Bez lásky život přece nejde.

Bez lásky život přece nejde.

Anotace: Popravdě nevím, jestli to patří sem do úvahy. Měl to být začátek jedné povídky, ale nakonec z toho vyšlo tohle. Tak se předem omlouvám, jestli je to třeba nesrozumitelné atd. Děkuju za připomínky, kritiku.

Proč nám láska umožňuje prožívat něco, co má blízko k nebi, hvězdám, zmrzlinovému poháru se šlehačkou a nekonečnu? Proč, když každý ví, že na nebi dochází k bouřím, mezi hvězdami k třesku, že šlehačka se časem srazí a nekonečno může být klidně konečné? Proč?
I když se každý z nás jednou, nebo mnohokrát v lásce spálí a říká si, že už nikdy nebude tolik milovat, že už znova nepodlehne, není to pravda. V tu chvíli se nám sice zhroutí svět, láska nás zraňuje, bolí nás srdce. Říkáme, že se nám rozpadlo na tisíc kousků. Neúspěšně hledáme lék, naši živou vodu. Jsme smutní, zklamaní a prázdní. Máme pocit, že nám chybí kousek těla. Část duše. I když stokrát řekneme, že už nikdy nechceme nikoho ani vidět, lžeme si. Brzy zjistíme, že život bez lásky zkrátka nejde. Pro ten pocit zamilovanosti opět budeme schopni udělat cokoliv. Každý totiž chceme být milován, nebo naopak chceme milovat. A ten kdo říká, že ne, chce to tisíckrát více. Jen se bojí vyslovit to nahlas, dočasně dělá tu chybu, že sní a vzpomíná. Utíká mu to podstatné, lehce přehlídne, že ho má ve skutečnosti rád někdo jiný. Nakonec se ale zase začneme všichni řídit heslem, že pro jedno kvítí slunce nesvítí. Na tváři se nám objeví úsměv, setřeme poslední slzu. Zas a znova se pustíme do nových vztahů. Znovu budeme chtít všechno prožívat poprvé, bláhově se budeme chtít naučit létat. Na oči zase začneme nasazovat růžové brýle, aniž bychom mysleli na to, že jsme už byli zklamáni, že právě tyhle brýle jsme nedávno odhodili do kouta. Nezapomeneme, to ne. Zůstane to v nás- byla to část našeho života, jeden z mnoha střípků. Ale víc se nad tím zamýšlet nebudeme, odsuneme to do pozadí. V té chvíli, když se opět zamilujeme, nepřemýšlíme nad tím, že by to mohlo skončit, že nám zbydou zase jen oči pro pláč, trápení a vzpomínky na jistě krásné chvíle. V začátcích se to opravdu vynechává, protože by vlastně nebyl důvod něco začínat. A asi je to tak správně. Co by to totiž bylo za život, kdybychom jej nemohli vidět milovanýma očima? Byl by šedý, nudný, smutný.A proto nikdy prosím nepřestaňte mít rádi, protože spousty lidí by díky vám mohli zemřít chladem. Zamyslete se nad tím, prosím.
Autor Barunka=o), 17.11.2006
Přečteno 825x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (13)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Mít rád a milovat v tom je obrovský rozdíl.
Jo a zamilovaní by měli mít v pátek volno.
Kdo ho má ať se hlásí…Teď.

06.05.2008 20:25:00 | kouzelníček

:-)

21.11.2007 17:03:00 | Barunka=o)

Člověk je už od věků společenský tvor.Dále máme svobodnou vůli v rozhodování.A to,že se v lásce spálíme nás nemůže odradit od citů.Protože duševní zdraví=radost a láska jsou stejně tak důležité jako to fyzické zdraví.

Ano také si pamatuju na první lásku.Protože to byla první zkušenost,první trápení.tehdy mi to rvalo srdce,dnes se však usmívám.

A k dílu?Velmi hezky vypracované,víc dodávat snad ani nemohu.

19.11.2007 14:59:00 | Replix

Maký: Díkuju, jsem ráda za tvůj vlastní názor bez ohledu na ty pod tebou!!!Nevím, jestli ze mě něco bude nebo nebude..každopádně jsem si na 100000000% jistá, že mě tohle baví!!!
Srdcovko: Díky..optimista...neřekla bych, že jím jsem...spíš ne než jo..spíš dávám do svých povídek něco, co bych chtěla, aby v reálu bylo taky tak! Lásku nebudu řešit, stejně se všechno "vyřeší samo"..tohle byl jen chvilkovej nápad!!
Jinak jak jinak:-)), neděkuju!:-D

25.08.2007 12:02:00 | Barunka=o)

někdo řekl, že "člověk bez lásky je jen mrtvola na dovolené"

já už na dovče byla...a mylsím, že pokud jde o tohle..asi mám celoživotní dovču:-(

ale zpět k tvé úvaze....víš, láska..to je něco, co je lepší neřešit, protože když se ot moc řeší, je to ještě horší, šak to znáš, viď?...

hele Baruš, já ti něco taky povim....neměla bys ztratit ten optimismus, co v sobě nosíš...fakt;-)

23.08.2007 18:49:00 | Lisa Kloboučková

nevím,jestli se nebudu opakovat,protože sem nečetla ostatní komentáře,ale napíšu ti to sama za sebe - je to pěkný,něco v tobě bude =) držím palce do další tvorby

04.08.2007 21:12:00 | Makoušek

:) pravdivé ano a jestli hezké, tak to neposoudím...ale budu ti důvěřovat!!:-D

04.08.2007 18:57:00 | Barunka=o)

Hezké a pravdivé:)

04.08.2007 18:40:00 | Megs

Zdravím tě vapiti,
já ti vážně děkuju..každý tvůj komentář má pro mě nějaký smysl...vždycky se pěkně čte!:-D
Ty asi procházíš pomalu, ale jistě skoro všechno, viď? doufám, že to není ztráta času!:o)
Jinak samozřejmě i já tobě přeju jen to dobré!

26.07.2007 15:23:00 | Barunka=o)

Chtělo by se mi napsat nějaké moudro ... ale proč ...? Lásk je nesmrtelné téma, které nás bude (musí) provázet celým životem...bez ní nejsme celistvé bytosti ... napsala jsi to s krásným nadhledem ... líbí se mi, jak se nebojíš napsat tu krutou pravdu, že bez lásky nejsme schopni žít ... ano jsou mezi námi jedinci, kteří tvrdí, že ano ... dle mého si lžou do kapsy a někdo to dokáže i celý život ... jeho smůla. Poslední myšlenka ... ne každá láska musí končit zlomeným srdcem, protože pokud se jednalo o upřímný vztah mohou dvě lodě, dvě srdce doplout do přístavu bez velkých bouří a na své paluby nabrat nové námořníky (většinou tedy jednoho) ... tomu říkám ta pravá láska ... vždy se vyplatí "potenciální bolest" převézt v něco pozitivního .. v kladnou energii ... trápení nám nepřináší nic dobrého.

Tedy přeji Ti jenom to dobré, i když někdy se Ti to v životě možná příliš zamlouvat nebude, věř, že vše co uděláš má nějaký smysl ...

25.07.2007 23:28:00 | vapiti

:o) no tak to díkuju....snad nebudeš zlamaný/á/

23.06.2007 17:07:00 | Barunka=o)

Hodně pěkná úvaha :D) Hodně se mi líbí ten začátek :D) Píšeš hezky, hned si jdu přečíst i tvoje povídky :D)

19.06.2007 15:19:00 | Duše zmítaná bouří reality

Moc krasne jsi tuhle uvahu napsala.

09.06.2007 23:14:00 | carodejka

píšeš moc krásně,už se moc těším na další tvoje díla

13.05.2007 19:21:00 | pogísek

Proč člověk vzpomíná nejvíc na své první lásky? Proto, že byly nesladčí. Ale milovat se musí stále, jinak by
nám ztvrdlo okoralé srdce

16.04.2007 00:20:00 | Bíša

Láska je věc složitá..až je vlastně jednoduchá..:) Já ji zatím vidím složitě:) Ale není láska jako láska, ne? Jsou lásky, na které se jen tak lehce zapomenout nedá...myslím..(a to je potom ta.(opravdová) ne?)
:))
Ale na mě moc nedej..jsem jen chlap:)))

30.03.2007 14:19:00 | Favi

Díky. Já tobě taky...

03.02.2007 20:18:00 | Barunka=o)

¨Jo bez lásky život nejde. To je jasný. Konce bolej..to zná každej(téměř)!:o) A musíme si tím projít všichni. Jenže jak píšu, pak to přebolí. Vždycky to přebolí. A o tom je moje úvaha-díky, že si myslíš, že je dobrá!

01.12.2006 17:34:00 | Barunka=o)

Njn...bez lásky to opravdu nejde!! A to co tady popisuješ je koloněh života každéhi z nás...někdo tohle ozkouší dříve, někdo později, ale nikomu se to nevyhne...kdyby ten konec alespoň tak nebolel :(
Jinak pěkná úvaha...

01.12.2006 14:40:00 | Broken Angel

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí