Vyspělost

Vyspělost

Anotace: Je to můj názor. Nikomu nevnucuji, pište klidně své. PS: omlouvám se za chyby, snažím se ale moc mi to nejde.

Vyspělost, co to je vlastně?
Za vyspělou společnost je považována společnost ta která žije tak že jsou všichni spokojeni a mají život na úrovni.

Proč si tedy dnešní mládež myslím že my jsme vyspělí a například nějaký kočovný kmen na Sibiři není? Jednoduše, tím že se snažíme zdokonalit jsme podlehli lži že jsme dokonalí, a proto kdykoli uslyšíme o něčem jiném, řekneme že to není vyspělé. Pro nás se stává vyspělost, naše vynálezy a technika. například pokud bychom našli mimozemskou civilizaci která by uměla cestovat ke hvězdám tak řekneme že je vyspělá. Ale zdání přece jenom mate. To že je nějaká společnost vyspělá neznačí její technologie, pokrok ve vědě, nebo to jestli každý má doma moderní telefon. Je to o tom zda společnost je vyspělá mentálně a společensky. To znamená že pochopila smysl toho proč tu jsou a jejich společnost našla stabilní systém který funguje.

Právě v tom jsou úžasné tyto domorodé kmeny, ty mají totiž tak stabilní společnost že nepotřebují nějaký moderní způsob života a vystačí si s tím co mají.

A proto je třeba se zamyslet zda se lze považovat za vyspělou civilizaci. Já si osobně myslím že ne. Stále bojujeme sami se sebou a to já naše chyba. Bojovat proti sobě vnitřně budeme vždy ale ne globálně jako teď. Proto vyzývám všechny co to čtou aby se nad tím zamysleli.
Autor HonzaMar, 04.04.2018
Přečteno 520x
Tipy 5
Poslední tipující: ewon, Frr, Lighter
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vyspělost společnosti se posuzuje například podle life expectancy (střední délka života) a jiných ekonometrických údajů (cena BigMac v McDonalds třeba :). Nic jako "mentální vyspělost" neznám.

06.04.2018 23:51:51 | Fík

Zaměňovat vyspělost a spokojenost je zavádějící - většinou jsou v životě nejspokojenější ti největší blbci.

05.04.2018 17:36:06 | Nikotin

Máš pravdu že srovnávat to není v každém případě úplně ideální. Je to dost relativní.

05.04.2018 19:09:30 | HonzaMar

Nad vyspělým názorem se rád zamyslím. :-)

05.04.2018 17:19:56 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí