PARADAJKOVÁ POLIEVKA

PARADAJKOVÁ POLIEVKA

Anotace: Láska má mnoho podôb...

PARADAJKOVÁ POLIEVKA

 

  Sedím si sama v izbe. Paradajková polievka pomaly dovarí. Už sa teším, keď bude hotová a ja si do nej nastrúham tvrdý syr. No sem-tam ešte k nej musím pribehnúť, pomiešať, aby mi neprihorela. Jej vôňa sa ťahá po celom byte. Mňam.

  Z hifi veže sa ku mne dostáva hudba a hovorené slovo z rádia Vlna. No vnímam ho len letmo. Nepripisujem k nemu žiadnu dôležitosť, je pre mňa len ako taký podmaz k momentálnej situácií ktorú práve prežívam. No je to príjemné J

  Hlavou mi prechádzajú rôzne myšlienky, ktoré môžu ženu len tak napadnúť, keď je sama a najbližšia osôbka akurát chýba. Teraz hrajú Lenku Filipovú, pieseň o milovaní. Áno, medzi tie moje myšlienky sa vsunula i túžba po milovaní. Väčšinou naňho myslíme, keď sme sami, alebo s milovanou osobou. Ale čo je medzi tým? Iba prázdno? Čas, keď sa sústredíme na varenie paradajkovej polievky, aby sme ju uvarili čo najlepšie, aby jej nič nechýbalo. Ako keď sme presne so svojou láskou a chceme pre ňu to isté? Možno sa tomu hovorí láska... K polievke? Niee...to určite nie..aspoň u mňa nie. Ja city polievke neprejavujem. Ale budem úprimná, moju lásku by som veru rada teraz prestrela na postieľku a vychutnala si ju dúšok po dúšku, kúsok po kúsku. Až by som ju postupne celú túžobne zjedla. A čo by z nej zostalo? Hm, radšej len trošku ochutnám a niečo si nechám aj na ďalšie krásne chvíle prežité spolu.

  Koľko je asi druhov paradajkových polievok? Tak veľa ako lásky? Je len jedna a predsa má tak veľa podôb, chutí, vôní. Každý si ju vychutnávame inak, inde, s niekým iným. Aj keď je stále tá istá. No nakoniec nám môže, ale aj nemusí chutiť. Dokonca sa ňou môžeme aj obariť, popáliť. Napr. žalúdok, ale i jazyk. Môže nám byť z nej i zle. A naopak, vie nám tak ulahodiť, uspokojiť naše chuťové poháriky. Až tak, že si s radosťou pohladíme naše brucho a povieme : „ To bolo výborné!. Takú by som si dal aj nabudúce!“.

  A potom? Čo je potom? Umyjeme riad po sebe, zvyšky toho lahodného pokrmu a spokojní si ideme robiť niečo iné, alebo si rovno ľahnúť nech nám trošku vytrávi. Nech ešte chvíľku dáme priestor na vychutnanie si toho všetkého dobrého. Prežiť všetkými zmyslami to, čo nám ulahodilo.

  A ja sa už neviem dočkať, kedy si z tej polievky tiež dám. Nech mi nevychladne.  A plný tanier. Už hotová na mňa tíško čaká, len jej voňavý parfem ma nežne opantáva a volá k sebe. Tvrdý syr si tiež nastrúham, nech je ho tam veľa. Pekne sa v nej roztopí. Až tak, že keď si budem naberať lyžicou ten lahodný riedky pokrm, bude sa ťahať od polievky až po moje ústa.

  Na koniec bude len dobrý pocit z odvedeného varenia, dobrá chuť v ústach, plný žalúdok. Len to ostatné predsa mi bude chýbať...tá podstata lásky. Aspoň dnes.

  Tak dobrú chuť priatelia... A nezabúdajte, lepšie chutí vo dvojici.

 

Imagine

Autor Imagine, 03.09.2016
Přečteno 811x
Tipy 2
Poslední tipující: Helen Zaurak, Amonasr
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hezká úvaha :-)

Paradajkovou polévku neumím, ale minulý týden jsem vařila maďarský guláš a těch rajčat jsem tam přidala rovnou celé 4 nebo snad 5, a také červenou papriku, guláš pak mírně připomínal maso v rajské (paradajkové) omáčce a byl opravdu dobrý. Měla jsem štěstí, nebyla jsem sama, vařit bylo pro koho... :-)

Vítej na Literu, Imagine.

https://www.youtube.com/watch?v=DVg2EJvvlF8
John Lennon - Imagine

:-)

04.09.2016 07:49:56 | Helen Zaurak

Ďakujem veľmi pekne za tvoj komentár Helen :) Tak to si viem predstaviť, mňam, musel byť veľmi chutný :) Tak to máš šťastie, že máš pre koho :)..ja som sama. Tiež ďakujem za privítanie a prajem pokojnú nedeľu :) Imagine

04.09.2016 10:07:35 | Imagine

Pěkná úvaha, chutná :-)

03.09.2016 11:38:52 | Amonasr

Ďakujem Ti veľmi pekne. Vždy poteší :) Vážim si to :)

03.09.2016 11:44:16 | Imagine

:-)

04.09.2016 11:54:42 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí