotu nežli je hromádka psích výkalů.Člověk zlý a nenávistný je člověk posedlý negativní energií, chcete li negativním duchem.Ale i přesto všechno má Stvořitel pro tyto lidi jistě pochopení.Může to být třeba tak, jako když si pořídíte štěně a ono v dospělosti bude velmi agresivní.Vy(tedy jako Bůh)toho to psa budete mít i tak jistě stále rádi a nezatratíte ho.

21.02.2020 14:16:11 | Jeněcovevzduchukrásného

Ku Bohu tě někdo může přistrčit s mnoha návody jak mu dělat radost, aby on dal na oplátku radost tobě. To není Bůh - to je kšeftman. Když se k Bohu propracuješ sám, je ti mnohem bližší, pochopitelnější (ale nikoli v šak pochopitelný (:-D)... To, čemu říkáme Bůh, může klidně být o miliardu let starší a proto příslušně rozvitá civilizace. Představte si, kde může dnes být, když my jako lidstvo jsme na této úrovni za pouhé 3 miliony let...

21.02.2020 23:10:21 | aravara

Náš technický i jiný rozvoj začal cirka před dvěma sty roky a před tím jsme staletí jezdili na koních a je až s podivem, a podle mého to není náhoda, co jsme za tak krátkou dobu vymysleli.Možná nám k tomuto překotnému vývoji dopomohla jiná daleko vyspělejší civilizace, ale i tak jsem přesvědčen, že Vesmír, Všechno bylo stvořeno jedním Stvořitelem.Ježíš Kristus dělal Zázraky a to je pro mě Pravda.Nevěřícím lidem to jistě může připadat jako fantasmagoras, aby někdo chodil po vodě, probouzel mrtvé k životu a jiné, ale pro mě je to Pravda.K tomu to nepotřebuji žádné důkazy.A ostatně, pokud věříme, že existuje jiná a daleko vyspělejší civilizace, která má zmáklou třebas takovou teleportaci, tak opravdu nevidím jediný důvod proč nevěřit v Ježíšovi Zázraky.Pokud však někdo, a má k tomu jistě právo, zpochybňuje tyto zázraky, které Ježíš činil, tak zpochybňuje i samotného Stvořitele.

22.02.2020 13:54:59 | Jeněcovevzduchukrásného

PROSTĚ KAŽDÝ TO VIDÍME JINAK A KAŽDÝ PRO TO MÁME SVÉ DŮVODY... islamisté nesmí zabít člověka, ale křesťan pro ně není člověk. Řekové si s Bohy tykali. Je správné v něco věřit a možná ani není tak důležité v co, nebo koho...

22.02.2020 20:50:02 | aravara

Jasně, rozumím.:-)

23.02.2020 14:36:33 | Jeněcovevzduchukrásného

To je fajn, není tomu tak u každého a vždy. Díky

24.02.2020 14:13:15 | aravara

:-)

20.03.2020 15:44:46 | Jeněcovevzduchukrásného

Ahoj :) súhlas
až na ... kašle na modlitby...
Mi nejako príde...že keď dookola omieľaš nejakú myšlienku, tak je pravdepodobné, že sa uskutoční, hm? :)

10.02.2020 03:26:15 | maryshka008

Keď niekto verí, nech verí - vie azda prečo verí. Nechcem obracať veriacich, iba hladám ludí, kterí to vidia ako ja... a teba pozdravujem až sa hory zelenajú (:-D

10.02.2020 05:02:47 | aravara

Každý má právo na názor a svůj pohled na vidění světa. Tak nutno respektovat!
Dnes jsem přečetl Tvoji úvahu. V odhadu nadsázky mohu říci, že to je asi sto padesáti tisící taky názor, který jsem na toto téma za života slyšel nebo přečetl. Myslím výsledkem je to, že se v tom už nikdo nevyzná, nebo si vybere jen názor, který mu - tak nějak "vyhovuje."
Samozřejmě že i já mám "nějaký" názor... třeba na Boha. Ale s tím názorem si jen pohrávám, bagatelizuji. Jen "zneužívám" třeba jako moto k pobavení, tématu vaty psaní o mystice, humoru i o jejím zakotveném vlivu postav v mých povídkách.
Díky informační revoluci se názory, mýty, fanatická přesvědčení apod. šíří a násobí až obludně. K tomu se mnozí tváří, že mají argumenty a pravdu (i když se tváří že jsou přístupni jiným názorům, tak ve skutečnosti nejsou je schopni principiálně přijmout.)
Proč vlastně tohle píši. Nemusím Tvoji úvahu číst ani reagovat. Nakonec mě můžeš i nerudně zavrhnout. Ale povšiml jsem si i Tvého pravdivého a pozoruhodného závěru. Ano, psí hromádka má stejnou hodnotu před Bohem, jako člověk. Dovolím si malý dodatek. "Naše názory a úvahy o Bohu a zrození světa jsou ještě menšími pitvornými bakteriemi, které ten trus rozkládá."
Nikdo se v tom chaosu ve skutečnosti ani nevyzná!
Kdo si věří a modlí se k Bohu. Kdo je ateista. Kdo věří ve výklad karet. Kdo věří jen v dobro nebo zlo člověka. Kdo se tím vším získává nějakou životní jistotu v chaosu doby, nebo se oblbuje... Nechme tak. Vždyť jsme ve skutečnosti jen nevědoucí lidé.
Nakonec. Opravdu musí člověk vše znát a vědět?

08.02.2020 12:54:10 | šerý

Jasně! Je to jen teorie vytvořená na základě událostí a pozorování v mém životě. Nevydávám to za axiom... Díky za komentář - defacto podtrhuje část toho, co jsem napsal...

08.02.2020 23:06:27 | aravara

Bůh ... nemiluje... to jsem možná přepísk, ale je fakt, že třeba sobě vlastním způsobem miluje svoji práci: všcko řídit...

08.02.2020 11:36:14 | aravara

Nesouzním. Věřím v big bang theory. A fyziku, a geologii, a astronomii, a wikipedii :-D
Ale když je nejhůř, tak se na něj stejně taky obracím: "ó Bóže".
Protože co kdyby náhodou :-)

07.02.2020 21:39:41 | Schíza

Dobré, že máš názor a vůbec mi nevadí, že není týž, jako můj... Jinak: Bůh kašle na sliby i na prosby, ale je fakt, že sliby a prosby nějak psychicky pomáhají prosebníkům i slibujícím. Udělali přce všecko co mohli... (:-D

08.02.2020 11:21:05 | aravara

To je mi hodně blízké, napsal jsi to pěkně a rád souzním :-) Jen k tomu pánu tvorstva bych poznamenal, že záleží na úhlu pohledu - pokud je pánem tvorstva ten, kdo má schopnost všechno tvorstvo na Zemi (včetně sebe sama) vyhubit, pak možná ano, ovšem není se čím chlubit... I když ony by nás i tak asi různé nižší organismy dokázaly přežít, takže ani v tomto smyslu to zřejmě neplatí úplně... ;-)

06.02.2020 17:29:21 | Amonasr

Jsme na stejné vlně... jen bych rád věděl, kolik křesťanů a jiných věřících by nás za náš názor nechako rozčtvrtit...

08.02.2020 11:26:00 | aravara

:-D) Znám ale i hluboce věřící křesťany, s nimiž se v pojetí víry navzájem respektujeme a nijak nás to nerozděluje. Bigotnost nebo fanatismus ve víře nejsou myslím sympatické ani spoustě praktikujících věřících křesťanů ;-)

08.02.2020 14:10:09 | Amonasr

Pojetí "bůh je velkej, trestající taťka" je víra pro děti. Nebo sráče...:-)

06.02.2020 11:21:39 | Lighter

Dík za podporu...

08.02.2020 11:23:05 | aravara

:)))

I ty heretiku. :)))

06.02.2020 10:02:46 | Slav Milo

Hele Mildo: nech si ty to, jo? Jednak nevím, coto je a za druhé mne to uráží... (:-D

08.02.2020 11:28:54 | aravara

Předně bych ti rád napsal, že nic proti tobě, zkouším se u tebe zamyslet nad sebou:

Je zajímavé se zamyslet nad tím namyšleným sráčem. Mohl by tak místo něho existovat soustředěný sráč. Aneb i dělání hoven je potřebná činnost.Když tady takhle kalím, teda kálím.


Problém je, když člověk sere tím čím myslí, pak myslí prdelí.

Každopádně ale Her Etik je vznešený pán a nevím proč ho pořád exkomunikují.

10.02.2020 21:28:19 | Slav Milo

Slav Milo: Nevím, co jsi chtěl napsat, ale co jsi napsal jsem tak docela nerozkódoval. Nejspíš nejsi spokojený s tím, co jsem napsal. To je tvoje právo, ale já jsem přímý a nerad luštím, co si kdo myslí když něco neezcela transparentního napíše. Nečekal jsem ani tolik souhlasných vyjádření, kolika se mi dostalo - byť některé s výhradou...
Jen jedno: namyšlený sráč... co jiného - prohlašuje o sobě, že je pánem tvorstva a přitom ho po tisících likviduje nejprimitivnější z řady organizmů - vir.
Sráč - tím jsem nemyslil nikoho, tedy ani tebe, ale člověka jako druh, byť asi v mnoha směrech je nejvyspělejší... jen s tou svou vyspělostí přes veškeré vychloubání neumí zacházet...

11.02.2020 18:18:12 | aravara

Ta mě dnes tedy doSTala, klobouk dolů.
Tak srozumitelné,
ano každý má svůj pohled
a najít si to potřebné pro cestu životem.
Pokud cítí tu potřebu věřit.
Bohužel těch, kteří neužívají víru jako prostředek a ve svůj vyšší zájem je mnoho.
Každý má volbu si srovnat a brát rozumem i právo na svůj pohled a vybrat si. ^ST^ ;-)

06.02.2020 09:34:31 | jenommarie

Jasně - myslím, že jen navádím, ale nikoho nenutím a ani nemohu... Dík za podporu se čtvercem času.

08.02.2020 11:31:19 | aravara

Ani to neberu jako navádění, jen jako celkem srozumitelně napsanou úvahu o Bohu a víře a o tom, jak si to každý sám srovnává a zda mu něco přináší či né. Každý cítí jiné potřeby a ty otázky si klade třičtvrtě lidí, i když tvrdí, že ne. Moc TI děkuji milý aravaro a hezký pohodou protkaný víkend. ;-)

08.02.2020 12:07:22 | jenommarie

:-D* ST*

06.02.2020 06:47:54 | Frr

Frr - ďďďĎ

08.02.2020 11:32:14 | aravara

promiň, jestli jsem se Tě dotknul touhle přiblblou formou hodnocení až na dřeň smluvených značek..nebylo to z liché pohodlnosti, ale protože svou víru nerad verbalizuju-je totiž asi nejspíš jako emoční koán /beze slov výkladu/**
s Tvou úvahou velmi souzním
*s úctou Frr*

12.02.2020 10:21:11 | Frr

Ježíšmarjá - NE!!! Za supertip i beze slov by se mohl urazit jen totální náfuka a to já snad nejsem. Hodnotím takhle i já a dost často, když mi hodnocené totálně konvenuje... DěkaN, Frr

14.02.2020 07:40:54 | aravara

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí