Úvaha na téma reklama

Úvaha na téma reklama

Anotace: Můj první příspěvěk na této stránce, tak doufám, že mě za to hned nerozcupujete. Je to lehce nadsazená a humorná úvaha na téma reklama.

Sbírka: Rozum drží dietu

Už samotný název reklama jako by nás směroval a ukazoval na její pravý účel a to klamat a „oblbnout“ zákazníka tak, aby se jako nemyslící a slintající zombie vydal do obchodu pro nejúžasnější a dalšími superlativy obestřený výrobek, který mu ovšem bude úplně k ničemu. Přiznejme si ale, který pořádný alfa samec by nechtěl partnerku jejíž účes to prostě vydrží? A naše drahé polovičky by jistě uvítali muže, který se z čista jasna zjeví jako deus ex machina a neohroženě doporučuje prací prostředky, čímž zachraňuje nebohé a bezbraně mrkající ženy, které si neví rady se svým rádoby nevyčistitelným prádlem. Nemluvě o tom, když hlavní hrdina visí na římse se zlověstným padouchem stojícím nad ním, který cení zuby, připraven zasadit smrtelnou ránu a v tom se za uši trhajícího zvuku a psychadelických bliknutí změní obrazovka na křečovitě se usmívající krasavici, která by bez nové řasenky od Mabelin New York neměla pražádnou šanci u silnějšího pohlaví. Dát reklamu po deseti minutách filmu mi připadá jako nebetyčná drzost a s výrobci reklam mám chuť spáchat rituální obětování bohu Slunce. Ale jak by to snesla naše malá dítka, netrpělivě čekající na skvělou reklamu ( nový Spiderman s vystřelující pavučinou, no nekupte to), která konečně přeruší ten nudný Večerníček. Ten pohled malých zářících očiček, když to konečně přijde je přenádherný. Bohužel reklama nemá jenom světlé stránky. I přes vytrvalý úžas většiny populace se reklamě, která je většinou slabomyslná a které by mohl uvěřit snad jen člověk s inteligencí přezrálého pomeranče, stále daří manipulovat s lidmi a určovat jim jaký výrobek si koupí či nekoupí. Počet reklam bude také neustále narůstat, jednak kvůli tomu že na trhu je čím dál více výrobků a také kvůli kilogramům peněz, točících se v reklamách. Možností proto máme jenom málo. Nejlepší by bylo zrušit reklamy úplně, ale to je asi tak realné jako pochopení ženského myšlení. Dále omezit důvěřivost lidí, což je ještě méně reálnější. A tak nám zbývá asi jediné a to přetrpět neustálou reklamní masírku se zdravou dávkou flegmatismu a ignorance.
Autor Maerlyn0, 05.09.2009
Přečteno 2041x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí