Úvahy o alternativní filosofii

Úvahy o alternativní filosofii

Anotace: Impuls k napsání krátké eseje pochází ze zdroje fullmonu 02/22 článku MMPK Můry mají právo na kremaci.

 

 Černý horizont obsesivního nutkání na bílém papíře. Digitální a papírové impulsy k tvorbě současného textu. Odkud pochází alternativní filosofie? A kde vzniknul specifický brnĕnský mámvpičismus? Je to současná neonihilistická forma filosofické odpovědi na svět a jeho palčivé otázky, problémy a bolesti? Na tyto a další otázky si zkusíme odpovědět v naší zkratkovité úvaze. 

 

 Veškerá vĕtev myšlenkového vývoje má svůj předobraz v alternativních a zmĕnĕných stavech vnímání. Alternativní kultura má svůj dekódovaný mikrokosmos. Dna vytetované v krvi breakbeatu, bassové linky a odpoutanosti od humanity. Lidská nit čitatele jako autora se začíná ztrácet na horizontu poznání a soustředení. 

 

 Brnĕnský mámvpičismus vzniknul zřejmě v podzemních meandrech alternativní hudební a výtvarne kultury, v podhoubí podvědomí milenců a umělců, kteří ztratili více než jednu ambici, ideál, hodnotu a více než jednoho milovaného člověka a obrnili se proti konzumních hodnotám, strukturám, autoritám a hierarchiím patriarchátu, matriarchátu, post kolonialismu a liberární ekonomismu. Mámvpičismus je specifická umĕlecká forma a jen mistři dokážou říct, že mají vpiči mámvpičismus jako umělecký směr. Je to odvrácená větev tříštivého post konzumního, pozitivního nihilismu. Nahlíží na ego jako mocenské fluidum, které sice vládne vnější slupce osoby, člověka, ale nesmí vládnout srdci, které je neustále zažehnáváno a obelháváno, obestavĕné trnitým ostnatým drátem.

 

Srdce mámvpičismu doufající v rozuzlení a v naprostou emancipovanou katarzi lidství, pohřbeného někde na periferii života. Milovat ve snaze porozumění alternativním proudům uměleckého života.

 

V.

Autor Happyyz, 19.03.2022
Přečteno 189x
Tipy 1
Poslední tipující: Sonador
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

nojo, Brno... ještěže je mi to... jedno:)

20.03.2022 18:14:46 | Sonador

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí