Pro cizince:-)

Pro cizince:-)

Anotace: jak se cítí cizinci u nás? jen mě to tak napadlo...

Cizinců aneb lidí, s jinčí mateřštinou než je čeština, je všude kolem plno. A protože jsem několikrát slyšela, že je čeština ve srovnání s ostatními jazyky těžká, přemýšlela jsem,
jak se s náma všem těm cizincům žije.Teď už vím, že to opravdu nemají lehké, a tak se vám to pokusím přiblížit.
Představte si že k vám do třídy přijde nová žačka, Aby se necítila sama sednete si k ní, a po vzájemném seznámení ji před začátkem hodiny popřejete zlom vaz, řekněme, že si to cizinka nevezme osobně a vaše blahopřání přežije, Hodina teda může začít, ale když někdo ze zadní řady na cizinku zařve prosím tě hodíš mi kružítko?můžete jen doufat, že se netrefí.,v další hodině během důležitého výkladu zmíní učitel ať si to zapište si za uši, a když se na vás vaše nová sousedka otočí s nechápavým pohledem a vy se jí to pokusíte vysvětlit, zařve na vás učitel,že už vás má s tím mluvením plné zuby, cizinka ale nepochopí ani to a znovu se vás zeptá na význam, vy jí ale už naštvaní řeknete, že vám leze na nervy. Po škole,vedete svou novou kámošku do jídelny, a když vidíte, že je smutná, řeknete jí jen „kašli na to“ radši hejbni kostrou v jídelně si dáme do nosu a jestli nechceš tak si trhni nohou.
Autor Kwítko, 16.06.2008
Přečteno 567x
Tipy 5
Poslední tipující: Douša, Chancer, Grafomanická MIA
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

A může být ještě hůř! Tohle se povedlo ;-)

22.06.2008 20:10:00 | Chancer

Tak takhle jsem nad tím v životě nepřemýšlela... máš "bod":)

16.06.2008 19:30:00 | Grafomanická MIA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí