Čtyři dohody Toltéků

Čtyři dohody Toltéků

Anotace: Netřeba hodnotit, je to kradené.

Čirou náhodou jsem narazil na mexického mudrce, felčara Dona Miguela Angela Ruize, který propaguje filozofický systém mexických Indiánů – Toltéků. Myšlenkový systém Toltéků je poměrně primitivní, proto je šance ho pochopit. Svět je zkrátka složen ze světla, ale zároveň je v něm dost zahuleno. Kvůli kouři člověk kašle, slzí a vůbec blbě vidí, jak se věci opravdu mají. Špatnou viditelnost způsobuje hlavně záhul, který nám dávají autority, jen co začneme vnímat. To znamená, že zvlášť silný náboj má tohle učení pro všechny chudáky s dominantními rodiči.

ČTYŘI DOHODY TOLTÉKŮ

Na základě starého učení Don Miguel vypracoval geniálně jednoduchý systém vedoucí přímou čarou ke štěstí. Stačí se vyvázat z nesmyslných dohod založených na strachu a pak uzavřít nové, které vám umožní začít nový, sluncem prozářený život. Tady jsou ve stručnosti Čtyři dohody Toltéků:

1. DOHODA:
NEHŘEŠTE SLOVEM. Nikomu neříkejte, co si o něm myslíte, nebo si to pohnojíte. Držte jazyk za zuby a pravděpodobně povýšíte.

2. DOHODA:
NEBERTE NIC OSOBNĚ. Ani když vám někdo něco vyčítá. Zbavíte se tiků a budete v klidu. Když vám někdo přebere starou, je to jeho problém.

3. DOHODA:
NIC SI NEMALUJTE. Zapomeňte na křesťanskou lásku a ideály, nikoho nezajímáte. Každý žvaní jen sám o sobě. Budete v pohodě.

4. DOHODA:
DĚLEJTE VŠECHNO, JAK NEJLÍP DOVEDETE. Ale dělejte jen to, co vás baví. Chápu, že erotomani a zloději narazí na problém. Ale co se dá dělat.

Pokud vás náhodou napadlo se Čtyřmi dohodami Toltéků řídit a pohnojíte si život, je to VÁŠ problém... jak říkají Toltékové. :-))
Autor Aťan, 24.09.2007
Přečteno 531x
Tipy 6
Poslední tipující: Vlk v rouše, Romana Šamanka Ladyloba, Casmaria
ikonkaKomentáře (22)
ikonkaKomentujících (13)
ikonkaDoporučit (4x)

Komentáře

...Ó Velký Vezíre!!!Prozírám;-DDD

17.10.2007 07:48:00 | Žqáry

Já jsem to prakticky ukradl Jardovi Duškovi (herec). On si z toho sice dělá srandu, ale řekl bych, že už dlouho jede podle nich... a vychází mu to. Je to fajn chlap.

07.10.2007 13:49:00 | Aťan

Nejvíce se mi líbí bod 4. Ten nemá chybu!!! :-)

01.10.2007 01:22:00 | vandule

Jako nadsázka dobré.
Mám jinou cestu: Poselství od protinožců... mají také své desatero (Poselství z věčnosti):
1/ Snaž se vyjádřit svou individuální kreativitu
2/ Buď si vědom své odpovědnosti
3/ Před narozením jsi souhlasil, že budeš pomáhat ostatním
4/ Snaž se emocionálně dozrát
5/ Buď zábavný
6/ Buď správcem své energie
7/ Věnuj se hudbě
8/ Snaž se dospět k moudrosti
9/ Nauč se sebekázni
10/Pozoruj, aniž bys soudil

30.09.2007 23:55:00 | Levandule

hele, křesťanimaj desatero, satanisti svoje dewatero, toltékové svoje kvarteto, ale stejně je to k ničemu, když nechceš žít jako člověk...

30.09.2007 23:12:00 | hlodavec

Trochu to poopravím, je více cest, všechny směřují do jednoho bodu.
Právě to sezení bez tvorby myšlenek nebo tvorba myšlenek s uvědoměním si myšlenek je cestou k pochopení celého tajemství. Chápu, že v tom nevidíš smysl, ale smysl to má ten nejhlubší ;) Je prostě meditace a meditace, všichni tomu říkají stejně, jen každý dělá úplně něco jiného, někomu to bude trvat déle, někdo jde zkratkou. Nelam si s tím hlavu :)

28.09.2007 21:19:00 | Dao de

Pořád asi nechápu. Mám cestu, o níž vím, že je správná. Ale nerozumím tomu tvému guláši:-) Jak lze smíchat více cest dohromady? Je to, jako bych do jídla hodil fazole, cukr, granko, chilli a brambory a pak se to pokoušel jíst. Asi to moc chutné nebude. Myslím, že více cesta přináší jen větší zmatek. Pro každého je jen jedna cesta, ne více cest.

Sedím v tichu a medituji každý den. Modlím se k Bohu. Opravdu se mi nezdá, že bych něco špatně pochopil:-) Spíše jsem to pochopil dobře! Ale ty ses možná přidal k tomu, co je dnes aktuální a cool. Fičet na budhismu, i když tomu nerozumím. Dělat, že medituji, i když ve skutečnosti nejde o nic jiného než sedění v klidu, kdy se snažíš všechno vyhnat z hlavy (ptám se, k čemu to vlastně je dobré?). A do toho namíchat nějaké Toltéky a k tomu ještě dva tisíce hinduistických bůžků. To podle není cesta a ani nemůže být.

28.09.2007 15:06:00 | Hippy

Míchám a nemíchám. Vybrat si jednu cestu znamená ztratit svobodu. To, že ty neustále hledáš ve všem rozdíly ti na klidu moc nepřidá. Ten, kdo ve všem vidí jednotu věcí je svobodný, nemusí si tudíž vybírat cestu, protože je jen jedna. Všechno to jsou jen pojmy, které si tvoříš v hlavě, ve skutečnosti všechny tyto jevy neexistují. Když někdo řekne, já jsem křesťan, má pocit, že se něčím stal. Dal si pravidla, chodí do kostela, modlí se a tak podobně. Ale ve skutečnosti je všechno jinak. Stačí si na chvíli sednout, utišit se a přestat myslet, jen pozorovat. Potom pochopíš více. A to bude teprve království nebeské nebo jak tomu říkáte, to je cesta k bohu, Tau a podobně. To, že nechápeš spojitosti je pochopitelné, já jsem také nějakou dobu tápal. ;)

28.09.2007 13:42:00 | Dao de

Trošku lehké polemiky nezaškodí. :-) Já na mixu nevidím nic špatného, člověk by měl nakouknout na víc možností. Mně spíš vadí to přemrštěné uctívání čehokoli a kohokoli. Jak se začnu před nějakou doktrínou moc klanět, přestávám jí vidět do očí. (Někdy do kapes.) Takhle jsem pochopil Toltéky.

27.09.2007 22:12:00 | Aťan

Dharmaby: myslím, že v životě je jen jedna cesta. A tu si musíš vybrat. Nemůžeš frčet na budhismu, míchat do toho Toltéky, cvičit jógu a chodit do kostela. U tebe jsem si všiml, že spoustu věcí mícháš dohromady. Ale cesta je pro každého jen jedna. Musíš si vybrat.

27.09.2007 21:59:00 | Hippy

Odkdy musí být moudrost tragicky smutná? Mám rád nadsázku - to zatím není trestné, ale může být. :-))

27.09.2007 14:52:00 | Aťan

Žel jste tu knihu moc nepochopili. Kniha vede k moudrosti stejně jako ostatní filosofie a náboženství. Kdo to nevidí, je to jen jeho vnitřní problém.
Nejdůležitejší z té knihy je úvod, kdo nepochopil úvod, nepochopil knihu. ;)

27.09.2007 14:23:00 | Dao de

Na tomhle mě baví ta absurdnost, že Toltéky nesmíš brát jako autoritu a jejich rady za rady. V tom je jejich největší síla. :-)) Mám podezření, že tam v Mexiku kopuloval Jára da Cimrman, kterého miluji podobně, jako Švejka, Toltéky, a ještě by se našli... třeba Jaroslava Duška...

26.09.2007 18:46:00 | Aťan

Ještě dodatek, Hippy. Toltékové doporučují oprostit se od autorit a ty jsi po přečtení knihy nabral přinejmenším další tři autority: Boha, papeže a svého pana faráře, kde jsi jeho ovečkou. Toltékové radí - neradit a nedivit se. Neposlechl jsem je a údivem se mi zvedlo levé obočí... :-)

26.09.2007 13:08:00 | Aťan

Hippy, je to tak, jak říkáš. Správný výběr je na tobě, jak říkají Toltékové. :-)) Kdo je nerozhodný a baví ho to, měl by to dělat pořádně. :-)

26.09.2007 10:06:00 | Aťan

Kdysi jsem tuto knihu četl. Poté, co jsem se stal křesťanem, vidím, že tato kniha je hodně, hodně zvláštní!! Spíše do člověka zasévá nerozhodnost. Nevíš, jestli pomoci nebo ne. Jestli něco říci nebo ne. Vždyť Miguel říká, že máš držet jazyk za zuby a mlčet. Opravdu se tím dá pěkně pohnojit život.

26.09.2007 08:46:00 | Hippy

bezesporu zásadní a všem doporučím knihu od téhož autora Láska vztahy přátelství až neuvěřitelně přesně vypovídá o všem v nás . S.

25.09.2007 23:21:00 | StanK

Vitaj kamaráde. :-)) Vidíš burčák dělá zázraky.

25.09.2007 20:27:00 | stryc

...mám takový pocit, že Dohodou č.3 se řídí většina lidí už delší dobu :-(

25.09.2007 14:27:00 | Jiparo

Fnuk.. fnukk nemame to lehke v zivote ale urcite bude zase dobre.

25.09.2007 12:51:00 | carodejka

Ach jo...

25.09.2007 12:49:00 | Bíša

KUK!
Ikdyž stále ještě nesmím, sem tam kapku zlobím a mrkám k Tobě a tohle fakt nešlo přečíst a opět se v tichosti vytratit...
Pac a pusu Judy :-)

25.09.2007 01:55:00 | Judita

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí