SPOJITÉ ÚTRŽKY

SPOJITÉ ÚTRŽKY

Anotace: Jen takové momentální útržky, co mi běžely kdysi ve chvíli jakéhosi zastavení hlavou, když jsem se stále ještě vyrovnával s nespravedlivě předčasnou smrtí nejbližšího člověka...

Sbírka: Retro ze šuplíku II.

 

                                                        SPOJITÉ ÚTRŽKY

 

                                                        *

 

Když jsem byl malé dítě, představoval jsem si někdy, jak by bylo hezké být na světě sám a mít všechno bohatství světa sám pro sebe.

 

                                                        *

 

Když jsem již v časném dospělém věku ztratil svého nejlepšího kamaráda, mně nejbližšího člověka, věděl jsem už, že bych všechno své skromné bohatství dal za to, aby tu ještě mohl být mezi námi. Že jsem ztratil mnohem víc, než představuje jakékoliv myslitelné materiální bohatství, že jsem ztratil kus sama sebe.

 

                                                        *                                                    

 

Myslím si, že každý dospělý člověk musel aspoň jednou zažít podobný pocit, kdy si uvědomil, že vlastní život má smysl jen tehdy, jestliže ho žijeme pro někoho druhého.

 

                                                        *

 

Přesto se někteří lidé chovají tak, jako by si přáli, aby zůstali na světě jen oni sami a měli všechno bohatství světa jen sami pro sebe. Takovým lidem bych přál, aby se jim to aspoň jeden den v životě podařilo a pak vždy znovu, když zapomenou na to, co ten den prožili.

 

                                                       *

 

Největší bohatství člověka spočívá v tom, jak hluboce dokáže žít pro druhé a jak mu ti, na kterých mu nejvíc záleží, niterně rozumějí.

 

                                                    * * *

 

 

Praha, cca 2. polovina 80. let (?)

Autor Amonasr, 28.06.2013
Přečteno 614x
Tipy 11
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, ewon, přechodná záležitost, Radhuza, Inna M., isisleo, Kaitlynn, Jsem tady jen na návštěvě
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vím přesně jak to myslíš.

04.10.2013 14:05:11 | Bananky v čokolade

Dík za milou návštěvu i u staršího textu. To vyjádřené srozumění mě opravdu těší, nehledě na to, že podobné vnímání cítím i z tvých věcí :-)

04.10.2013 14:18:03 | Amonasr

Moc pěkně napsané.Můj život nemá zas až tak velkou cenu, kdyby nebylo mé milované ženy, syna, bezva tchána i tchýně. Ti jsou mi nejbližší, pro ně stojí za to žít.A Ty, které jsme měli rádi, a už nejsou mezi náma, Ti jsou jistě na mnohem krásnějším místě.Tak žádné obavy.:-)

04.07.2013 12:49:48 | Jeněcovevzduchukrásného

Děkuju za hezký a pravdivý komentář :-)

04.07.2013 12:58:50 | Amonasr

..cítím z těchto postřehů..mravní nepřikrášlenou hodnotu..

28.06.2013 16:16:28 | isisleo

...šlo to určitě zevnitř a psal jsem to vlastně sobě, ne druhým... Ale i po těch skoro třiceti letech jsem si to sem ještě přidrzle troufl dát... I skicy se někdy vystavují - Liter je pro mě i takové prima přehledné skladiště oživlých pocitů (ne snad mrtvol), doma by to už zůstalo zasuté navždy pod vrstvou prachu a zapomnění... ;-)

28.06.2013 16:41:46 | Amonasr

:-)))..chápu..pořádek musí být..

28.06.2013 20:44:33 | isisleo

;-))

28.06.2013 22:26:46 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí