Kapka deště a náš život

Kapka deště a náš život

Anotace: Jak podobný je život kapky deště a náš život.

Život kapky jde přirovnat k životu člověka. Letí si jen tak a nemá žádné starosti .

Kouká po ostatních. Někteří se s ním zdrží, s někým se spojí a možná se pak i rozdělí.

S některými se nikdy třeba ani nesetká. Má nějaký cíl , ale ne vždy se k němu dostane nebo jen přiblíží.

Vždy se mu může něco připlést do cesty a narazit. Život kapky končí roztříštěním o zemi.

Náš život končí ne až tak tragicky. Jen smrt . Kapka může, svým zánikem v něčem pomoct.

Může zavlažit květinu, může Nás osvěžit. A nebo se jen rozplynout a nic neudělat. Smrt člověka Nás může i potešit, jedná-li se o člověka který Vám ubližoval nebo Vám znepřijemňoval život.Většinou Nás smrt člověka zasáhne a nebo dokonce srazí na kolena. Nebo to námi neudělá nic.

 

Kapky se mění v déšť. Lidé se rozšiřují do skupin , rodin , společenství .

Avšak ne vždy jsou spokojení. Při dešti se ukazuje síla v počtu. Mnoho kapek na jednom místě a s obrovskou silou můžou změnit i skálu.

Proto i člověk může ve větším počtu a při velkém odhodlání něco změnit. Když může malý kousek vody měnit kámen, skálu, krajinu.

Proč by nemohl člověk změnit systém ve kterém žije? Stačí se jen snažit a věřil. Když může kapka, proč ne my.

Autor BleakCry, 15.10.2013
Přečteno 878x
Tipy 2
Poslední tipující: Madanik
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ano kapka může, kapky mohou a bouřka způsobí třeba u pískovců erozi.
I lidé by se měli a mohli snažit žít podle svého nejlepšího přesvědčení, neubližovat, ale pomáhat potřebným. Jedinci ublížit slovem je snadné, avšak může bolest překonat, zvednout hlavu a jít se projít ven do bouřky...

19.10.2013 19:02:22 | Haviko

Děkuji za připomínku. Abych oponoval tak můžu říct, že ..život kapky má cíl - sem myslel, že někam padá ( gravitace a vítr jí určí přibližné místo dopadu ne? ) a mimochodem někteří lidí ani cíl nemají.Pouze přežívají a jen stárnou. Jinak bezstarostný život sice málo lidí, ale zamysleme se, že dítě do věku přibližně 7 let nemá žádné starosti. Nemůžeme přeci vše brát až tak dopodrobna. Kapka jakožto neživá a člověk jakožto živá bytost. Jde jen u úvahu, ne o přirovnání ;)

16.10.2013 06:32:35 | BleakCry

Rekla bych, že život kapky a člověka je diametrálně odlišný. Kapka nemá ani starosti, ani cíl - životu kapky se přibližuje snad jen člověk prožívající tzv. flow efekt (efekt plynutí), jež je bez starostí, jen se nechá unášet tím, co je ...

15.10.2013 21:02:15 | Daniela

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí