práce na počítači podporuje nedogmatický pohled na svět

práce na počítači podporuje nedogmatický pohled na svět

Přemýšlím, jak jsem kdysi v internetové kavárně (dlouho před covidem) viděl, jak se jeden muž snaží radit jinému při práci s nějakou webovou stránkou. Ten druhý pak řekl "to se nikdy nenaučím". Divil jsem se, co je tam vůbec potřeba se učit: tu stránku jsem viděl poprvé v životě a zdálo se mi, že je třeba pouze reagovat na to, co je napsáno na monitoru: a podle toho "navigovat" svůj průchod stránkou tak, aby bylo dosaženo kýženého výsledku. Čtu teď Krishnamurtiho a vzpomněl jsem si na tuto situaci: když něčemu nerozumím, potřebuju "dogmatický" návod, když rozumím a reaguji na to, co se děje. živě a bděle, není třeba návodu, ale "pouze" kritického myšlení a reakcí na danou situaci. Pokud narazím na neznámý pojem, jsou tu vyhledávače: vlastně celá práce na počítači, pokud je software dobře napsaný, je tím pádem posunem od dogmatického k žitému, od mrtvých návodů k přímé pružné reakci empirického zkoumání.
Autor danielsoft, 06.04.2021
Přečteno 193x
Tipy 2
Poslední tipující: Iva Husárková, Marten
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Úsměv.

06.04.2021 16:55:16 | Marek

...i přes všechnu snahu o vzdělání...i v IT...zůstávají lidé blbci...;-) dogma jim vyhovuje...

06.04.2021 16:42:58 | Marten

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí