Vesmír

Vesmír

 

Jak to, že vesmír stvořil něco tak kompatibilního, že tu můžeme žít? Že máme takové štěstí?

 

Štěstí? Copa je štěstí?

Vždyť MY jsme vznikli z vesmíru. Jsme jeho součástí. Shluk částic. Chemické reakce.

Život.

Je to zázrak, ale zároveň je pak přece logické, že na sebe vše tak sedí, že je vše se vším kompatibilní.

Puzzle.

My nejsme stvořitelé, my to neovládáme, my jsme výsledek, detail, součástka do velké skládačky. 

 

Všechno se to nějak děje. Ať už s námi, nebo bez nás.

Prostě se to děje.

Stále.

 

Autor redandreablue, 05.07.2023
Přečteno 118x
Tipy 3
Poslední tipující: Amarylka, kozorožka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pro Jardas:
Není to o vůli, neznamená to, že se má člověk zbavit vlastní zodpovědnosti a akce. Nikoliv! Spíš mě čílilo mudrcování vědců, jak se nám ta příroda přizbůsobila, že v ní můžeme žít. To není o zázraku (byť je to obrovský zázrak), vždyť právě proto, že příroda je jaká je, že vesmír funguje tak a tak, tady my můžeme být.

Pro Ezop:
Myslím, že Vy jste to vystihl a pochopil můj pohled. Není to o tom, že příroda je tu pro nás a MY jsme všecko, ti hlavní. Naopak. Všechno kolem nás (včetně nás) je to "ono/něco".

Bez ohledu na úhel - děkuju za traktát ;)

14.07.2023 15:47:16 | redandreablue

Oukej, nesouhlasím s tím, že nejsme (s)tvořitelé. Jsme silnější než si myslíme(tady to chce zkušenosti a uvědomění). Jenže nás chce někdo slabé a povolné a to je blbě. Jsme tak silní, jak chceme. Protiváha je strach. V závěru to - BEZ NÁS... Bez nás by nic nebylo, bylo by fajn si to uvědomit. Síla lidské vůle je neomezená!

05.07.2023 22:34:04 | Jardas

Slovo "Copa" se sem nehodí. V první větě bych dal radši "ve vesmíru vzniklo" než "vesmír stvořil". Úvaha ačkoli je psaná stylem laickým, správně vyjadřuje filosofickou námitku proti obracení příčiny a následku. Vědci často mluví jako kdyby byl život nesmírně zvláštní a mimořádně vyladěný k podmínkám planety Země. Avšak je možné i logické, že pozorované vlastnosti věcí jsou spíše DŮSLEDKEM své existence. Není to záhada, je to důsledek.
Např. často se uvádí uvádí úzký rozsah pro teplotu vhodnou k životu. A vědci chtějí abychom žasli jaké to měl život štěstí, že se do toho rozpětí "trefil"... ale on se netrefil, on právě v těchto podmínkách jaksi vyrašil, proto mu vyhovují právě ony.
Úvaha podaná jednoduše neodborně, ale selsky moudrá a přesná.

05.07.2023 15:34:56 | Ezop

Přílišná odbornost je někdy opravdu na škodu. Selský rozum se vytrácí. Funguje to jen v souladu obojího, nadhled a uvědomit si že jsou stejně věci a otázky světa a života nad rámec našeho chápání. Snažíme se osídlovat vesmír ale o své planetě vlastně nic nevíme. Všechno se nějak děje s tím mohu jen souhlasit a i s vámi Ezope .)

05.07.2023 16:06:53 | Acham

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí