Umění nechat jít - Zapomínání

Umění nechat jít - Zapomínání

Anotace: Toto dílo je z velké části olivněno mými vlastními city a prožitky.Přesto však doufám,že je v něm alespoň kousek pravdy,a že Vám pomůže k pochopení.To je totiž tím nejdůležitějším obchodním artiklem našeho žití. Téměř vždy bolí a často přicháýí pozdě

...The hardest part of leaving is letting go...

Proč je opouštění/zapomínání tak těžké? Protože ho ve skutečnosti v hloubi duše nechceme. Netoužíme po osvobození a vyrovnání, protože se bojíme, že jakmile se tak stane budeme nuceni přiznat si, že je konec. Obáváme se zapomnění a nechceme se vzdát toho, na čem jsme tak dlouhou dobu lpěli a co nás více či méně často dělalo šťastnými. Není proto divu, že se odcházení stává tak těžkým. Nikdo se totiž ochotně/snadno/dobrovolně nevzdá(vá) svého štěstí. Máme strach, že jakmile se vyrovnáme s odchodem, tak vše co jsme milovali zanikne v nenávratnu, a že vzpomínky časem vyblednou a zmizí. Odevzdáváme se tímto do rukou neznámu, jež se zdá býti na první pohled cizí a ponuré. Ztrácíme svou jistotu, ať už byla jakáko-li - šťastná či občasná. Stále lpíme na tom, co už dávno není idealizujíc si uplynulé časy, jen protože se je bojíme ztratit. To vše je působené strachem vyvolávaným neznámem a podvědomým pocitem zapomenutí při vyrovnání se s realitou. Bohužel, nic se nevrátí a nic netrvá ani věčně, není to útěcha pro probdělé noci v osamnění, je to pouhý fakt nesoucí s sebou závan těch nejhorších nočních mur.

Máme pocit, že akceptování odchodu znamená nenávratnou ztrátu toho, co pro nás tolik znamenalo. Člověk pak vlastně již nelpí na partnerovi či blízkém, ale na tom, co pro něj představuje a znamená. Přestože se Vám partner již dávno hnusí a jediný jeho dotek je Vám nemyslitelný, stálé nedokážete jít dál a vzdát se všeho s ním spojeného. Již dávno však nemilujete jeho, ale pouze city a vzpomínky, které ve Vás vyvolává. Není snadné vzdát se snů i když to pro Vás stělesňuje (potencionálně) hořko-slanou svobodu.
Autor sad_girl, 24.06.2007
Přečteno 470x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

je to pěkné a všechno sedí...taky nechci nikdy zapomenout, ale přála bych si kdykoliv bych chtěla vrátit každou vzpomínku, do níž bych směla vejít a prožít to znovu...naplno...

24.08.2007 11:29:00 | říkali mi princezno

Pravdivé až do posledního řádku, je to všechno tak, jak jsi psala. Nechci zapomínat nebo nechat odcházet lidi, které mám/měla jsem ráda. Vzpomínky na chvíle štěstí jsou silnější než trápení a moc se bojím pocitu prázdnoty, toho, že jednou se vzbudím a nebude nikdo, na kom by mi záleželo a pro koho bych udělala cokoliv na světě. Raději budu milovat a trápit se, než žít bez lásky. Je to možná chyba, ale chybami se člověk učí.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Největším a zároveň nejtěžším důkazem lásky je nechat toho druhého jít si vlastní cestou.

27.06.2007 13:27:00 | xavian

Pravdivé až do posledního řádku, je to všechno tak, jak jsi psala. Nechci zapomínat nebo nechat odcházet lidi, které mám/měla jsem ráda. Vzpomínky na chvíle štěstí jsou silnější než trápení a moc se bojím pocitu prázdnoty, toho, že jednou se vzbudím a nebude nikdo, na kom by mi záleželo a pro koho bych udělala cokoliv na světě. Raději budu milovat a trápit se, než žít bez lásky. Je to možná chyba, ale chybami se člověk učí.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Největším a zároveň nejtěžším důkazem lásky je nechat toho druhého jít si vlastní cestou.

27.06.2007 13:27:00 | xavian

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí