Zkratky pro štěstí

Zkratky pro štěstí

Anotace: První pokus o úvahu.

Už dlouho mi leží v hlavě jedna věc.

Bývám na Literu spíše v ,,sekci“ básní, a tak se možná pletu.
Ale vypadá to tak, že největší návštěvnost mají dílka o lásce a sexu..
A možná jich je i nejvíce.

Někteří z nás to těžce nesou:-), a vyzývají k přesunu v tématech
směrem k více hmotným (jídlo) či radostným ( veselé historky ze života).

Jenže život je ,,O“ LÁSCE.

Bývá motivem i následkem, ovlivňuje nás, dává nám štěstí i bolest.
Často si navzájem ubližujeme, a věřím, že to není z touhy působit bolest, ale pouze z nepochopení rozdílů mezi pohlavími.
Ostatně, k napsání mě vedl včerejší článek z LN :,,Domestikace mužů“…

Existuje jednoduchý recept od známého psychoterapeuta S.Kratochvíla,
myšlený s trochou nadsázky, ale až krutě pravdivý…
ZDE JE :

Muž od ženy v manželství očekává :

UU = uvařeno, uklizeno (vč.bezchybného chodu domácnosti)

SEZA = sex, kdykoliv se mu zachce
(od frekvence 3x denně po 3x ročně, žena se má přizpůsobit, a chtít to také tak)

OSTA = obdiv stále (jsi jednička ve všem…a já to říkám před tebou i ostatními)

NESTA = nezatěžovat starostmi (všechny nákupy, opravy, práce nechť se zařídí bez něj,
pouze pokud, je kutil udělá to sám, ale tehdy když chce on, a jak chce on)

Žena od muže v manželství očekává :

POPO = posedět a popovídat (jen tak…bez nutnosti vše vyřešit)

DUPO = duševní porozumění (manžel je ochoten nejen naslouchat, ale i chápat, rozumět pocitům, sdílet je)

VYPO = vycítit ženiny potřeby ( žena nemusí nic říkat, a muž sám vycítí, jak jí je
– a dokonce bez její přímé žádosti iniciativně vyhoví jejímu přání)

VYCE = vyjadřovat lásku celým životem ( muž má ženu trvale rád, stojí po jejím boku,
poskytuje důkazy lásky každodenně, spontánně a až do smrti)

Možná se to zdá příliš jednoduché.
Ale zkuste se zamyslet: kdybychom to dodržovali, nebylo by všechno jinak ?

Proč existuje nevěra ?

Nemluvme o sexu.
Někdo tvrdí – jenom sex.
Ale vždycky jde o vztahy.
V jednom jsme nespokojení…a proto se vydáme hledat jinam.

Každý jsme určitě pocítili hlubokou bolest, když nás partner odmítl ve chvíli,
kdy jsme nejvíce toužili po přijetí.
Když člověk vstoupí do manželství čeká, že to bude jiné…Je odhodlán se tomu druhému zcela odhalit.

Ale po čase se setká s kritikou a odmítnutím.
Bolest bývá tak intenzivní, že začne hledat rychlou úlevu.
Cítí hněv, a nechce už odkrývat karty.
Bojí se další bolesti a nepochopení.
Zároveň začíná pochybovat sám o sobě.

A následně začne hledat jinde…
Potřebuje pocítit přijetí od jiného partnera, a tím se ujistit, že on sám se může mít rád.
Ale je pravidlem, že po čase odhalí karty…a celý kolotoč se roztočí nanovo.

Protože pořád jsme jen lidé – muži a ženy.

Těch pár zkratek se dá lehce naučit.
Ale žít podle nich den za dnem, už lehké není.
Je to běh na dlouhou trať.
Na celý život…

Na závěr přidám citát :
,,Chce-li být žena šťastná s mužem, musí mít pro něho spoustu pochopení a trošku lásky.
Chce-li být muž šťastný se ženou, musí ji zahrnovat spoustou lásky,
a vůbec se nesnažit o pochopení…“
(H.Rowlandová)

zdroje:
S.Kratochvíl: Manželská terapie (Portál 2000)
D.Gruber: Proč ženy muže (ne)chápou (Grada 2003)
P.Remeš,A.Halamová: Nahá žena na střeše (Portál 2004)

Očekávám Vaše reakce !

Možná máte jiné zkušenosti či náhled na věc.
Sem s nimi :-)
Autor spare, 20.01.2008
Přečteno 955x
Tipy 18
Poslední tipující: Aurelius, Aťan, Pavelpaja, Čarokrásná dívka od vedle, Štěpina G, Bean, Romana Šamanka Ladyloba, Chancer, Bíša
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

Mám jednu životní zkušenost, léty dřiny ověřenou. To, co tu popisuješ, je moc dobré o tom vědět, ale není dobré o tom s blízkými lidmi často hovořit. Jen občas překonrolovat pozice, ...ale HLAVNĚ - moc se v tom nepitvat. Jedno pohlazení ve správnou chvíli je určitě lepší, než dvouhodinová partnerská přednáška o lásce nebo sexu. Na Literu je úvaha určitě oprávněně, to si piš. :-))

11.05.2008 16:37:00 | Aťan

K těm potřebám ženy v partnerství: co pracuju v 99% ženském kolektivu (ale možná to není jenom tím), přestávám chápat, jaktože chlapi tyhle potřeby žen nevidí zcela přirozeně. Vždyť když s ženou komunikuju (a s kýmkoliv), tak je to dialog a sleduju reakce toho druhého a ty mi dají jasně najevo, jakou odezvu má moje řeč a jednání... :-( Jsem praktikující heterosexuál, ale "chlapi" mi z hodně velké části čím dál víc připadají jako banda blbečků, uspokojujících primární biologické potřeby a jinak zcela slepých a tupých... S ženskýma mi vždycky bylo líp, odmala...

21.04.2008 09:39:00 | Pavelpaja

Myslím, že k tomu není co dodat. Hezky napsané a zároveň i velmi pravdivé.

30.03.2008 05:57:00 | Čarokrásná dívka od vedle

Líbí se mi ty citáty. Jsou vybrané se vkusem. Postrádám trochu víc osobního názoru. Tohle spíše než úvahu připomíná novinový článek nebo fejeton. Hezky se to čte, pobaví, dokonce něco nabídne. Ale ani nenaštve, ani nenadchne...

Ale s Tvým názorem na život bych se asi uměl srovnat.

21.02.2008 07:55:00 | Daniel S.

re gabkin: Nebylo to míněno proti Tobě.
A život o lásce je !
Ať to člověk tak bere nebo ne.
S tím bych doporučovala smířit se.

Láska jako vztah, a její dopad na všechny.
Všude se motá a ovlivňuje.
Až tomu nejsme rádi.

Chápu, že Tě to míchá.
Jsi chlap.Tak to vydrž.

My se trápíme, a když se tady nevypovídáme...
chudáci naši chlapi v reálném světě.

Buď trochu solidární:-)
A děkuji za rozsáhlý komentář.

21.01.2008 20:04:00 | spare

Četla jsem - díky za tip:-)
Jo, kdybysme uměli čarovat...

21.01.2008 14:58:00 | spare

Mám tu taky úvahu o lásce Začarovaný kruh z 12.12.07, je to trochu odjinud, ale v něčem se střtáváme, tak jestli tě to téma zajímá, zkus si ji přečíst..

20.01.2008 16:31:00 | sioned

Nemám s tím zatím žádné zkušenosti (bohudík), tudíž do toho nechci moc mluvit, ale myslím, že než se pár pustí do manželství, měl by si pořádně ověřit, jak jim bude vztah klapat. Jako bylo v jisté reklamě - na měsíc si pronajmout místo k bydlení a zkusit spolu žít...

20.01.2008 16:13:00 | Chancer

Dovolil jsem si tuto mnoho vypovídající úvahu stáhnout
mailem. Výklad prof. S. Kratochvíla jsem měl ve svých skriptech
při studiu psychologie. I když to znám nazpamět, již
dva roky je doma hledám. Je to mé krédo, kterým se
snažím řídit celý život!

20.01.2008 14:56:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí