Jak sejmout cejch staré duše?

Jak sejmout cejch staré duše?

Anotace: ...

Ti, kteří o sobě soudí, že jsou senzitivní ve mně často na prvý čí kradmý druhý pohled spatřují starou duši.

Mě nezbývá, nežli jejich odhadům mlčky přitakat.

Kam má paměť sahá, vždy jsem bádal v historických pramenech imponovalo mi, zejména, období středověku.

Táhlo mě to do přírody, i když jinak, nežli organizovaně, s otcem, každou sobotu ve stylu novodobých skautů, kteří v dobu rudých šátků, byly zapovězeni.
Anebo po vzoru pionýrských táborů.

Z bobříka odvahy mám dodnes třes v těle.

Je milé pozorovat nebe alespoň o dovolené, neřku –li to hvězdné.

Imponovala mi, a stále jistě uchvacuje živočišnost života, přestože je lidmi regulovaná (anebo něčím vyšším nad námi) zákony, směrnicemi, velkým bratrem…
Jistě to může mít své opodstatnění.

Ale nepochybně také to, že se po mnoha staletích očividného vykořisťování i útlaku, podařilo se stádu dosáhnout dílčích úspěchů i když za cenu krvavě potlačených povstání, jakéhosi zdání elementárních práv a svobod.

Ani tak, přes všechny výše zmíněné zákony, společenské konvence, normy, které nás mají odlišit od světa zvířat, se v nedávné minulosti, žel i v současnosti lidstvo nevyvarovalo konání zavrženíhodného ba zvěrstev!

Lidé jsou druhdy nepoučitelní, dopouštějí se mnoha chyb.

A právě lidé, jimž v těle z krve i kostí dlí staré duše, jsou prý toho zářnými příklady.

Tak se sám sebe ptám, více nežli abych pátral po tom, co jsem v předešlých životech asi prováděl, kterak mohu v nynějším životě, ocitaje se ve věku Abraháma, odčinit v minulých životech způsobená konání, která mé duši znemožnilo věčné spočinutí, v Edenu harmonie i bezčasí?

Do značné míry tomu tak snad ale má být.
Opakovat chyby svých otců, přijímat jejich postoje k životu, ctít hodnotové žebříčky.

Třeba je nám shůry dáno v jakých kulisách i mantinelech máme prožít život, přičemž s velkou měrou pravděpodobnosti se nebude příliš vymykat od těch našich blízkých.

Snad někteří budou namítat, že jsou technologicky vyspělejší, nelpí na rodné hroudě, jsou světa znalí, anebo GEEK

Budiž!

Může jít o nové duše…

Je nabíledni, že podobně jako má stará duše, bude světem putovat sdostatek i jiných.

Ostatně zde někdo před časem pověsil odkaz na laboratorní chování myší, přičemž u pokusu šlo o to, zda budou myši s dostatkem potravy, neustále prospívat, množit do nekonečna ve vymezeném prostoru.

Přestože byl pokus opakován několikrát, vzorce chování byly stále stejné.

Jakmile myší bylo dost, samice odmítaly páření, později počaly být agresivní na své mladé, samci se stali narcistními, bez zájmu o páření.

Ve výsledku zůstal jen jeden jedinec, který posléze také zahynul.

Podstatný je vždy stejný výsledek.

Mohl by být podobný závěr přenositelný i na lidstvo?

Jsme předurčeni k vyhubení tak jako živočišné druhy v minulosti i dnes?

Kdysi můj holohlavý, osmadvacetiletý šéf v reklamce tvrdil, že lidský mozek je počítač.
Stačí prý do něj jen vložit to, co manipulátor chce prosadit…

Zhrzený poeta nemohl „lebkoidního“ šéfa vystát, nakonec byl pro své „zastaralé“ názory, odejit.

Odešel s úlevou.

Nyní řeší, jak si počínat, aby jeho stará duše už nemusela zpátky na Zemi.
Autor kudlankaW, 31.08.2020
Přečteno 370x
Tipy 14
Poslední tipující: Frr, jenommarie, Amonasr, Jeněcovevzduchukrásného, piťura, A42, Marten, ewon, Lighter
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Není mi pět ani pětkrát pět...Díky z a pohled

03.09.2020 13:59:16 | kudlankaW

Nechejme se překvapit kde skončí naše duše, ono nám i tak nic jiného nezbývá.

02.09.2020 19:11:56 | Jeněcovevzduchukrásného

Nabízí se pátrat...

03.09.2020 14:44:56 | kudlankaW

..nebuď tak smutný, na to jsi ještě mladý...říkala mi stará paní sousedka když mi bylo asi pět...;-)

31.08.2020 15:51:18 | Marten

je mi více nežli pět kráte pět :)

03.09.2020 14:45:25 | kudlankaW

...nezáleží na věku, ale na člověku...;-)

03.09.2020 20:29:25 | Marten

dávnověku
u staré duše
konstatuji věcně
snad i suše

03.09.2020 20:49:30 | kudlankaW

nebyl jsi to ty, kdo tu dával info o tom, že svět vidí realisticky jen lidé v hluboké depresi? :-)
Myslím, že to pár let bude. Přemejšlim, co napsat a nevim, vnitřně se chci víc vyřádit na Pony Princes, ta má úvahu tuším kousek pod tebou. :-)
Mimochodem, stará duše asi má souviset s tím, že jako že mnohokrát inkarnovaná (nebo se pletu?). To je zajímavej koncept. To by mě docela zajímalo, na kolik to tak senzitivní odhadujou... 1000 let, deset tisíc let? A ještě by mě zajímalo, jestli se máme reinkarnovat jen v rámci této Země a tohoto vesmíru, protože co si budem povídat, tady na této Zemi zas tak moc prostoru není. A plyne z toho okřídlené rčení našich předků:
Panebože, do čehos to duši dal? :-))
Na internetu se jeden dušeuk zmínil, že jsou prý i tzv. trestanecké planety k reinkarnaci...

31.08.2020 14:54:03 | ewon

nevím, co jsem tady dával před léty... Každopádně díky za pohled k textu...

03.09.2020 14:46:36 | kudlankaW

čas je veličina relativní :-)

https://www.liter.cz/uvahy-zivot-821705-cist

07.09.2020 19:42:55 | ewon

Jak souvisí článek z roku 2016, kdy vycházím z myšlenky ve věci vidění světa v depresi, od Phil, z nedávno uveřejněným textem?

08.09.2020 11:07:36 | kudlankaW

Budha se ptal sám sebe úplně stejně. Pěkná "duchovní" rozvaha...ps: Mám taky starou duši, je to dar a ne prokletí. Nebrání to radovat se ze života, právě naopak. Kdysi takovým lidem ostatní říkali, že "jsou svatí". Hlubokomyslní... :-)

31.08.2020 12:25:41 | Lighter

Chci přijmout a je mi sympatické přijímání od lidí, náhledu jako hlubokomyslné bytosti...Má úcta

03.09.2020 14:48:01 | kudlankaW

Myslíš tento pokus :o)

https://www.youtube.com/watch?v=ZeYaQtiFfwk

31.08.2020 09:08:27 | Crazymike

Asi ano, nemohu ověřit nyní...

31.08.2020 09:58:26 | kudlankaW

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí