Rytíři

Rytíři

Anotace: Láska a válka

Rytíře známé všichni, z pohádek, tu slavnou družinu krále Artuše, jako pány šlechtického rodu i bez něj, neúnavně bojující za dámy svého srdce. 

I ve skutečnosti měli rytíři důležité postavení. Kdo byli nejdůležitější lidé v Evropě v době Normanského vpádu? Králové? Kněží, nebo sedláci? Šlechta, nebo rytíři? Králové vládli, kněží usměrňovali svůj lid a sedláci pěstovali potraviny. Šlechta pomáhala vládnout a vedla vojska do bitev. To na rytířích závislela ochrana země! 

Rytíř. Nejenže je to postava nejčastěji spojována se středověkem, skvělý rytíř na koňském hřbetě oblečený ve velkolepém brnění s erbem na štítě. Ale také muž, který zajišťoval ochranu země. Rytíři stáli v čele války a bojovali za nás, za své rodiny, za svou zem a za svou víru. 

Pro básníky, malíře a autory písní byli rytíři romantickými postavami. Ideálním rytířem byl smělý a odvážný, ale také laskavý a jemný muž, bojující pouze za ochranu pána, dámy svého srdce a víry. 

Samozřejmě realita vypadala jinak. Rytíři jen zřídka oplývali těmito vlastnostmi. Byli to drsní bojovníci tvrdě bojující za naši zem. Když byli povoláni králem, museli šlechtici opustit své majetky a rodiny a vyjet do války po boku svých oddaných rytířů. 

To byli rytíři. Oddáni svému pánu slibem věrnosti. 

Autor Vojvodik, 14.02.2022
Přečteno 270x
Tipy 3
Poslední tipující: BArBArKO, Sonador
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

dneska jsou z rytířu hokejisti:)

14.02.2022 08:32:40 | Sonador

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí