Ano, možno ta žena jsem já …

Ano, možno ta žena jsem já …

Anotace: motto Náropova institutu: Láska k pravdě vás připraví o iluze ............................................................................................. a jinak reakce na http://liter.cz/Uvahy/201869-view.aspx

Tak jako neexistuje jediná správná cesta, neexistuje ani jediné univerzální pravidlo, jako to ve vztahu musí, nebo má fungovat. Slyšela si třeba někdy o polyamorii?

Nejspíš Tě zklamu a možná nejen Tebe – ale já si pořád myslím, že každé opravdu krásné milování je etické. Víš, nemáš ty zkušenosti co já, proto si to zřejmě ani neumíš představit ...ale já dokonce byla při tom, když se někdo, kdysi pro mně hodně důvěrný člověk miloval s jinou babou a bylo to opravdu moc krásné a navíc to jen prohloubilo naši vzájemnou důvěru …jenže, kdo nezažil, stejně neuvěří ...

A nejspíš ani ty zkušenosti nikdy nezískáš – neboť Tě to neláká, anebo když jo, tak si to ani nepřiznáš a nikdy nebo alespoň v tomto životě, neprobádáš tyto své hranice, což je v naprostém pořádku, protože to nejspíš ani není Tvoje cesta…

A ani Ti to moc nedoporučuji … daň za poznání, je někdy opravdu hodně krutá … nicméně věř mi, když Ti říkám, že jsou páry … co jsou spolu už opravdu několik desítek let .. a nebrání jeden druhému v hezkých zkušenostech … a někdy mi přijdou mnohem šťastnější, než ti co se snaží existovat ve všeobecně uznávané formě partnerství … a pořád je tam nějaké pnutí …

A ještě jedno mě život naučil – nikdy neříkej nikdy!
Jestli mi chceš říct, že Ty by si nikdy také něco neudělala … tak nejspíš neplyneš, ale stavíš si izolaci – toto jsem, a toto nejsem … buduješ své ego … jestli Ti můžu doporučit (a vím, že sama to moc neumím) – tak neodsuzuj – protože tím odsuzuješ i samu sebe ...

...víš, taky nejsi, ani lepší, ani horší jako já …

Apropo, když vidíš cizí zamilovaný pár, závidíš jim? Nebo jim přeješ?

Myslím si, že když někoho opravdu miluješ, tak ho nemůžeš vlastnit, právě naopak máš radost, když má radost – tak kde zmizí ta radost z krásy, z něžnosti – když tvému partnerovi je krásně právě teď s někým jiným? Můžeš se izolovat, nebo sdílet krásu …

A když se izoluješ, co tě tam doopravdy bolí? Strach? Lpění? Nebo co?!
Nebo si myslíš, že láska je monopol na člověka?

Když máš psa a zaběhne se Ti kvůli háravé feně, přestaneš mít ráda svého psa?

 

 

 


A pro ty, co by zajímaly alternativní myšlenky – tu je pár mých oblíbených odkazů na zamyšlení …

úvaha o věrnosti
http://www.tantra.cz/svet/vernost.html

zdroj myšlenky „každé krásné milovaní je etické"
http://www.tantra.cz/svet/tam.html

O Žárlivosti 
http://jitrnizeme.cz/view.php?cisloclanku=2004050301

Závazky monogamního vztahu 
http://jitrnizeme.cz/view.php?cisloclanku=2003112302

Vztahy "volného tance"
http://jitrnizeme.cz/view.php?nazevclanku=vztahy-quot-volneho-tance-quot&cisloclanku=2003121502

Jdi do toho naplno (Osho)
http://www.tantra.cz/svet/uryvek2-4.html

Autor Romana Šamanka Ladyloba, 10.11.2008
Přečteno 610x
Tipy 14
Poslední tipující: PIPSQUEAK, Agniezka, Árés, Karlička, NikitaNikaT., Štěpina G, jusTMee, Tacca, Thesssinka
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

své oblíbené odkazy tady vždy najdu, ale dnes jsem se znovu po delší době začetla

24.06.2016 13:37:32 | Romana Šamanka Ladyloba

Užívala sem si hezké chvíle
Měla jsem dny slunečné až
Zase mě to zavolalo
Se podívat o (k)rok zpět, slabá
Má vůle, vábení sílí
Tak a teď jako paní Lotova
Polštář solí plním, zase vidím díru
Lykantropím,
_ _ jsem snad opravdu posedlá?
A moře pod hladinu volá
Rie a zálivy probádat,
_ _ dřív než zas vyplavu nad

25.03.2009 22:33:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Pravda,pravda...

11.03.2009 17:09:00 | Agniezka

http://liter.cz/Basne/140890-view.aspx

17.11.2008 23:53:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Souhlasím s Anewue. Čteš sice chytré knížky (viz tvůj blog), strašně moc o sobě přemýšliš, ale stále se točíš ve stejném neutěšeném kolotoči (soudě podle tvorby). Jestli píšeš fikci, beru zpět.

14.11.2008 09:07:00 | Aťan

Dovolím si citovat:"ale já dokonce byla při tom, když se někdo, kdysi pro mně hodně důvěrný člověk miloval s jinou babou a bylo to opravdu moc krásné"

Tohle hraničí s jistou zvráceností. :)

Každý vlastníme, každý manipulujeme a ten, kdo se nechá, je vlastněn a těm silnějším pak dodává pocit "nadřazenosti a potřebnosti".

Souhlasím s myšlenkou, že milovat neznamená vlastnit... Ani to nejde, protože ten člověk, se pro nás stává neuchopitelným...stejně jako moře... A je stejně jako vzduch pro nás naprosto životapotřebným, abychom mohli dýchat.

Naopak... Pokud pociťujeme bolest při pohledu na partnera s někým jiným, znamená to, že nás mrzí, že ztrácíme vlastnické právo.

Nevím, co jiného bych k tomuto mohla říct.

Vybrala sis zvláštní téma a zvláštně si vyřizuješ účty. I roboti říkají WAY ... Takže jakou cestu si vybereme je jen na nás.

12.11.2008 15:20:00 | Anewue

Jarda diky ... doufam ze .. vzdyt vis .. jeste par dni

12.11.2008 00:44:00 | Romana Šamanka Ladyloba

... už se těším až zase budeme dělat něco velmi velmi etického ... ;-D

11.11.2008 19:40:00 | JardaCH

Ok, beru to - nejspis oboji ... pycha i zrcadlo

11.11.2008 15:16:00 | Romana Šamanka Ladyloba

4 dohody: nebrat si nic osobně.
Kde bereš tu jistotu, že píšu o tobě?
Že by pýcha? Nebo pohled do zrcadla?

11.11.2008 14:24:00 | Le loup-garou

Dávám ST. Ne za to, že bych s tím úplně souhlasila. I když.. když jsem si to četla; říkala jsem si, že na tom možná něco bude! Jsem proto "hříšník"? Nevím! Každopádně.. hodně zajímavě přemýšlíš!
Opravdu netuším, jaké zkušenosti máš... ale tvůj názor na tuhle problematiku vztahů mě opravdu zaujal!

11.11.2008 13:12:00 | Karlička

no nevím nevím,
spíše je lepší položit si otázku, co nás nutí měnit sexuální partnery, co v tom hledáme?
Monogamní vztah může fungovat, o tom jsem přesvědčen a jsem si tím jist a nemusí u toho nutně vznikat nějaký vnitřní tlak. Vztah je o vývoji, o produchovnění a neustálé práci na sobě. Pokud vztah produchovníš, tak každý okamžik je okamžikem novým, tedy nelze dojít k nějakému stereotypu. Nutno ale dodat, že si partneři musí sexuálně vyhovovat (společné touhy a "úchylky"), tedy pokud to vezmu z toho pudového hlediska.

11.11.2008 12:22:00 | Dao de

hezule - je mi lito, ale nutis me taky ti pripomenout, ze na krasne milovani je treba suhlas dvou lidi - muj podil na tom je, ze ja ten suhlas dala taky

11.11.2008 12:21:00 | Romana Šamanka Ladyloba

hezule - myslim, ze docela chapu tvuj strach - nicemene muzes se poucit a vzit situaci jako dar k pouceni, nebo dal hledat vinika vsude kolem - nemuzes zmenit, co se stalo ani Ty ani ja - jedno vim jiste, v momente kdyz ho zacnes brat znovu jako samozrejmost ve svym zivote tak ho zase stratis - a tentokrat to muze byt zenska, co ho bude chtit jen pro sebe - treba pani Smrt;
v momente kdyz cokoliv ve svem zivote zacnes brat jako samozrejmost tak ti to zivot veme ...

11.11.2008 11:52:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Tvůj pohled na svět je bezesporu zajímavý... Jen přiznejme si to, není častý...Ano, dva lidi si nemusí být věrní, ale je nasnadě aby s tím oba souhlasili a pak ať si tedy dělá každý co chce... Ovšem ty jsi nikdy nebyla vdaná, nikdy jsi svého muže nemilovala léta a nikdy jsi s ním neměla dítě... Tak se jen nabízí otázka, jak by jsi se podívala na tuto úvahu třeba mýma očima... Až jednou budeš mít muže a dítě, a on si eticky odskočí jinam.. tak možná pochopíš co chci říct...

11.11.2008 10:39:00 | hezule

"A když potom zažiješ, že ta zkušenost s jiným Šivou nezastavila její lásku k tobě, bude ten pocit stále silnější a silnější, protože váš vztah bude založen na svobodě a na lásce, namísto strachu a potřeby jistoty." pravda!jenže ty pocity, pochyby o sobě, a strach, že toho člověka ztratíme atak dále .... umět se přesto přenést a brát to jak je zde psáno ... určitě by se aspon člověku ulevilo ... no tohle téma je na dlouhé řešení ...zajímavé ... a skvělé odkazy ...děkuji =)

10.11.2008 22:51:00 | jusTMee

a třeba další odkazy :)

http://www.tantra.cz/zajimavosti/identita.html

tantra a aura
http://www.tantra.cz/zajimavosti/aura.html

sexualni priucka z r. 1894
http://www.tantraworld.com/clanek.php?p=326

10.11.2008 22:18:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Thessinka radeji hledej svoji cestu ... ale díky :)

10.11.2008 21:52:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Je to zvlaštni, s něčim uplně nesouhlasim, ale jsem oproti tobě moc malá.. třeba jednou pochopim.. zni to tak smiřeně.. a i inspiračně..

10.11.2008 21:48:00 | Thesssinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí